• amandawic

IVF! Väntan fram till gravtest.

ia1980 skrev 2016-03-08 13:31:34 följande:

Har precis avslutat första IVF behandlingen och har dryga 2v fram till jag får ta testet! En oooliiidliiig väntan! =)
    Men känner just nu ett lugn efter 2 intensiva veckor med sprutor och många läkarbesök. Nu är det bara att vänta och se.... Eller? Hur känner ni?

Vad kul att du är ruvare nu! Jag är på ruvardag 6, vårt andra försök.

Jag är också inne i en period där jag analyserar precis alla symptom jag har.. Fy alltså jag tycker nästan ruvartiden är värst!

Hoppas verkligen att detta är ert guldägg! :)
  • amandawic
    Fiorenza skrev 2016-03-08 15:56:02 följande:

Den första veckan gick finfint för mig, hade saker för mig som fick tiden att gå. Sen, någonstans runt rd 8-9 slog nojan till. Analyserade ALLT, tyckte tiden gick i minustakt och höll på att bli vansinnig eftersom jag bestämt mig för att inte ta något test före testdagen jag fått av kliniken. På något sätt gick det i alla fall och när det äntligen var dags var jag istället nästan rädd för att doppa stickan. Tungan ute

Känner igen mig i det där!

Jag är på ruvardag 6 nu och analyserar precis ALLT!
    Kommer du ihåg vad du hade för symptom? det är andra gången jag ruvar nu och denna gång känns annorlunda än förra gången. Till exempel vaknar jag varje natt just nu och behöver gå upp och kissa, jag har en molande mensvärksliknande värk i magen, okt i brösten. När jag kollar runt verkar det ju vara av Lutinus tabletterna men gah! Man blir så galen på detta alltså. Vill ju så gärna att embryot har valt att stanna kvar i magen :)
  • amandawic
    Fiorenza skrev 2016-03-10 22:26:53 följande:
    Jag fick nog prova på det mesta: sjukt ömma bröst, mensvärk, kissnödig, trött, svajigt humör och så vidare. Det enda som borde ha fått mig att ana något var illamåendet som slog till samma dag som jag gick in i vecka 5. För varje tugga jag stoppade i mig höll det på att komma upp igen, men jag intalade mig själv att det säkert var ännu en mysig bieffekt av Lutinus. Hoppas ditt lilla embryo har bäddat in sig och börjat växa! Glad
    ia1980 skrev 2016-03-08 17:52:33 följande:
    Stort Grattis SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Tack! Skrattande
    Ja okej. Jag vet inte, hade väldigt mkt symptom de första dagarna, men nu har jag inte känt av någonting. Knappt Lutinus-biverkningar heller.

Har dock svårt att sova på nätterna, vaknar varje natt vid 3-tiden och sover väldigt dåligt efter det. Läste på FASS och det kan ju även bero på lutinus-tabletterna.
    Så just nu känner man sig väldigt ogravid.. 

Men har TD nästa helg så man får helt enkelt se vad stickan visar då Glad
  • amandawic
    odie skrev 2016-03-11 17:31:12 följande:
    Kände mig också jätte ogravid innan testdag, hade mensvärk och trodde att mensen skulle komma när som helst.. Kunde dock inte hålla mig till testdag då jag bröt ihop 6 dagar innan, testade och plusset var svagt men ändå där, då var jag v.3+6. Håller tummarna för att ni får ert plus!
    Ja, fortfarande inga spår av symptom.
    Dock har jag börjat må lite illa. Men idag känns det som att jag har mensvärk och att mensen kommer komma vilken dag som helst nu.
    TD på söndag, håll tummarna nu! :)
  • amandawic

Kunde inte hålla mig till söndag. Inatt var jag helt säker på att mensen skulle komma.
    Ni som har appen kommer förmodligen inte se det nu men, visst ser det ut som att jag är gravid? :) kan man lita på resultatet med 4 dagar kvar till testdag? ET hade vi den 3/3

• amandawic
    odie skrev 2016-03-17 13:40:37 följande:
    Helt klart gravid! Stort grattis! :) Jag tog mitt 6 dagar innan testdag och det var positivt fast ännu svagare än ditt och det gick ju bra! :)
    Åh, tack så mycket! 

Tog ett i morse också för säkerhetsskull och visade samma resultat, så nu vågar man ju börja tro att det faktiskt är på riktigt Glad
  • amandawic
    Fiorenza skrev 2016-03-17 21:00:25 följande:
    Klinikerna verkar ju ta i från tårna vad gäller testdatum (jag var i v. 4+5 när jag plussade på utsatt dag). Två veckor efter ET är det inget att tvivla på och jag vågar nog påstå att du kommer få ett tydligt plus om du tar ett nytt test på söndag. Grattis! Skrattande
    Haha ja, på vår TD hade varit 17 dagar efter ET, man orkar ju inte vänta så länge! 

Tog ett imorse för säkerhetsskull också, fick samma resultat. Kommer nog ta ett imorgon också och ett på TD, haha Skrattande

Tack så mycket! 
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-18 10:29:11 följande:
    Åh vad roligt!!! Grattis! Du ser ju helt klart gravid ut =) Jag har 1 vecka kvar till testdag och ska försöka hålla mig =P

Fortsätter man med lutinus om testet är positivt? Det är ju påsk i samband med mitt test så måste ju hinna fixa nytt recept isf.....om nu lyckan är på vår sida vill säga =)
    Tack så mycket! :)

Ja jag tror att man fortsätter med de! Vet dock inte hur länge.

Kan du inte ringa kliniken och fråga om de kan skriva ut recept till dig i förhand för säkerhetsskull? :)

Nej, det är jobbigt att vänta! Vid vårt förra försök väntade vi fram till TD med att testa, dock fick jag min mens dagen innan och hade känslan av att mensen skulle dyka upp när som nu i veckan, så kunde inte hålla mig, var bara tvungen att veta :)

Håller tummarna för att ni får ett plus på torsdag!
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-21 06:57:12 följande:

Har sedan igårkväll kännt av som molande mensvärk. Hur ska jag tolka detta? Ännu en biverkning av lutinus, men borde inte det dykt upp tidigare i behandlingen,är ju inne på tredje veckan med tabletterna nu?....

Hur går det för er med allt?

Kan vara ett bra tecken, jag hade extrem mensvärk och trodde mensen skulle komma, den har även kommit och gått sedan jag plussade men det beror på att livmodern växer.

När brukar din mens komma i vanliga fall?
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-21 08:19:19 följande:
    Jag har oregelbunden mens, men runt dag 35-38, så det är ju lite tidigt isf. Brukar inte lida av mensvärk innan heller. Inte mer än den dagen mensen verkligen kommer.

Men det jag undrar är hur påverkas menscykeln av all hormonbehandling? Kan den komma tidigare, vilket sägs vara normalt efter ca 28 dagar? Eller kan den försent ytterligare.

Jo har googlat runt och hoppas som du säger att det är tidiga gravidsymptom istället =D

Har du ringt kliniken nu och bekräftat graviditet?när ska du på första vul?
    Det jag har har hört är att lutinus kan göra så att mensen skjuts upp i vissa fall, men det ska inte vara jättevanligt. Har aldrig hört om att den kan komma tidigare men det kan jag tänka mig är möjligt med alla hormoner man proppar i sig.

Vet att det är svårt men försök att inte googla alla symptom, jag tror att det bara blir värre, alla har ju olika symptom så det bästa är ju bara att försöka leva på som vanligt och sen se vad stickan visar för resultat :)

Jag har ringt de men de har en ring upp-tjänst så väntar samtal från de runt 10.10 så då får jag äntligen berätta att det är positivt och få mitt datum för första VUL. Tror kliniken brukar köra det efter ca två veckor men jag ska fråga de om man kan få ett tidigare datum bara för att se så att allt verkligen ser bra ut, med tanke på mina tidigare operationer i magen så har jag inte riktigt vågat tro fullt ut på att jag faktiskt är gravid.
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-21 10:52:30 följande:
    Jo jag är medveten om att det är dumt att googla. Men nyfikenheten tar ju överhanden :)

Ska försöka fokusera på annat nu..... :)

Fick du tid tidigare?
    Jag vet, jag är likadan :) svårt att hålla sig men för mig blev det bara värre när jag gjorde det ;)

Nej, fick tid 8e april, det går tydligen inte att se annars om man kör tidigare, känns som en evighet till den 8e!
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-21 10:52:30 följande:
    Jo jag är medveten om att det är dumt att googla. Men nyfikenheten tar ju överhanden :)

Ska försöka fokusera på annat nu..... :)

Fick du tid tidigare?
    Enligt min klinik ska jag inte fortsätta med lutinus-tabletterna. Kroppen producerar det själv nu så det ska inte behövas längre.
    Känns lite läskigt men ska bli skönt att slippa allt kladd!
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-21 14:46:36 följande:
    amandawic skrev 2016-03-21 12:42:27 följande:Enligt min klinik ska jag inte fortsätta med lutinus-tabletterna. Kroppen producerar det själv nu så det ska inte behövas längre.
    Ja ännu en olidlig väntan då till ett nytt datum....men bara att tänka positivt och försöka göra roliga grejjer och DU ÄR JU GRAVID trots allt!!! =)

Jo jag raffsade fram alla papper från kliniken och där stod det att man ska sluta med tabletterna oavsett resultat på stickan. Så då slipper man ju stressen över att hämta ut fler sådana iaf...=)

Jaa får försöka börja ställa mig in på det nu! Har nog inte smält det än bara :) men det gör jag nog när som helst!
    Man är ju fortfarande i sin IVF-bubbla men ska verkligen försöka hitta på saker som får en att må bra och få tiden att gå lite fortare. Kommer nog sjunka in helt efter första VUL :)

Ja verkligen, skönt att du slipper stressa över det!
    Är det på torsdagsfika har TD?
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-21 14:46:36 följande:
    amandawic skrev 2016-03-21 12:42:27 följande:Enligt min klinik ska jag inte fortsätta med lutinus-tabletterna. Kroppen producerar det själv nu så det ska inte behövas längre.
    Ja ännu en olidlig väntan då till ett nytt datum....men bara att tänka positivt och försöka göra roliga grejjer och DU ÄR JU GRAVID trots allt!!! =)

Jo jag raffsade fram alla papper från kliniken och där stod det att man ska sluta med tabletterna oavsett resultat på stickan. Så då slipper man ju stressen över att hämta ut fler sådana iaf...=)

Hahahaha torsdagsfika? Älskar autocorrecten på min telefon.. Torsdag skulle det stå såklart... ;)
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-22 07:36:30 följande:
    Hihi japp! Torsdagsfika it is=P så bara 2 ynka dygn kvar! Har bara 1 gravtest hemma med, så fuska går inte :)

Men förstår dig. Man vågar inte riktigt tro på det förrän man ser nåt levande där på skärmen.

Känner du av några symptom nu då? Kanske de avtar med i samband att man slutar med lutinus? Men man behöver nog inte oroa sig för det.
    Spännande! Håller tummarna för dig :)

Jag vet inte riktigt, idag är ingen bra dag...
    Inatt drömde jag massa mardrömmar om missfall... Tog ett nytt test imorse för att lugna ned mig lite men plusset var nästan obefintligt... Tog två till för att se så att det inte va fel på testet men alla 3 är svagare än de jag har tagit tidigare :(
    Testen borde väl bara bli starkare om allt är som det ska?
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-22 08:16:10 följande:
    Men om pluset ändå är där så betyder det ju att det är positivt! Även om det är svagt ska det väl inte spela någon roll. Sluta oroa dig!!! Det är ingen fara.

Men visst hatar man sig själv för att man grubblar och oroar sig så. Så onödigt!!!!!
    Tack för dina ord <3

Nej det behöver inte betyda något negativt och precis som du säger, ett positivt test är ju positivt. Att det är svagare kan ju ha en rad olika anledningar.

Får helt enkelt vänta och se! :)
    Har bestämt mig för att inte testa mer och ska verkligen inte googla heller! Att man aldrig blir av med denna oro ;)
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-22 08:16:10 följande:
    Men om pluset ändå är där så betyder det ju att det är positivt! Även om det är svagt ska det väl inte spela någon roll. Sluta oroa dig!!! Det är ingen fara.

Men visst hatar man sig själv för att man grubblar och oroar sig så. Så onödigt!!!!!
    Missfall här tyvärr...

Håller tummarna för dig imorgon
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-24 10:53:09 följande:
    Vad tråkigt!!! =( Beklagar =(

Och mitt test var negativt......

Ajja bara att ta nya tag..... Enligt kliniken ska man vänta ut 1 mens. Men tror det behövs för att ladda batterierna.

Har du/ni fler försök kvar?
    Nej va tråkigt! :(

Vi måste också vänta ut 1 mens nu... All denna väntan, man blir galen...

Det här var vårt andra försök, och vi har två blastocyster i frysen, så nu hoppas vi på de :)

Ni då?
Svar på tråden IVF! Väntan fram till gravtest.