• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Kvinna84a
    daisy80 skrev 2016-05-12 17:34:40 följande:

Grattis och välkommen till ruvargänget! Vad bra att delningen verkade ha gått bra, fick ni veta hur många celler embryona bestod av?

Tack :)

8celler idag på dag3.. Ditt/dina?
  • malre

Skönt att ha det gjort och att du tog det bra.

Nu håller vi tummarna för att många ägg ska bli befruktade.

halfmoon skrev 2016-05-12 16:39:54 följande:

Pesa och äggplock gjort. Hittades rörliga spermier och vi fick ut 9 ägg. Hoppas på att några ägg blir befruktade och att vi får ett tillbaka men försöker hålla förväntningarna nere.

Äggplocket var inte alls så hemskt som jag föreställt mig utan helt okej och personalen var jättegoa! Jag tycker äggledarspolningen var sju resor värre (och då hade jag ändå passage). :)

• malre

Håller tummarna för dina ägg!

Kvinna84a skrev 2016-05-12 16:22:35 följande:

Sådär nu är jag en ruvare :P Två embryon ligger nu här inne hos mig. Läkaren såg positivt på delningen så lite hopp finns nu. Vågar bara inte hoppas för mkt, vet hur ledsen jag blir sen om det inte går vägen. Nu ska jag ta hand om kropp och knopp lite tills testdagen!

• daisy80

Jag fick också 8-celligt tillbaka på dag 3 (dock bara ett). Är på RD 6 idag. Tror det är det "normala" , att det är 8 celler på dag 3. Vi håller tummarna!

Kvinna84a skrev 2016-05-12 17:41:33 följande:

Tack :)

8celler idag på dag3.. Ditt/dina?

• provi87

Pesa och äggplock gjort. Hittades rörliga spermier och vi fick ut 9 ägg. Hoppas på att några ägg blir befruktade och att vi får ett tillbaka men försöker hålla förväntningarna nere.

Äggplocket var inte alls så hemskt som jag föreställt mig utan helt okej och personalen var jättegoa! Jag tycker äggledarspolningen var sju resor värre (och då hade jag ändå passage). :)

Jättebra resultat! Hittade de tillräckligt med spermier för att försöka befrukta alla äggen? 

Himla skönt att du inte tyckte äggplocket var så farligt, jag tycker också spolningen var värre men det kan vara för att jag fick så goa droger under äggplocket hehe.. 
  • KaosArt
    Kvinna84a skrev 2016-05-12 16:22:35 följande:

Sådär nu är jag en ruvare :P Två embryon ligger nu här inne hos mig. Läkaren såg positivt på delningen så lite hopp finns nu. Vågar bara inte hoppas för mkt, vet hur ledsen jag blir sen om det inte går vägen. Nu ska jag ta hand om kropp och knopp lite tills testdagen!

Åh vad härligt! Grattis :) fint att läkaren såg bra på det hela, men förstår att du inte vågar hoppas för mycket. Jag hoppas lite mer åt dig :)
  • KaosArt

Grattis till 9 ägg, fint resultat! :) hoppas på fin befruktning. Skönt för dig att äggplocket gick bra. Skulle de hör av sig imorgon angående befruktning?
  • halfmoon

Tack för grattisen och hållna tummar alla! :)

daisy80 skrev 2016-05-12 17:33:00 följande:

Grattis till 9 ägg, det fick jag också :) och skönt att det inte gjorde så ont. När får ni reda på hur många som blivit befruktade? Håller tummarna på ett bra antal!

Tack! :) Känns som ett bra antal. Vi ska ringa labbet imorgon och fråga. Nervöst!
    provi87 skrev 2016-05-12 19:07:38 följande:

Jättebra resultat! Hittade de tillräckligt med spermier för att försöka befrukta alla äggen? 

Himla skönt att du inte tyckte äggplocket var så farligt, jag tycker också spolningen var värre men det kan vara för att jag fick så goa droger under äggplocket hehe.. 

Håller med om att drogerna gjorde susen under plocket! Jag var nervös men personalen var toppen och jag behövde bara säga till när det gjorde ont så fick jag mer. :)

Vet inte alls hur mkt spermier de hittade men det räcker förhoppningsvis. Sen är det lite om och men kring hur mogna de är och så. Men det räcker ju med 9 st eftersom vi gör icsi.
    KaosArt skrev 2016-05-12 19:30:17 följande:

Grattis till 9 ägg, fint resultat! :) hoppas på fin befruktning. Skönt för dig att äggplocket gick bra. Skulle de hör av sig imorgon angående befruktning?

Tack! :) Ja,kändes bra. Tänkte på er stackare som fått skitont!

Vi ska ringa imorgon förmiddag och fråga. Iiiigh!
  • Kvinna84a
    KaosArt skrev 2016-05-12 19:27:39 följande:

Åh vad härligt! Grattis :) fint att läkaren såg bra på det hela, men förstår att du inte vågar hoppas för mycket. Jag hoppas lite mer åt dig :)

Tack.. Känns bra att du hoppas lite extra ;)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj