• provi87

IVF-start slutet på april/början på maj

S1981 skrev 2016-05-14 12:01:23 följande:

Var på ul 2 i fredags och de finns 5 äggblåsor på mellan 17-21 mm så det blir utplock på måndag! Är nervös för att de ska göra ont, men om allt går vägen kommer de ju vara så värt de. Alla vi som måste kämpa för att få barn vill ju verkligen bli föräldrar. Sen blir ju frågan "Mamma hur blir barn till?" lite mer komplicerad haha

Haha, jag lyssnade på IVF-podden och där var en pappa som berättade att det var mycket lätt att berätta för barn om det här, eftersom barn mycket lättare kan acceptera provrör och labb än nakna föräldrar som håller på! Det tyckte jag var himla roligt :)

Lycka till på måndag, håller tummarna för fina ägg! Det gör inte ont om de bedövar som de ska! Be om lugnande om du är orolig, jag somnade under äggplocket så lugn blev jag :)
  • provi87

KaosArt - Grattis till ruvarstatus! Hoppas du får några till frysen, det ser ju ut så :) 

• provi87
    halfmoon skrev 2016-05-15 09:17:33 följande:

Två av våra nio ägg blev befruktade. Nedslående resultat men inte oväntat med tanke på att det är större risk att spermier som nås via biopsi är omogna/i sämre skick.

Bröt ihop i fredags när vi fick resultatet men nu är det okej. Båda äggen delade sig dock fint till dag 2 och vi fick igår tillbaka ett mycket fint embryo. Det andra började då se lite sämre ut. De ska vidareodla det men sa att det troligtvis inte klarar sig till dag 5 och infrysning.

Läkaren var dock positiv till att vi fått ett fint embryo med våra förutsättningar.

Jag har vetat hela tiden att vi har sämre odds än normalt vid ivf men hade hoppats ändå att det skulle visa sig vara fel.

Jag tror inte på detta men är nöjd med att vi i alla fall fått göra ett försök.

BIM 26/5 och testdag 29/5.

Grattis till ett fint embryo och ruvarstatus! 

Jag fick 5 ägg (av 11) befruktade men bara ett som delade sig normalt så inget till frysen. Blev också jättebesviken och bröt ihop, trodde det skulle kännas enklare, men uppenbarligen är det ett normalt resultat. Läkaren sa absolut inget om ägget jag fick tillbaka så jag tänker att alla här som fått höra "fint embryo" eller "guldägg" har en väldigt bra chans! 

Jätteglad för er skull, tycker det verkar lovande :) 
  • provi87

Ruvardag 11 för mig! Det är otroligt spännande allting; vakna, gå på toa, för att se om det finns blod. Varje kväll googlar jag på kommande ruvardag och hittar alltid de som får mens då och känner mig glad att det inte hänt nåt än, men det kan ändras så fort, varje timma är spännande nu. Och vad jobbigt detta är! Vågar inte testa innan testdagen (tors), vill ha ett sanningsenligt svar.

Hur går det för er andra som ruvar?? 

• provi87
    malre skrev 2016-05-15 12:07:35 följande:

Jag känner ingen mig. Men jag vaknade tyvärr med lite småblödningar idag. De har fortsatt så det är väl kört den här gången också. Även om embryot var rena 'skolboks exemplar' bröt ihop och grät imorse. Varför kan det inte ta sig?! Tredje gången vi får tillbaka en fin blastocyst men det vill inte. Börjar tro stt vi har fel de inte kan hitta :(

Lycka till ni andra dom ruvar/ska ruva! Hoppas att vi inte ses i nån annan tråd framöver.

Kram

Åh nej, vad tråkigt, hoppas det avtar. Hittar mängder med trådar där folk får blödningar men ändå är gravida så ge inte upp riktigt än! När har du testdag?
  • provi87
    Kvinna84a skrev 2016-05-15 21:21:42 följande:

Är det någon som känner igen eller har hört att man får äl sekret av lutinus eller progesteron? Ruvdag 4 och blev lite förvånad :)

Jag har fått det, på RD 8, 10 och 11 iallafall. Men kanske fler dagar eftersom det kommer ut väldiga mängder gegga av lutinus som jag inte studerat :) Men också förvånad! I nån blogg läste jag sen att det är ett bra tecken, men det verkar inte helt vedertaget. 
  • provi87
    Sanlu87 skrev 2016-05-16 11:37:52 följande:

Äggplock avklarat. Gick bra, det kändes lite men inte så farligt.

Fick dock bara 5 ägg.. Så nu är ju oron väldigt stor att inget ska bli befruktat och se bra ut. :(

Förstår din besvikelse och oro med inte så många ägg men på min klinik sa de att 5-15 ägg är okej och att det är väldigt ovanligt att inte få nånting tillbaka, det finns oftast iallafall ett ägg som är moget och bra oavsett hur få de är.
    Har de sagt något om när det blir återföring?  
  • provi87
    Marre22 skrev 2016-05-16 12:23:34 följande:

Nu har jag fått samtal från distanskliniken.

Blodprov och VUL på torsdag och så samma procedur på måndag, blodprov och VUL.

Lät mycket med två blodprov, men så kanske det är?!

Jag fick inte göra ett enda blodprov, är det för det är på distans? Har läst mycket om blodprov i denna tråden men jag vet inte vad de kollar, någon som vet?
  • provi87
    stajlish skrev 2016-05-16 15:42:43 följande:
    Verkar vara olika som de andra skriver, på SU där jag går lämnar man ett E2-blodprov som de kallar det, för att mäta Östradiol för o se hur man svarar på hormonerna, för att sedan behålla, minska eller öka dosen precis som Marre22 skrev, va märkligt ändå att de görs så olika runt om i landet?! :D 
    Att vissa gör flera o vissa inga o vissa ett.. osv.. men på SU är de nog standard med ett blodprov o minst ett VUL beroende på hur man svarat på behandlingen antar jag.. :)
    Jag går också på SU och ingen nämnde nåt blodprov.. de gjorde bara VUL under min sprutperiod, två gånger dock. Kanske har med olika mediciner att göra. OM jag gör nåt mer IVF så ska jag fråga för detta verkar jättekonstigt.. 
  • provi87

stjalish: <3 skönt att du är igång med sputorna snart! Vad fint du skrivit, håller med om varje ord. Känns så skönt att ha denna tråden när det inte finns någon att prata med. Jag längtar med efter att få se ett plus härinne, tycker det är dags nu, det är väl två tror jag som det inte gått vägen för här nu så det är verkligen dags :D 

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj