• Anonym (Jobbigt?)

Ni som gått in i relation och fått bonusbarn. Fixar man det utan massa problem? Är inte orolig över barnen men relation med xet :/

Ni som vart där/ är där. Är det värt att gå in i en relation där det iof finns mkt känslor men med 4 barn ( tre av dem bor hos pappan varannan vecka )..

I dagsläget hjälps de åt över veckorna om nån ska tex ha utvecklingsamtal, åka till läkaren etc. Då tar både han och hon de andra barnen under tiden trots fel vecka. Vilket givetvis är bra. Klart man ska hjälpas åt. Men tror det måste vara enklare medan båda bor själva. Hon vet alltså inte om mig än. Jag är osäker på hur jag kommer fixa att komma in i relationen och inte bli trött och irriterad på att hon ringer och ber om hjälp vilket nu händer ofta som sagt. Där med inte sagt att jag förstår det! Obs att jag inser att det är bra att man hjälps åt. Men hur orkar man ständigt bli påmind om och kanske " avbruten " i egna stunder och aktiviteter för att hon kommer ringa? Jag är så rädd att jag kommer bli tjurig och svartsjuk av att alltid ha henne i närheten lixom resten av livet.

Mina egna barn är snart utflugna så där kommer inte alls bli samma relation då de klarar det mesta utan oss. Hur orkar man?

Att jag kommer tycka om hans barn är Jag säker på. Har lärt känna de en del på avstånd genom honom och de verkar jättegoa. Hur funkar det för er? Är det dömt att misslyckas när jag har denna inställning redan? :(

Jag älskar honom...

• Svar på tråden Ni som gått in i relation och fått bonusbarn. Fixar man det utan massa problem? Är inte orolig över barnen men relation med xet :/
  • Sanaria
    Annasofia01 skrev 2016-03-29 08:09:56 följande:
    Vet precis hur såna situationer känns . Mitt bonus barns mamma kan inte sitta på samma rad som oss eller ens i närheten pga avsky. Hon tycker helt enkelt att jag kom in och förstörde relationen hon och exet hade . Grejen är den att jag bara satte ner foten och lät inte henne fortsätta köra över min sambo . Fick hon inte som hon ville var de alltid hot och anklagelser som kom .
    Om sambon kände sig överkörd hade han nog kunnat hantera det själv. Att som bonusmamma "sätta ner foten" och försöka styra hur föräldrarnas relation ska se ut, det är nog nästan alltid ett bra sätt att bli avskydd som "ny" kvinna.
  • Annasofia01
    Sanaria skrev 2016-03-29 21:24:34 följande:

Om sambon kände sig överkörd hade han nog kunnat hantera det själv. Att som bonusmamma "sätta ner foten" och försöka styra hur föräldrarnas relation ska se ut, det är nog nästan alltid ett bra sätt att bli avskydd som "ny" kvinna.

Ja kanske fast nu ser deras relation ut som den gör . Lätt att döma via datorn när man inte har hela facit fast ja har man bara en del i det hela så kan man se de så antagligen . Fast för privat att skriva ut mer ur vårt liv ute på nätet så det tänjer jag inte göra . Hoppas bara andra kvinnor /män har bättre relationer .
  • Anonym (Millan)
    Annasofia01 skrev 2016-03-29 22:10:40 följande:
    Ja kanske fast nu ser deras relation ut som den gör . Lätt att döma via datorn när man inte har hela facit fast ja har man bara en del i det hela så kan man se de så antagligen . Fast för privat att skriva ut mer ur vårt liv ute på nätet så det tänjer jag inte göra . Hoppas bara andra kvinnor /män har bättre relationer .
    Fast fortfarande är det inte bonusmammans sak.
  • Brumma
    Anonym (Millan) skrev 2016-03-30 02:47:56 följande:

Fast fortfarande är det inte bonusmammans sak.

Man kan som partner absolut stötta sin partner att sätta ned foten mot ett ex som försöker köra över.

Själva nedsättande av foten bör så att säga vara den utsatta personens men personen kan mycket väl behöva hjälp för att för att hålla den nere. Alla är inte tillräckligt starka att klara av det själva..

Om jag som ny partner (och då i förlängningen även bonusmamma) märker att min partner mår dåligt över hur relationen med exet ser ut eller om relationen påverkar mig på ett negativt sätt så gör jag naturligtvis något åt det. Genom att stötta och prata med min man.

Och även om jag anser att det mestadels bör vara föräödrarna som sköter kommunikationen i normala fall - och att det därför är föräldern som bör sätta ner den där foten om det behövs - skiljer det sig från fall till fall.

Tex om exet självmant drar in bonusföräldern, självklart får man då bemöta detta. Eller om exet drar in bonusförälderns barn tex.

Ibland ÄR det bonusförälderns sak också.
  • Anonym (M)
    Brumma skrev 2016-03-30 06:46:08 följande:

Man kan som partner absolut stötta sin partner att sätta ned foten mot ett ex som försöker köra över.

Själva nedsättande av foten bör så att säga vara den utsatta personens men personen kan mycket väl behöva hjälp för att för att hålla den nere. Alla är inte tillräckligt starka att klara av det själva..

Om jag som ny partner (och då i förlängningen även bonusmamma) märker att min partner mår dåligt över hur relationen med exet ser ut eller om relationen påverkar mig på ett negativt sätt så gör jag naturligtvis något åt det. Genom att stötta och prata med min man.

Och även om jag anser att det mestadels bör vara föräödrarna som sköter kommunikationen i normala fall - och att det därför är föräldern som bör sätta ner den där foten om det behövs - skiljer det sig från fall till fall.

Tex om exet självmant drar in bonusföräldern, självklart får man då bemöta detta. Eller om exet drar in bonusförälderns barn tex.

Vi har ganska stora problem här med sambons ex..Hon har även snackat skit och ljugit om mig vilket jag fått höra av släkt som bor i samma samhälle som exet... Kom även hit och började kräva saker efter tre år ... (hon har begärt saker hon glömt helt ok men inte efter tre år för att hon råkar se att det står framme) Men då brast det och jag sa att det här inte är en affär hon kan handla på Ikea som alla andra om hon behöver nåt... Hon blev så klart sur men jag fortsatte med att ja eftersom du går omkring och säger att jag är sur och grinig fast jag inte varit annat än trevlig mot dig kan jag väl lika gärna vara sur och grinig då....

Hon bad faktiskt om ursäkt och mig veterligen har hon varit lugn sedan hon insåg att jag faktiskt kan bita tillbaka..... Har funnits många tillfällen då jag varit sugen men för barnens och sambon skull har jag valt att ignorera... Men nu var hon jätte bitching och sambon var inte hemma utan hon gick på mig då fick det vara nog
  • Anonym (Millan)
    Brumma skrev 2016-03-30 06:46:08 följande:

Fast nu var det väl inte riktigt det denna användare skrev om du läser? Utan att hon hoppar in och sätter ner foten, att hon skickar arga sms till biomamman när hon inte gör som bonusmamman önskar.
  • Brumma
    Anonym (Millan) skrev 2016-03-30 16:37:39 följande:

Fast nu var det väl inte riktigt det denna användare skrev om du läser? Utan att hon hoppar in och sätter ner foten, att hon skickar arga sms till biomamman när hon inte gör som bonusmamman önskar.

Jag vet det och jag har redan påpekat att jag anser att hon bidrar till konflikten.

Men ibland behöver även en bonusmamma lägga sig i, sätta ner foten och säga ifrån. Du skrev att det "inte är bonusmammans sak". Vilket det är eftersom det påverkar ens liv HUR man engagerar sig i konflikten är däremot en annan sak. Att bidra till den genom att skicka anklagande sms är ert av de sätt man definitivt bör undvika. Men det innebär inte att det "inte är bonusmammans sak".
  • Anonym (Millan)
    Brumma skrev 2016-03-30 17:10:17 följande:
    Jag vet det och jag har redan påpekat att jag anser att hon bidrar till konflikten.

Men ibland behöver även en bonusmamma lägga sig i, sätta ner foten och säga ifrån. Du skrev att det "inte är bonusmammans sak". Vilket det är eftersom det påverkar ens liv HUR man engagerar sig i konflikten är däremot en annan sak. Att bidra till den genom att skicka anklagande sms är ert av de sätt man definitivt bör undvika. Men det innebär inte att det "inte är bonusmammans sak".
    Fast fortfarande är det inte bonusmammans sak att säga till biomamman. (Såvida det inte är något som handlar om bara dem).
  • Brumma
    Anonym (Millan) skrev 2016-03-30 17:18:03 följande:

Fast fortfarande är det inte bonusmammans sak att säga till biomamman. (Såvida det inte är något som handlar om bara dem).

Och det skrev jag väl inte eller hur?
  • Ess
    Anonym (Millan) skrev 2016-03-30 17:18:03 följande:
    Om människan själv står och säger att stridsyxan ska grävas ner blaha blaha, så förstår jag att inläggsskrivaren blev förbannad när samma människa inte ens besatt normalt folkvett och hälsade tillbaks. Då kan hon ta sin yxa och stoppa upp den i röven.
Svar på tråden Ni som gått in i relation och fått bonusbarn. Fixar man det utan massa problem? Är inte orolig över barnen men relation med xet :/