• ia1980

IVF! Väntan fram till gravtest.

Har precis avslutat första IVF behandlingen och har dryga 2v fram till jag får ta testet! En oooliiidliiig väntan! =)
    Men känner just nu ett lugn efter 2 intensiva veckor med sprutor och många läkarbesök. Nu är det bara att vänta och se.... Eller? Hur känner ni?

• Svar på tråden IVF! Väntan fram till gravtest.
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-21 10:52:30 följande:
    Jo jag är medveten om att det är dumt att googla. Men nyfikenheten tar ju överhanden :)

Ska försöka fokusera på annat nu..... :)

Fick du tid tidigare?
    Jag vet, jag är likadan :) svårt att hålla sig men för mig blev det bara värre när jag gjorde det ;)

Nej, fick tid 8e april, det går tydligen inte att se annars om man kör tidigare, känns som en evighet till den 8e!
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-21 10:52:30 följande:
    Jo jag är medveten om att det är dumt att googla. Men nyfikenheten tar ju överhanden :)

Ska försöka fokusera på annat nu..... :)

Fick du tid tidigare?
    Enligt min klinik ska jag inte fortsätta med lutinus-tabletterna. Kroppen producerar det själv nu så det ska inte behövas längre.
    Känns lite läskigt men ska bli skönt att slippa allt kladd!
  • ia1980
    amandawic skrev 2016-03-21 11:24:21 följande:
    Jag vet, jag är likadan :) svårt att hålla sig men för mig blev det bara värre när jag gjorde det ;)

Nej, fick tid 8e april, det går tydligen inte att se annars om man kör tidigare, känns som en evighet till den 8e!
    amandawic skrev 2016-03-21 12:42:27 följande:
    Enligt min klinik ska jag inte fortsätta med lutinus-tabletterna. Kroppen producerar det själv nu så det ska inte behövas längre.
    Ja ännu en olidlig väntan då till ett nytt datum....men bara att tänka positivt och försöka göra roliga grejjer och DU ÄR JU GRAVID trots allt!!! =)

Jo jag raffsade fram alla papper från kliniken och där stod det att man ska sluta med tabletterna oavsett resultat på stickan. Så då slipper man ju stressen över att hämta ut fler sådana iaf...=)

• amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-21 14:46:36 följande:
    amandawic skrev 2016-03-21 12:42:27 följande:Enligt min klinik ska jag inte fortsätta med lutinus-tabletterna. Kroppen producerar det själv nu så det ska inte behövas längre.
    Ja ännu en olidlig väntan då till ett nytt datum....men bara att tänka positivt och försöka göra roliga grejjer och DU ÄR JU GRAVID trots allt!!! =)

Jo jag raffsade fram alla papper från kliniken och där stod det att man ska sluta med tabletterna oavsett resultat på stickan. Så då slipper man ju stressen över att hämta ut fler sådana iaf...=)

Jaa får försöka börja ställa mig in på det nu! Har nog inte smält det än bara :) men det gör jag nog när som helst!
    Man är ju fortfarande i sin IVF-bubbla men ska verkligen försöka hitta på saker som får en att må bra och få tiden att gå lite fortare. Kommer nog sjunka in helt efter första VUL :)

Ja verkligen, skönt att du slipper stressa över det!
    Är det på torsdagsfika har TD?
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-21 14:46:36 följande:
    amandawic skrev 2016-03-21 12:42:27 följande:Enligt min klinik ska jag inte fortsätta med lutinus-tabletterna. Kroppen producerar det själv nu så det ska inte behövas längre.

Hahahaha torsdagsfika? Älskar autocorrecten på min telefon.. Torsdag skulle det stå såklart... ;)
  • ia1980
    amandawic skrev 2016-03-21 15:29:31 följande:

Hahahaha torsdagsfika? Älskar autocorrecten på min telefon.. Torsdag skulle det stå såklart... ;)

Hihi japp! Torsdagsfika it is=P så bara 2 ynka dygn kvar! Har bara 1 gravtest hemma med, så fuska går inte :)

Men förstår dig. Man vågar inte riktigt tro på det förrän man ser nåt levande där på skärmen.

Känner du av några symptom nu då? Kanske de avtar med i samband att man slutar med lutinus? Men man behöver nog inte oroa sig för det.
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-22 07:36:30 följande:
    Hihi japp! Torsdagsfika it is=P så bara 2 ynka dygn kvar! Har bara 1 gravtest hemma med, så fuska går inte :)

Men förstår dig. Man vågar inte riktigt tro på det förrän man ser nåt levande där på skärmen.

Känner du av några symptom nu då? Kanske de avtar med i samband att man slutar med lutinus? Men man behöver nog inte oroa sig för det.
    Spännande! Håller tummarna för dig :)

Jag vet inte riktigt, idag är ingen bra dag...
    Inatt drömde jag massa mardrömmar om missfall... Tog ett nytt test imorse för att lugna ned mig lite men plusset var nästan obefintligt... Tog två till för att se så att det inte va fel på testet men alla 3 är svagare än de jag har tagit tidigare :(
    Testen borde väl bara bli starkare om allt är som det ska?
  • ia1980
    amandawic skrev 2016-03-22 07:42:02 följande:

Spännande! Håller tummarna för dig :)

Jag vet inte riktigt, idag är ingen bra dag...

Inatt drömde jag massa mardrömmar om missfall... Tog ett nytt test imorse för att lugna ned mig lite men plusset var nästan obefintligt... Tog två till för att se så att det inte va fel på testet men alla 3 är svagare än de jag har tagit tidigare :(

Testen borde väl bara bli starkare om allt är som det ska?

Men om pluset ändå är där så betyder det ju att det är positivt! Även om det är svagt ska det väl inte spela någon roll. Sluta oroa dig!!! Det är ingen fara.

Men visst hatar man sig själv för att man grubblar och oroar sig så. Så onödigt!!!!!
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-22 08:16:10 följande:
    Men om pluset ändå är där så betyder det ju att det är positivt! Även om det är svagt ska det väl inte spela någon roll. Sluta oroa dig!!! Det är ingen fara.

Men visst hatar man sig själv för att man grubblar och oroar sig så. Så onödigt!!!!!
    Tack för dina ord <3

Nej det behöver inte betyda något negativt och precis som du säger, ett positivt test är ju positivt. Att det är svagare kan ju ha en rad olika anledningar.

Får helt enkelt vänta och se! :)
    Har bestämt mig för att inte testa mer och ska verkligen inte googla heller! Att man aldrig blir av med denna oro ;)
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-22 08:16:10 följande:

Missfall här tyvärr...

Håller tummarna för dig imorgon
  • odie
    amandawic skrev 2016-03-23 10:24:43 följande:

Missfall här tyvärr...

Beklagar verkligen! :(
  • ia1980
    amandawic skrev 2016-03-23 10:24:43 följande:

Missfall här tyvärr...

Vad tråkigt!!! =( Beklagar =(

Och mitt test var negativt......

Ajja bara att ta nya tag..... Enligt kliniken ska man vänta ut 1 mens. Men tror det behövs för att ladda batterierna.

Har du/ni fler försök kvar?
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-24 10:53:09 följande:
    Vad tråkigt!!! =( Beklagar =(

Och mitt test var negativt......

Ajja bara att ta nya tag..... Enligt kliniken ska man vänta ut 1 mens. Men tror det behövs för att ladda batterierna.

Har du/ni fler försök kvar?
    Nej va tråkigt! :(

Vi måste också vänta ut 1 mens nu... All denna väntan, man blir galen...

Det här var vårt andra försök, och vi har två blastocyster i frysen, så nu hoppas vi på de :)

Ni då?
  • ia1980
    amandawic skrev 2016-03-24 13:02:49 följande:

Nej va tråkigt! :(

Vi måste också vänta ut 1 mens nu... All denna väntan, man blir galen...

Det här var vårt andra försök, och vi har två blastocyster i frysen, så nu hoppas vi på de :)

Ni då?

Första försöket och inget till frysen. Så får köra hela vevan igen....
Svar på tråden IVF! Väntan fram till gravtest.