halfmoon skrev 2016-05-15 09:17:33 följande:
Två av våra nio ägg blev befruktade. Nedslående resultat men inte oväntat med tanke på att det är större risk att spermier som nås via biopsi är omogna/i sämre skick.
Bröt ihop i fredags när vi fick resultatet men nu är det okej. Båda äggen delade sig dock fint till dag 2 och vi fick igår tillbaka ett mycket fint embryo. Det andra började då se lite sämre ut. De ska vidareodla det men sa att det troligtvis inte klarar sig till dag 5 och infrysning.
Läkaren var dock positiv till att vi fått ett fint embryo med våra förutsättningar.
Jag har vetat hela tiden att vi har sämre odds än normalt vid ivf men hade hoppats ändå att det skulle visa sig vara fel.
Jag tror inte på detta men är nöjd med att vi i alla fall fått göra ett försök.
BIM 26/5 och testdag 29/5.
Grattis till ett fint embryo och ruvarstatus!
Jag fick 5 ägg (av 11) befruktade men bara ett som delade sig normalt så inget till frysen. Blev också jättebesviken och bröt ihop, trodde det skulle kännas enklare, men uppenbarligen är det ett normalt resultat. Läkaren sa absolut inget om ägget jag fick tillbaka så jag tänker att alla här som fått höra "fint embryo" eller "guldägg" har en väldigt bra chans!
Jätteglad för er skull, tycker det verkar lovande :)