• molly50

Barnen eller den nya.

Ess skrev 2016-06-29 18:45:12 följande:
    Inte ett dugg, har man skiljt sig så har man. Eller tillhör du de som tror att bara för att du är mamma(/pappa), så kommer du alltid att ha en speciell plats i ditt ex hjärta?
    Men nu handlar det väl inte om exet utan om barnen,
    Och om de behöver sin pappa så är det väl inte fel om han kan finnas där för dem.
    Om det händer något allvarligt så är det inte säkert satt barnen själva orkar söka kontakt.
    Speciellt inte om de vet att pappan kanske inte kommer pga att hans nya hindrar honom.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-06-30 16:25:58 följande:
    Väljer han att va ihop med den nya så får de acceptera att hon finns, annars får de hålla sig borta.
    Om TS nya hade accepterat att han har ett förflutet sen tidigare och har en familj så hade säkert saken sett annorlunda ut.
    Men nu är det den nya som vägrar acceptera hans familj och tvingar honom att hålla sig borta från dem.
    Är det ok,tycker du?
    Ja,han är en stor mes som gör som hon vill. Men det gör inte saken mer rätt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-06-30 20:32:32 följande:

Självklart gäller samma sak från hennes håll, så länge hon bor ihop med mannen så ska hon acceptera hans barn som gäster i deras gemensamma hem. 

Jag tror aldrig att ts kommer att få barnen och sambon att gå ihop. Sambon har ett sjukt kontrollbehov och ts är en velpotta som vänder kappan efter vinden, och att sända ut dubbla signaler funkar inte till en som har ett sådant kontrollbehov. Där måste han va rak och tydlig, vilket han inte klarar.

Det kan vi vara överens om!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 10:34:00 följande:

Har läst det ni skriver. Exet är fortfarande inlagd tydligen för en tyst infarkt jag vet inte vad det betyder men det får ordna sig. Barnen har mat och annat dom behöver och det för att exet tydligen handlat och fyllt på innan detta inträffade.

Det betyder helt enkelt att hon har fått en hjärtinfarkt med inga eller otydliga symptom.
    Men du verkar inte bry dig om det?
    Tycker du kanske rentav att det blir skönt om hon försvinner?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 11:18:30 följande:
    Tack för svaret. Trodde brustet hjärta var en myt.

Hoppas inte mitt beteende orsakat detta. Visst hon har haft det stressigt med student och så.
    Att ha det stressigt med förberedelser inför en student kan knappast jämföras med stressen det innebär att gå igenom en sorg efter anhörigas bortgång och sedan bli lämnad av sin man,och sedan smutskastad av hans nya.
    Så jo,ditt och din nyas beteende kan mycket väl bara en bidragande orsak till det här. Rentav troligt.
    Känns det bra,tycker du?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 11:18:30 följande:
    Tack för svaret. Trodde brustet hjärta var en myt.

Hoppas inte mitt beteende orsakat detta. Visst hon har haft det stressigt med student och så.
    Nu tycker jag att det är ett ypperligt läge att ta kontakt med dina barn. För de behöver dig nu!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 15:44:04 följande:
    Jag vet inte om jag vetat skulle jag göra något.
    Har du tänkt på att dina barn kanske inte har berättat för dig eftersom de ändå vet att du inte bryr dig?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 20:41:10 följande:
    Jo jag skäms för en del saker men inte för allt och som jag skrev från början dvs att om hon visat mej kärlek så hade vi inte skilt oss, hon hade haft jobbet kvar o så.

Kan i nuläget inte kompensera.

Smsar med barnen då och då men får mest svar som det går bra och OK men den nya och hennes barn tar all min lediga tid och det gäller att leva, äta och sova för mej också.
    Och nu är du där igen och lägger över skulden på ditt ex.
    Inget om att du bär en hel del av ansvaret själv.
    Det är nog inte så konstigt att ditt ex har fått problem med hjärtat så som du och din nya har betett er mot henne.

Och jo,du kan visst komensera nu. Nu är ett ypperligt läge för dig att ta kontakt med dina barn och visa att du bryr dig. (Om du gör det) Och visa att du finns där för dem.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 22:46:24 följande:
    För att min nya aldrig skulle acceptera att jag bodde hos dom så om jag gör det kommer jag att stå utan att någon älskar mej och barnen vill inte komma till mej pga av den nya, barnen vill dessutom vara i närheten av sin mamma och jag bor ca 20 mil bort.

Skulle ha funderat denna vecka men inte hunnit och nu har den nya bestämt att jag ska göra mej av med lägenheten, uppsägningen av den är inlämnad och saker jag ägt ligger på blocket till försäljning i den nyas namn och hon min nya säljer också lite saker så vi ska få det bättre och börja på allvar med varandra får se om vi blir lyckliga det finns liksom ingen garanti för något. Det känns lite surt att sälja saker från ett långt äktenskap men den nya vill inte att det ska finnas ett spår från exet.
    Men det har väl hon inte ett skit med att göra!
    Nu måste du väl ändå inse vilken känslokall subba hon är som inte ens bryr sig om att ditt ex ligger sjuk och att dina barn behöver dig nu.
    Vilken jäkla hagga,rent ut sagt!
    Och du är en mes som gör allt subban ber dig om!
    Vill du verkligen leva med någon som kräver att du vänder din riktiga familj ryggen?
    Sätt ner foten och gör det nu!
    Det finns inget att fundera på!
    Var en man och inte en ynkrygg!
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 23:26:39 följande:
    Behöver och hinner inte gå till någon psykolog. Det fixar sig säkert ändå.
    Men för att det ska fixa sig så måste du göra något åt det! Det fixar sig inte av sig självt.
    Fattar du verkligen inte det?

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 10:14:05 följande:
    Hur vet du att hon inte älskar mej?
    Men det framgår väl ganska tydligt ändå.
    Hade hon älskat dig så hade hon inte varit otrogen och låtit dig få ha kontakt med din riktiga familj.
    Och hon hade inte utnyttjat dig för dina pengar.
    Det hade nog även du insett om du inte hade tänkt med ballen istället för med hjärnan.
    Om kärlek är viktigt för dig så borde du tänka om ordentligt innan du involverar dig mer med subban du är ihop med.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 10:18:37 följande:
    För mej betyder sex mycket och ett förhållande utan sex är inget helt förhållande, vi får se hur allt blir med pengar och sånna saker för pengar betyder också mycket i livet det är pga lönen som gör att man jobbar. Hon säljer också lite prylar så det är inte bara mina som ligger ute.
    Ja,men sex är inte allt.
    Kärlek innebär att finnas där för varandra i vått och torrt.
    Och hade du älskat ditt ex så hade du funnits där för henne istället för att lämna henne när hon hade det svårt.
    Pengar är såklart också viktigt.
    Men att du ens går med på att låta häxan få sälja ditt ex saker säger en hel del om hur du är funtad.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 10:25:24 följande:
    Förälder är jag och det vet jag men det känns som att barnen inte vill ha med mej att göra för att jag har den nya kan väl förstå dom till viss del för dom har fått höra att deras mamma ljugit om både ditt och datt och att hon är en hora men detta i ett hetskt läge från den nya tror inte hon skulle säga detta till dom igen. Jag har sagt till barnen att dom får höra av sig till mej när dom vill.
    Gör du verkligen det? Om du hade haft någon sorts ansvarskänsla och älskat fina barn så hade du sett till att ha kontakt med dem till varje pris,oavsett vad din nya tycker om den saken.

Det spelar ingen roll om man vräker ur sig saker i ett hätskt läge. Man säger inte sådana saker ändå.
    Det är inte konstigt om dina barn inte tar kontakt.
    Det hade inte jag heller gjort med en sådan häxa i närheten.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 10:27:18 följande:
    Vid något tillfälle har hon sagt att jag ska bjuda barnen till oss men barnen vill inte komma.
    Men ttycker du verkligen att det är konstigt med tanke på allt hon har gjort?
    Och att du inte ens säger ifrån till henne utan snarare hjälper henne.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 11:54:56 följande:
    Men hon orkade ta hand om barnen, hushållet och även jobbet tycker att om man orkar det då orkar man ha sex mer än en gång i veckan men jag kan naturligtvis ha fel.
    Du behöver verkligen lära dig om vad sorg innebär.
    Att ta hand om hemmet kan fungera som en slags terapi medans det kan vara betydligt jobbigare att engagera sig känslomässigt i något.
    Speciellt när man inte får något som helst stöd från sin partner.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 11:54:56 följande:
    Men hon orkade ta hand om barnen, hushållet och även jobbet tycker att om man orkar det då orkar man ha sex mer än en gång i veckan men jag kan naturligtvis ha fel.
    Hon orkade ändå ha sex en gång i veckan alltså.
    Men du krävde mer.
    Säger det inte dig något?
    Har du tänkt på att det kanske är du och ditt enorma sexbehov som är problemet och inte ditt ex.
    Hade hon känt att hon fått ditt stöd så hade det kanske blivit lite oftare,rentav.
    Har du tänkt på det?
    Felet är ditt,inte ditt ex.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 17:21:15 följande:
    Jag tyckte att vi skulle ha sex runt tre gånger i veckan, det hade vi i slutet också men då var det liksom försent för då hade den nya slagit klorna i mej, får se om hon försvinner eller kastar ut mej som hon gjorde med sin Exman ibland hoppas jag faktiskt på det för det är enda sättet att komma ifrån henne tyvärr. Och om jag säger till henne blir det bara bråk och det vill jag inte. Tror nog att det kommer att lösa sig till det bästa för alla parter men i nuläget måste jag spela arg och bitter på mitt ex och det gör jag för husfridens skull så ja jag är egoist när det gäller det.
    Om du ska gå och vänta på att din nya ska göra slut så får du nog först göra dig av med dina pengar.
    Innan dess så lär hon inte göra det.

Tycker du verkligen att det är ett bra läge att vara egoistisk och spela bitter mot ditt ex när hon ligger på sjukhus med en livsfarlig sjukdom?
    Är det så viktigt för sig att slippa bråk att du hellre spelar bitter mot en sjuk människa och struntar i dina barn för att slippa det?

Nu är ett ypperligt tillfälle att ta kontakt med dina barn och dumpa subban du bor ihop med!
    Strunta i hennes reaktion. Dina barn är viktigare än henne!

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.