• ia1980

IVF! Väntan fram till gravtest.

Har precis avslutat första IVF behandlingen och har dryga 2v fram till jag får ta testet! En oooliiidliiig väntan! =)
    Men känner just nu ett lugn efter 2 intensiva veckor med sprutor och många läkarbesök. Nu är det bara att vänta och se.... Eller? Hur känner ni?

• Svar på tråden IVF! Väntan fram till gravtest.
  • amandawic
    Fiorenza skrev 2016-03-17 21:00:25 följande:
    Klinikerna verkar ju ta i från tårna vad gäller testdatum (jag var i v. 4+5 när jag plussade på utsatt dag). Två veckor efter ET är det inget att tvivla på och jag vågar nog påstå att du kommer få ett tydligt plus om du tar ett nytt test på söndag. Grattis! Skrattande
    Haha ja, på vår TD hade varit 17 dagar efter ET, man orkar ju inte vänta så länge! 

Tog ett imorse för säkerhetsskull också, fick samma resultat. Kommer nog ta ett imorgon också och ett på TD, haha Skrattande

Tack så mycket! 
  • ia1980
    amandawic skrev 2016-03-17 11:12:44 följande:

Kunde inte hålla mig till söndag. Inatt var jag helt säker på att mensen skulle komma.

Ni som har appen kommer förmodligen inte se det nu men, visst ser det ut som att jag är gravid? :) kan man lita på resultatet med 4 dagar kvar till testdag? ET hade vi den 3/3

Åh vad roligt!!! Grattis! Du ser ju helt klart gravid ut =) Jag har 1 vecka kvar till testdag och ska försöka hålla mig =P

Fortsätter man med lutinus om testet är positivt? Det är ju påsk i samband med mitt test så måste ju hinna fixa nytt recept isf.....om nu lyckan är på vår sida vill säga =)
  • ia1980
    Johansson85 skrev 2016-03-11 16:22:54 följande:

Hoppar in i denna tråden med. Har gjort våran första ivf behandling, har TD på onsdag den 16 mars. Känns som man har alla symtomer som går och ha. Trött, illamående, huvudvärk, bröst som värker ibland, behöver dricka oftare, springer mer på toa, uppsvullen mage.

Så man kommer bli lite ledsen om det inte är något på onsdag.

Åh visst är det jobbigt. Jag har TD dagen efter dig torsdag. Ska försöka hålla mig tills dess =P
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-18 10:29:11 följande:
    Åh vad roligt!!! Grattis! Du ser ju helt klart gravid ut =) Jag har 1 vecka kvar till testdag och ska försöka hålla mig =P

Fortsätter man med lutinus om testet är positivt? Det är ju påsk i samband med mitt test så måste ju hinna fixa nytt recept isf.....om nu lyckan är på vår sida vill säga =)
    Tack så mycket! :)

Ja jag tror att man fortsätter med de! Vet dock inte hur länge.

Kan du inte ringa kliniken och fråga om de kan skriva ut recept till dig i förhand för säkerhetsskull? :)

Nej, det är jobbigt att vänta! Vid vårt förra försök väntade vi fram till TD med att testa, dock fick jag min mens dagen innan och hade känslan av att mensen skulle dyka upp när som nu i veckan, så kunde inte hålla mig, var bara tvungen att veta :)

Håller tummarna för att ni får ett plus på torsdag!
  • ia1980
    amandawic skrev 2016-03-18 10:36:01 följande:

Tack så mycket! :)

Ja jag tror att man fortsätter med de! Vet dock inte hur länge.

Kan du inte ringa kliniken och fråga om de kan skriva ut recept till dig i förhand för säkerhetsskull? :)

Nej, det är jobbigt att vänta! Vid vårt förra försök väntade vi fram till TD med att testa, dock fick jag min mens dagen innan och hade känslan av att mensen skulle dyka upp när som nu i veckan, så kunde inte hålla mig, var bara tvungen att veta :)

Håller tummarna för att ni får ett plus på torsdag!

Tack! Jo absolut kan maila kliniken.
  • ia1980

Har sedan igårkväll kännt av som molande mensvärk. Hur ska jag tolka detta? Ännu en biverkning av lutinus, men borde inte det dykt upp tidigare i behandlingen,är ju inne på tredje veckan med tabletterna nu?....

Hur går det för er med allt?

• amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-21 06:57:12 följande:

Har sedan igårkväll kännt av som molande mensvärk. Hur ska jag tolka detta? Ännu en biverkning av lutinus, men borde inte det dykt upp tidigare i behandlingen,är ju inne på tredje veckan med tabletterna nu?....

Hur går det för er med allt?

Kan vara ett bra tecken, jag hade extrem mensvärk och trodde mensen skulle komma, den har även kommit och gått sedan jag plussade men det beror på att livmodern växer.

När brukar din mens komma i vanliga fall?
  • ia1980
    amandawic skrev 2016-03-21 08:08:19 följande:

Kan vara ett bra tecken, jag hade extrem mensvärk och trodde mensen skulle komma, den har även kommit och gått sedan jag plussade men det beror på att livmodern växer.

När brukar din mens komma i vanliga fall?

Jag har oregelbunden mens, men runt dag 35-38, så det är ju lite tidigt isf. Brukar inte lida av mensvärk innan heller. Inte mer än den dagen mensen verkligen kommer.

Men det jag undrar är hur påverkas menscykeln av all hormonbehandling? Kan den komma tidigare, vilket sägs vara normalt efter ca 28 dagar? Eller kan den försent ytterligare.

Jo har googlat runt och hoppas som du säger att det är tidiga gravidsymptom istället =D

Har du ringt kliniken nu och bekräftat graviditet?när ska du på första vul?
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-21 08:19:19 följande:
    Jag har oregelbunden mens, men runt dag 35-38, så det är ju lite tidigt isf. Brukar inte lida av mensvärk innan heller. Inte mer än den dagen mensen verkligen kommer.

Men det jag undrar är hur påverkas menscykeln av all hormonbehandling? Kan den komma tidigare, vilket sägs vara normalt efter ca 28 dagar? Eller kan den försent ytterligare.

Jo har googlat runt och hoppas som du säger att det är tidiga gravidsymptom istället =D

Har du ringt kliniken nu och bekräftat graviditet?när ska du på första vul?
    Det jag har har hört är att lutinus kan göra så att mensen skjuts upp i vissa fall, men det ska inte vara jättevanligt. Har aldrig hört om att den kan komma tidigare men det kan jag tänka mig är möjligt med alla hormoner man proppar i sig.

Vet att det är svårt men försök att inte googla alla symptom, jag tror att det bara blir värre, alla har ju olika symptom så det bästa är ju bara att försöka leva på som vanligt och sen se vad stickan visar för resultat :)

Jag har ringt de men de har en ring upp-tjänst så väntar samtal från de runt 10.10 så då får jag äntligen berätta att det är positivt och få mitt datum för första VUL. Tror kliniken brukar köra det efter ca två veckor men jag ska fråga de om man kan få ett tidigare datum bara för att se så att allt verkligen ser bra ut, med tanke på mina tidigare operationer i magen så har jag inte riktigt vågat tro fullt ut på att jag faktiskt är gravid.
  • ia1980
    amandawic skrev 2016-03-21 08:35:27 följande:

Det jag har har hört är att lutinus kan göra så att mensen skjuts upp i vissa fall, men det ska inte vara jättevanligt. Har aldrig hört om att den kan komma tidigare men det kan jag tänka mig är möjligt med alla hormoner man proppar i sig.

Vet att det är svårt men försök att inte googla alla symptom, jag tror att det bara blir värre, alla har ju olika symptom så det bästa är ju bara att försöka leva på som vanligt och sen se vad stickan visar för resultat :)

Jag har ringt de men de har en ring upp-tjänst så väntar samtal från de runt 10.10 så då får jag äntligen berätta att det är positivt och få mitt datum för första VUL. Tror kliniken brukar köra det efter ca två veckor men jag ska fråga de om man kan få ett tidigare datum bara för att se så att allt verkligen ser bra ut, med tanke på mina tidigare operationer i magen så har jag inte riktigt vågat tro fullt ut på att jag faktiskt är gravid.

Jo jag är medveten om att det är dumt att googla. Men nyfikenheten tar ju överhanden :)

Ska försöka fokusera på annat nu..... :)

Fick du tid tidigare?
Svar på tråden IVF! Väntan fram till gravtest.