Inlägg från: Anonym (Jobbigt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jobbigt?)

Ni som gått in i relation och fått bonusbarn. Fixar man det utan massa problem? Är inte orolig över barnen men relation med xet :/

Ni som vart där/ är där. Är det värt att gå in i en relation där det iof finns mkt känslor men med 4 barn ( tre av dem bor hos pappan varannan vecka )..

I dagsläget hjälps de åt över veckorna om nån ska tex ha utvecklingsamtal, åka till läkaren etc. Då tar både han och hon de andra barnen under tiden trots fel vecka. Vilket givetvis är bra. Klart man ska hjälpas åt. Men tror det måste vara enklare medan båda bor själva. Hon vet alltså inte om mig än. Jag är osäker på hur jag kommer fixa att komma in i relationen och inte bli trött och irriterad på att hon ringer och ber om hjälp vilket nu händer ofta som sagt. Där med inte sagt att jag förstår det! Obs att jag inser att det är bra att man hjälps åt. Men hur orkar man ständigt bli påmind om och kanske " avbruten " i egna stunder och aktiviteter för att hon kommer ringa? Jag är så rädd att jag kommer bli tjurig och svartsjuk av att alltid ha henne i närheten lixom resten av livet.

Mina egna barn är snart utflugna så där kommer inte alls bli samma relation då de klarar det mesta utan oss. Hur orkar man?

Att jag kommer tycka om hans barn är Jag säker på. Har lärt känna de en del på avstånd genom honom och de verkar jättegoa. Hur funkar det för er? Är det dömt att misslyckas när jag har denna inställning redan? :(

Jag älskar honom...

• Svar på tråden Ni som gått in i relation och fått bonusbarn. Fixar man det utan massa problem? Är inte orolig över barnen men relation med xet :/
  • Anonym (Jobbigt?)

Tack så mycket för era svar. Jag är inte minsta rädd att han inte förstår mig för det gör han. Han hävdar när vi pratar om det att han inte kommer låta henne köra med honom om vi bestämt något. Vet att han älskar mig väldigt mycket och inget hellre vill än att det blir vi framöver också. Jag är mest rädd att xet kommer sätta sig på tvären när jag kommer in i hennes barns liv. Hon skrev i början av deras uppbrott massa fula saker som var uppenbart riktat mot honom då det var han som bröt upp. Obs så var det innan vi träffades så jag är inte involverad i det beslutet. Mest av allt vill jag bara att det funkar att hennes vecka är det lugnt och hos hans vecka är det lugnt. Alltså att de inte ska behöva höras tre fyra dagar i veckan oavsett vart barnen är. Då tror jag det kommer kännas aningen för jobbigt då mina barn som sagt är äldre och vi har inte den kommunikationen om inget jätte viktigt händer. Skulle önska att vi blir bra vänner och att jag kan hjälpa till att lämna o hämta på dagis o fritids utan att hon ser mig som ett hot. Läser så ofta här att både bonus och bio föräldrar avskyr varandra :(

Vill inte ha det så...

• Anonym (Jobbigt?)
    Anonym (M) skrev 2016-03-21 21:15:55 följande:

Jag har själv gett mig in i en relation med en man med tre barn... 2 har bott heltid den tredje ung 80% nu bor en heltid och dom andra två ung 80-90 nånstans och jag säger spring för livet...

Vi har fått ett gemensamt så här sitter jag fast..... Jag älskar honom men allt kaos runt omkring med hans ex som är helt galen ibland, och alla konflikter med barnen... Nej det är inte värt det i slutändan... Tyvärr...

Åh va ledsamt att höra :(. Det är detta jag är rädd för..
  • Anonym (Jobbigt?)
    Anonym (M) skrev 2016-03-21 21:15:55 följande:

Jag har själv gett mig in i en relation med en man med tre barn... 2 har bott heltid den tredje ung 80% nu bor en heltid och dom andra två ung 80-90 nånstans och jag säger spring för livet...

Vi har fått ett gemensamt så här sitter jag fast..... Jag älskar honom men allt kaos runt omkring med hans ex som är helt galen ibland, och alla konflikter med barnen... Nej det är inte värt det i slutändan... Tyvärr...

Åh va ledsamt att höra :(. Det är detta jag är rädd för..Har påtalat att jag vet inte om jag verkligen fixar det här. Det håller på att få mig att bryta ihop för jag älskar honom . Han är förtvivlad över att jag har de här funderingarna. Är rädd att det kommer krossa både honom och mig ; (

Fan va livet är svårt ibland..
  • Anonym (Jobbigt?)
    Anonym (Morsan) skrev 2016-03-21 21:21:36 följande:

Är du rädd att biomamman ska börja styra erat liv?Ändra planer,ringa ofta och störa dig och din man.

Ja :(
  • Anonym (Jobbigt?)
    Rappakalja skrev 2016-03-21 21:29:20 följande:

Om din man är en MAN och kan stå upp för alla som han älskar blir det inga problem.

Mamman kan så klart börja sura för att hennes liv inte är lika smidigt längre, men det är inget som behöver påverka er.

Om din man kan säga: Nej, jag kan inte ta dem idag och stå fast vid det även om mamman blir förbannad och kommer med glåpord så kan det fungera.

En väldigt viktig sak dock är att du måste fundera på om du är ok med svängdörrar hemma hos er om ni flyttar ihop/bor ihop när han inte har barnen. Dvs att barnen kan komma och gå som de vill utan att ringa och meddela/fråga först.

En del klarar det utmärkt, andra inte.

Kanske ska ni bara ses när han inte har barnen och att han då får tala om för mamman att om hon behöver hjälp from nu så behöver han ha bra framförhållning så länge det inte gäller akuta saker som om ett barn har ramlat och måste sys osv. Då märker du ganska snart om han verkligen menar det han säger om att han inte ska låta mamman köra med honom.

Jag vet att han skulle stå upp för mig. Men aldrig att jag skulle tillåta att barnen kom ikläm. Jag vill verkligen få en fin kontakt med barnen. Ska det bli vi på allvar så måste det ju vara inklusive barnen <3. De är ju en del av hans liv lixom mina barn är en del av mitt. Ang svängdörrar så vet jag inte heller hur jag ska känna för. Får man en fin relation med dem så är min önskan isf att det känns så naturligt som möjligt och att de gärna kommer när jag och mina barn är där. Men som det är nu kommer den ena sonen hur som helst och Xet frågar aldrig om det är ok och han är snäll och accepterar det .
  • Anonym (Jobbigt?)

Tack för era svar. Som jag tidigare nämnt så är jag 100 % säker på att han inte kommer acceptera att jag kommer ikläm. Dvs att mamman ringer i tid och otid på hennes barn vecka. Då ska det vara ngt allvarligt. Annars kommer de ta det vid över lämningar. Som han säger så kommer jag och barnen var prioritera ett. Inte mammans önskemål. De är inte direkt bästa vänner men funkar skapligt även om hon ofta hittar saker att hacka på hos honom. När de gick isär skrev hon massa dumt på fb som antydde saker om honom vilket gör att jag är rädd att hon är bitter. Obs igen så har jag inte kommit emellan dem. Jag tvekar och han bönar och ber och är säker på att vi fixar det för han kommer inte acceptera att hon ringer om småsaker. Jag tror honom och vet att vi kan få det bra. Det är bara henne jag är rädd för att det blir tokigt :(. Är inte svartsjuk för har själv haft ett långt liv med barnens pappa..

Svar på tråden Ni som gått in i relation och fått bonusbarn. Fixar man det utan massa problem? Är inte orolig över barnen men relation med xet :/