• ia1980

IVF! Väntan fram till gravtest.

Har precis avslutat första IVF behandlingen och har dryga 2v fram till jag får ta testet! En oooliiidliiig väntan! =)
    Men känner just nu ett lugn efter 2 intensiva veckor med sprutor och många läkarbesök. Nu är det bara att vänta och se.... Eller? Hur känner ni?

• Svar på tråden IVF! Väntan fram till gravtest.
  • odie

Det var den värsta väntan i mitt liv, men så värt det när det till slut blev ett positivt besked! Är i v. 24 nu. Håller tummarna för att det blir positivt! Fick du något embryo till frysen?

• ia1980

Grattis!!! =) Var det första ivf försöket? Nej tyvärr det blev inget till frysen. Bara 1 magiskt ägg som blev befruktat. Så man får hålla tummarna. Annars är det bara att gå igenom hela proceduren igen. ....

• Fiorenza

Den första veckan gick finfint för mig, hade saker för mig som fick tiden att gå. Sen, någonstans runt rd 8-9 slog nojan till. Analyserade ALLT, tyckte tiden gick i minustakt och höll på att bli vansinnig eftersom jag bestämt mig för att inte ta något test före testdagen jag fått av kliniken. På något sätt gick det i alla fall och när det äntligen var dags var jag istället nästan rädd för att doppa stickan. Tungan ute

• ia1980
    Fiorenza skrev 2016-03-08 15:56:02 följande:

Den första veckan gick finfint för mig, hade saker för mig som fick tiden att gå. Sen, någonstans runt rd 8-9 slog nojan till. Analyserade ALLT, tyckte tiden gick i minustakt och höll på att bli vansinnig eftersom jag bestämt mig för att inte ta något test före testdagen jag fått av kliniken. På något sätt gick det i alla fall och när det äntligen var dags var jag istället nästan rädd för att doppa stickan. 

Var det positivt? ????
  • Fiorenza
    ia1980 skrev 2016-03-08 16:51:29 följande:
    Var det positivt? ????
    Jajemen, resultatet är sju månader nu. Skrattande
  • amandawic
    ia1980 skrev 2016-03-08 13:31:34 följande:

Har precis avslutat första IVF behandlingen och har dryga 2v fram till jag får ta testet! En oooliiidliiig väntan! =)
    Men känner just nu ett lugn efter 2 intensiva veckor med sprutor och många läkarbesök. Nu är det bara att vänta och se.... Eller? Hur känner ni?

Vad kul att du är ruvare nu! Jag är på ruvardag 6, vårt andra försök.

Jag är också inne i en period där jag analyserar precis alla symptom jag har.. Fy alltså jag tycker nästan ruvartiden är värst!

Hoppas verkligen att detta är ert guldägg! :)
  • amandawic
    Fiorenza skrev 2016-03-08 15:56:02 följande:

Den första veckan gick finfint för mig, hade saker för mig som fick tiden att gå. Sen, någonstans runt rd 8-9 slog nojan till. Analyserade ALLT, tyckte tiden gick i minustakt och höll på att bli vansinnig eftersom jag bestämt mig för att inte ta något test före testdagen jag fått av kliniken. På något sätt gick det i alla fall och när det äntligen var dags var jag istället nästan rädd för att doppa stickan. Tungan ute

Känner igen mig i det där!

Jag är på ruvardag 6 nu och analyserar precis ALLT!
    Kommer du ihåg vad du hade för symptom? det är andra gången jag ruvar nu och denna gång känns annorlunda än förra gången. Till exempel vaknar jag varje natt just nu och behöver gå upp och kissa, jag har en molande mensvärksliknande värk i magen, okt i brösten. När jag kollar runt verkar det ju vara av Lutinus tabletterna men gah! Man blir så galen på detta alltså. Vill ju så gärna att embryot har valt att stanna kvar i magen :)
  • ia1980
    Fiorenza skrev 2016-03-08 17:28:09 följande:
    Jajemen, resultatet är sju månader nu. Skrattande
    Stort Grattis SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • ia1980
    amandawic skrev 2016-03-08 17:37:43 följande:
    Vad kul att du är ruvare nu! Jag är på ruvardag 6, vårt andra försök.

Jag är också inne i en period där jag analyserar precis alla symptom jag har.. Fy alltså jag tycker nästan ruvartiden är värst!

Hoppas verkligen att detta är ert guldägg! :)
    Ja visst är det mysigt att vara ruvareFlört Den här ovissheten är ganska skön samtidigt som den tar kål på en. Man lever ju ändå och tror att det kommer gå vägen, samtidigt som man mentalt måste ställa in sig på att det kan bli en besvikelse..... Man får väl försöka att aktivera sig, så man inte tänker så mycket helt enkelt!Glad
    Ännu känner jag ingen symptom, förutom en enorm aptit. Det kom idag. Men jag har ju varit förberedd på att Lutinus kan ge både det ena och det andra....
  • odie
    ia1980 skrev 2016-03-08 15:10:41 följande:

Grattis!!! =) Var det första ivf försöket? Nej tyvärr det blev inget till frysen. Bara 1 magiskt ägg som blev befruktat. Så man får hålla tummarna. Annars är det bara att gå igenom hela proceduren igen. ....

Tack :) Ja första försöket trodde knappt att det var sant. Vi fick också bara ett och det gick ju bra, så håller tummarna för er också! :)
Svar på tråden IVF! Väntan fram till gravtest.