• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-19 14:55:53 följande:
    Jo ioförsig får se hur framtiden blir
    Varför vänta? Vill du verkligen bli behandlad som en dörrmatta som hon kan skrapa av sig skiten på?
    Jag tycker verkligen att du ska läsa dina barns tråd.
    Då kanske du inser hur illa du och din nya verkligen gör dem och inser att de är viktigare än din nya.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-19 15:09:17 följande:
    Där fick jag en tankeställare för anmälan ligger nere och nej egentligen kan jag inte klandra barnen.
    Du kanske har rätt i att hon vridit om huvudet på mej?
    Ska iväg och träna en liten stund sen det brukar underlätta för jag behöver nog ta en ny funderare.
    Ja,det behöver du absolut göra.
    Du verkar vara totalt manipulerad av din nya. Och du behöver verkligen ta dig en rejäl tankeställare om du vill tillbringa resten av ditt liv med någon som bara utnyttjar dig och förstör dina chanser att få ha kontakt med din familj,och som bara ser till sitt eget bästa.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-19 15:19:27 följande:
    Är väl för feg eller som du skrev manipulerad? 
    Ska iväg och träna och sen tänka det hela kanske gått för långt nu. Ena barnet ringde mej och berättade att mamman också hade gråtit och var helt slut efter allt hon gjorde för studenten, inte roligt alls, barnet var oroligt för att mamman skulle bryta ihop nu men jag tror inte hon gör det för hon har alltid repat sig bara det gått en tid.
    Jag kanske beskyllt exet för mycket. Ibland skulle jag vilja be om ursäkt men då står min nya där och ärligt vet jag inte vad jag ska göra. 
    Vad du ska göra är att dumpa din sopa till flickvän och be dina barn,dina föräldrar och ditt ex om ursäkt och visa att du verkligen menar det.
    Din nya har inte ett skit att göra med om du vill ha kontakt med din riktiga familj. Det bestämmer inte hon.
    Var nu inte så feg utan sätt ner foten och säg ifrån en gång för alla.
    Acceptera inte det här!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-20 20:51:13 följande:
    Kan inte dumpa just nu för är på resa med henne får ta det senare. Resan har varit planerad ett tag och jag orkade inte backa ur den men det fina är att jag får se ställen jag inte sett förut. När ena barnen ringde mej så höres det tydligen att jag satt i bilen och när han frågade om jag var själv så kastade jag ur mej ett ja men det också för att han var bekymrad för sin mamma så jag ville inte säga att jag inte reste med sällskap.

Känns som om jag aldrig kommer bli förlåten för allt som hänt och mina nödlögner tex så tror barnen att jag är på jobb nu. Allt känns så rörigt.
    Jag tycker absolut att du ska fundera allvarligt på det.
    Dumpa henne redan efter resan,tycker jag. Hon lär aldrig förändras om hon inte får hjälp.
    Och det lär hon inte heller gå med på utan lär skylla sina problem på någon annan. Ditt ex t ex.
    Jag har själv varit ihop med en sådan idiot,så jag talar av egna erfarenheter.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-20 22:07:22 följande:
    Ska fundera mera när jag är tillbaka på orten vi bor på och hon är inte otrogen längre det är iallafall vad hon säger men hon kanske manipulerat mej som molly50 skrivit och som jag reagerat på saker den senaste tiden det är inte riktigt jag, ibland blir jag rädd för mej själv
    Men hur kan du överhuvudtaget lita på henne igen?
    Du kan ju inte vara säker på att hon inte längre är otrogen bara för att hon säger det.
    Hon har ju ljugit för dig förr och kan göra det igen.
    Speciellt som hon vet att du förlåter henne för det minsta lilla.
    Och att hon har varit otrogen mot dig under en längre tid borde räcka,tycker jag.
    Jag hade aldrig accepterat att någon behandlade mig så.
    Jag tycker du ska dumpa henne fortast möjligt.
    Hon kan säkert hitta någon annan att utnyttja så manipulativ som hon verkar vara.

Du är säkert arg på din nya och därför känner som du gör.
    Men du är rädd för att säga ifrån till henne för att du vet att hon kan bli arg.
    Är det verkligen så ett normalt förhållande ska vara,tycker du?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-22 19:33:01 följande:
    Tror inte jag är arg på den nya men nått är fel när jag reagerar som jag gör men frågan är vad?
    Det kan mycket väl vara så att du är arg på henne och kanske på dig själv. Och arg på hela situationen.
    Du har låtit dig luras av denna kvinna och du vet inte ens om hon är ärlig nu.
    Hon kanske fortfarande ligger med sit ex men försöker få det att låta annorlunda genom att säga att hon inte vill veta av honom.
    Hon har dessutom tvingat dig att spola hela din riktiga familj rakt ner i toaletten.
    Och du har låtit detta pågå.
    Klart det kännas i kroppen och förr eller senare så når man en gräns.
    Kanske har du nått den nu.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-22 22:23:35 följande:
    Jag kanske är grundlurad av den nya? Känns som gropen är djup i detta läge och jag kanske nått botten men vet inte alls hur jag ska ta mej upp igen och JA jag är arg på mej själv
    Du är säkert grundlurad av henne. Hon får ju pengar av dig och en massa annat så klart hon kan ljuga och lura dig för att få allt hon vill ha.
    Så manipulativ verkar hon vara utifrån vad du har berättat.

Du behöver kanske gå till en terapeut för att få hjälp att ta dig ur det här.
    Du verkar ju inte klara det själv.
    Du behöver hjälp med att inse vad som är viktigast,tror jag.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-22 22:28:58 följande:
    Du har rätt men förut när jag tänkt lämna den nya då har hon lockat tillbaka mej.

Tror inte längre att jag ska resa tillsammans med både barnen och henne och jo jag vet att det inte är säkert att barnen vill ha med mej att göra heller pga hur deras mamma blivit behandlad
    Men låt dig inte lockas då. Speciellt nu när du börjar inse vad hon går för.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-22 22:54:40 följande:
    Får försöka att inte vara så lockad och får lära mej att säga nej.

Terapi jo kanske men att sitta ansikte mot ansikte med någon okänd det känns inte 100 ok men det är kanske som du skriver att jag inte klarar ut detta på egen hand.

Har hört från barnen att exet går och pratar med någon och det tycker jag är bra sen är det också så att även om jag valde skilsmässan så var det pga att det var den nyas vilkor och ärligt ja jag är ärlig nu så är jag faktiskt rädd för att min exfru skaffar någon annan kan inte sätta fingret på varför men jag är det, har kanske för mycket känslor kvar för exet trots allt ont jag gjort.
    Ja,du behöver nog lära dig att säga ifrån. Annars är risken stor att du mister hela din riktiga familj snart.

Ja,men kan ditt ex så kan du. Kanske kan ni gå tillsammans och reda ut allt?
    Du behöver nog hur som helst hjälp. Jag tror inte att du klarar det här på egen hand.

Om du känner så så är det troligt att du har känslor kvar,ja.
    Men kan du träffa en ny så ska du inte bli besviken om ditt ex gör det. Det har hon förtjänat,i så fall,efter allt hon har fått gå igenom pga dig och din nya.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 14:44:36 följande:
    Exet är mer öppen av sig än vad jag är men det är klart vi kanske nån gång kan prata med något tillsammans det får framtiden utvisa.
    Det kommer att kännas om hon träffar någon ny men skulle även ha förståelse om hon gjorde det.
    Och jo hon finns kvar i mitt hjärta.
    Men om hon träffar en ny så är det bara för dig att acceptera.
    Likaväl som att du kunde träffa en ny så har hon rätt att också göra det.

Men om du känner så för henne så förstår jag inte varför du inte pratar med henne.
    Och än mindre varför du stannar kvar hos din nya som ändå bara verkar vilja åt din plånbok.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.