• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-04 17:56:37 följande:
    Jag har inget val just nu pga att exet kommer vara där och jag både skäms och vill inte träffa henne nu.
    Du har visst ett val! Du kan välja att gå på studenten för ditt barns skull!
    Du vet ju inte ens säkert om det är ditt ex som har gjort den här anmälan.
    Och då finns det ännu mindre anledning att bara strunta i dina barn för det.
    Vill du verkligen svika ditt eget barn på den dag som ska vara en av de mest minnesvärda och roliga i hans/hennes liv?
    Är det verkligen värt det bara för att du inte vet vem som har gjort en anmälan,som din nya dessutom säkert förtjänar?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-05 15:26:58 följande:
    Om det är hon som gjort anmälan till soc är hon ett psyko, hon har inte träffat henne eller barnet.
    Spelar det någon roll om hon har träffat din nya eller ej?
    Din nya har ju gång på gång visat att hon är mentalt instabil genom sina hot och sitt kontrollbehov.
    Och hon anser att dina barn inte är i behov av sin pappa.
    Hon har visat ganska tydligt att hon inte är lämplig att ta hand om barn.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-06 10:44:23 följande:
    Det är rätt jag vet inte om exet gjort anmälan hon säger att hon inte gjort det men om hon inte gjort den så varför står då hennes namn i texten dvs att hon har uppgifter? 
    Nu är ändå anmälan nerlagd men det snackas på min nyas arbetsplats om denna anmälan
    Det är den nya som hatar exet och som är svartsjuk på exet varför vet jag inte men det kanske brukar vara så?
    Mitt ex var helt okontaktbar efter dödsfallen eller okontaktbar är fel ord, hon gick in i jobb, barnen osv och jag kände mej osynlig.
    Och nej jag straffar inte barnet som tar studenten den nyas barn går ut ur skolan samma dag som den som tar studenten och jag kan inte klona mej plus att jag i nuläget inte kan träffa exet, vi hade bra kontakt fram till att min nya fick anmälan.
    Det kanske är just det. Att ditt ex har uppgifter som gör att hennes namn står med i anmälan.
    Det behöver inte betyda att det är hon som ligger bakom den.
    Jag tycker inte att du ska döma henne så hårt utan att veta med säkrhet om det är hon som ligger bakom den.
    Nej,det är inte normalt för fem öre att bete sig så som din nya gör. Det är sjukligt!
    Du vet att hon hatar ditt ex.
    Då borde du också veta att hon säkert griper alla halmstrån hon kan hitta för att försöka vända dig mot ditt ex.
    Och hon verkar ju lyckas också med tanke på att du inte ens protesterar mot hennes anklagelser mot ditt ex.
    Du borde känna ditt ex så pass bra att du vet om hon skulle göra en sådan anmälan och i så fall varför.
    Ja,men det är ju det vi har diskuterat förut.
    Hon befann sig i djup sorg och var säkert deprimerad.
    Då kan man inte kräva att få uppmärksamhet,sex osv under den tiden.
    Jo,du straffar barnet genom att du hellre väljer att gå på din nyas barns avslutning istället för på ditt eget barns student!
    Du väljer alltså att lyssna på din nyas svartsjuka påhitt framför dina egna barns mor?
    Är det verkligen värt att riskera din relation med dina barn pga något som din nya TROR att ditt ex har gjort?
    Är du en man eller en mes? Jag skulle säga det sistnämnda!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Didi) skrev 2016-06-06 14:44:30 följande:
    Svara bara på EN fråga ts. VARFÖR prioriterar du bonusbarnets student framför ditt biologiska barns student???
    Bonusbarnettar inte ens studenten,utan är yngre än så.
    Vilket gör TS prioriteringar ännu svårare att förstå.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-07 17:12:06 följande:
    1 - Jag vet inte.

2 - Just det jag vill inte träffa exet pga anmälan, känner även oro om jag nu har fel i att inte hon var inblandad i anmälan som hon hävdat att hon inte var och det har barnen också sagt dvs att deras mamma inte anmält.

3 - För att vi försöker bygga en ny familj jag och den nya.

4 - 5 - Blir samma svar på båda frågorna, jag behandlar dom inte som skräp jag ska kompensera dom senare. Och nej det var inte bara knulla jag ville utan ville ha all form av närhet för utan det fungerar inte ett förhållande.

6 - Det känns lite fel att den nya inte vill att jag ska träffa dom men förstår henne också med tanke på anmälan men återigen jag ska kompensera barnen och jag tror nog att studenten får en bra student för mamman brukade/brukar fixa allt.
    Men om både ditt ex och dina barn säger att ditt ex inte ligger bakom anmälan,varför kan du då inte tro på det?
    Varför lyssnar du på din nyas skitsnack när du vet att hon bara är svartsjuk och hatar ditt ex?
    Och framförallt,varför straffar du dina barn pga hennes skitsnack?
    Jo,du behandlar dina barn och din familj som skräp. Varför vill du inte inse det?
    Och hur tror du att du ska kunna kompensera dina barn vid ett senare tillfälle?
    Vad får dig att tro att de ska vilja det?
    Studenten är något man får uppleva en gång och då vill man ha båda siuna föräldrar med.
    Om du väljer att strunta i det pga din nya så ska du inte förvänta dig att dina barn ska vilja komma och hälsa på dig sen.
    Speciellt inte om du tänker bjuda hem den till ditt och dtítt nyas hem.
    De vill nog inte träffa henne heller.
    När det gäller ditt ex så behöver du inte ens prata med henne eller träffa henne.
    Men jag förstår inte varför det är ett problem när du egentligen vet att hon inte har med den där anmälan att göra?
    Hur kan du ens ha lite förståelse för din nyas reaktion?
    Om jag hade haft barn sedan tidigare och min man hade betett sig på samma sätt som din nya gör mot dig,då hade han inte blivit särskilt långvarig i mitt liv,kan jag säga.
    Jag hade aldrig accepterat det!
    Jag tycker du ska fråga din nya om hon hade accepterat att du vägrade henne kontakt med sitt barn.
    Och om hon inte hade accepterat det,varför gör hon då så mot dig?
    Vågar du fråga henne det?
    Du kanske rentav skulle be henne att läsa den här tråden och låta henne få se andras syn på hennes beteende och be henne att själv skriva och förklara sig?
    Det hade varit intressant att få höra hennes förklaring till sitt beteende.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Furienna skrev 2016-06-07 20:17:13 följande:

Tyvärr finns det helt galna kvinnor, som kräver att mannen ska ge upp sin gamla familj för att ta hand om hennes barn. Och det finns tyvärr också män, som går med på detta upplägg. Det vet jag från min egen familj. Rynkar på näsan

Och det är skrämmande.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-07 22:17:04 följande:

Fick reda på i kväll att den nya kvinnan fortfarande ligger med sitt ex.

Hon som har har skaffat egen vårdnad för sitt barn för att hon inte gillade sitt ex och så visar det sig att dom har sex och det regelbundet.

Hon lovade att jag var den enda och jag har visat henne allt i mobilen och datorn ja allt och jag har även skaffat det hon ville ha och hjälpt henne men så har hon haft sin Exman vid sidan om.

Varför Varför Varför???

Det är väl ofta de som är mest svartsjuka som också är otrogna.
    Genom sig själv känner man andra,så att säga.

Nu kan du kanske förstå hur ditt ex känfr sig när du gjord samma sak mot henne?
    Karma,som sagt. Du har förtjänat att få smaka på samma medicin som du gav ditt ex.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-07 23:05:31 följande:
    En vän berättade, nu snurrar tankarna åter igen ska försöka sova ändå och fundera på vad jag ska göra i morgon.

Men du kan ha rätt i att hon spelat med mej om jag tolkar dej rätt men varför då inte spela med någon yngre snyggare än mej som sagt tankarna snurrar.
    Jag tror du vet vad du ska göra nu. Kasta ut bitchen ur ditt liv och ta kontakt med dina barn igen
    Men förvänta dig inte att de ska ta emo dig med öppna armar. Åtminstone inte till en början.
    Du får nog kämpa och visa att du förtjänar det först,efter hur du har behandlat dem.

Hon valde kanske dig för att hon märkte att du var lättlurad och lätt att köra med?

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 07:57:50 följande:
    Visste inte att dom mest svartsjuka är dom som är mest otrogna.

Jag förväntar mej inte något alls.
    Ofta är det så. Inte alltid.
    Jag har själv levt med en person som var sjukligt svartsjuk och som ständigt anklagade mig för att vara otrogen.
    Det visade sig senare att han var den som bedrog mig.
    Så det är min erfarenhet.

Nej,det förstår jag. Men jag tycker du ska ta den här chansen nu och ta kontakt med dina barn och din familj och lasta ut bitchen.
    Du har ju din lägenhet som du kan flytta till och fundera igenom allt utan någon som pressar dig.
    Det är vad du borde göra nu.
    Om du inte tycker att det är värt att satsa på någon som så uppenbart utnyttjat dig,förstås?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 08:05:13 följande:
    Vet ej om dom vill ha kontakt med mej? Har knappt sovit något natten som var skriver inte det för att nån ska tycka synd om mej.

Men är det vanligt att en kvinna begär och verkar lycklig bara hon får presenter, att man betslar, ordnar resor, mat, presenter ja allt tills ens pengar är slut?
    Nej,det är inte vanligt eller för den delen normalt. Hon har utnyttjat dig.

Jag tycker du ska läsa tråden som dina barn har startat där så ser du vad de egentligen tycker.
    De vill ha dig i sitt liv. Det är upp till dig nu att bevisa att du är värd den chansen.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 13:42:02 följande:
    OK men jag har inte fått anklagelser om att vara otrogen inte så mycket bara frågor om jag ligger med exet

Jag är i lägenheten nu och som det känns nu kommer jag att stanna i den ett tag måste bara hämta några saker.
    Men det är ju också en sådan sak. Hon tror att du ligger med ditt ex bara för att hon gör det själv.

Ok. Det är bra. Släpp inte in henne där nu om hon kommer dit utan se nu till att vara för dig själv ett tag nu och samla dina tankar och fundera igenom allt ordentligt.
    Och gå på ditt barns student också,tycker jag.
    Nu finns det ingen anledning att gå på ditt bonusbarns avslutning.
    Har du pratat med din nya om det här och berättat att du vet vad hon håller på med eller har du bara stuckit?
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.