• ia1980

IVF! Väntan fram till gravtest.

Har precis avslutat första IVF behandlingen och har dryga 2v fram till jag får ta testet! En oooliiidliiig väntan! =)
    Men känner just nu ett lugn efter 2 intensiva veckor med sprutor och många läkarbesök. Nu är det bara att vänta och se.... Eller? Hur känner ni?

• Svar på tråden IVF! Väntan fram till gravtest.
  • ia1980
    odie skrev 2016-03-08 18:20:45 följande:
    Tack :) Ja första försöket trodde knappt att det var sant. Vi fick också bara ett och det gick ju bra, så håller tummarna för er också! :)
    Vilken lycka för er! NalleGlad
    Tack Tack Tack!Hjärta
  • Fiorenza
    amandawic skrev 2016-03-08 17:40:53 följande:
    Känner igen mig i det där! Jag är på ruvardag 6 nu och analyserar precis ALLT! Kommer du ihåg vad du hade för symptom? det är andra gången jag ruvar nu och denna gång känns annorlunda än förra gången. Till exempel vaknar jag varje natt just nu och behöver gå upp och kissa, jag har en molande mensvärksliknande värk i magen, okt i brösten. När jag kollar runt verkar det ju vara av Lutinus tabletterna men gah! Man blir så galen på detta alltså. Vill ju så gärna att embryot har valt att stanna kvar i magen :)
    Jag fick nog prova på det mesta: sjukt ömma bröst, mensvärk, kissnödig, trött, svajigt humör och så vidare. Det enda som borde ha fått mig att ana något var illamåendet som slog till samma dag som jag gick in i vecka 5. För varje tugga jag stoppade i mig höll det på att komma upp igen, men jag intalade mig själv att det säkert var ännu en mysig bieffekt av Lutinus. Hoppas ditt lilla embryo har bäddat in sig och börjat växa! Glad
    ia1980 skrev 2016-03-08 17:52:33 följande:
    Stort Grattis SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Tack! Skrattande
  • amandawic
    Fiorenza skrev 2016-03-10 22:26:53 följande:
    Jag fick nog prova på det mesta: sjukt ömma bröst, mensvärk, kissnödig, trött, svajigt humör och så vidare. Det enda som borde ha fått mig att ana något var illamåendet som slog till samma dag som jag gick in i vecka 5. För varje tugga jag stoppade i mig höll det på att komma upp igen, men jag intalade mig själv att det säkert var ännu en mysig bieffekt av Lutinus. Hoppas ditt lilla embryo har bäddat in sig och börjat växa! Glad
    ia1980 skrev 2016-03-08 17:52:33 följande:
    Stort Grattis SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Tack! Skrattande
    Ja okej. Jag vet inte, hade väldigt mkt symptom de första dagarna, men nu har jag inte känt av någonting. Knappt Lutinus-biverkningar heller.

Har dock svårt att sova på nätterna, vaknar varje natt vid 3-tiden och sover väldigt dåligt efter det. Läste på FASS och det kan ju även bero på lutinus-tabletterna.
    Så just nu känner man sig väldigt ogravid.. 

Men har TD nästa helg så man får helt enkelt se vad stickan visar då Glad
  • Johansson85

Hoppar in i denna tråden med. Har gjort våran första ivf behandling, har TD på onsdag den 16 mars. Känns som man har alla symtomer som går och ha. Trött, illamående, huvudvärk, bröst som värker ibland, behöver dricka oftare, springer mer på toa, uppsvullen mage.

Så man kommer bli lite ledsen om det inte är något på onsdag.

• odie
    amandawic skrev 2016-03-11 12:29:12 följande:

Ja okej. Jag vet inte, hade väldigt mkt symptom de första dagarna, men nu har jag inte känt av någonting. Knappt Lutinus-biverkningar heller.

Har dock svårt att sova på nätterna, vaknar varje natt vid 3-tiden och sover väldigt dåligt efter det. Läste på FASS och det kan ju även bero på lutinus-tabletterna.

Så just nu känner man sig väldigt ogravid.. 

Men har TD nästa helg så man får helt enkelt se vad stickan visar då 

Kände mig också jätte ogravid innan testdag, hade mensvärk och trodde att mensen skulle komma när som helst.. Kunde dock inte hålla mig till testdag då jag bröt ihop 6 dagar innan, testade och plusset var svagt men ändå där, då var jag v.3+6. Håller tummarna för att ni får ert plus!
  • amandawic
    odie skrev 2016-03-11 17:31:12 följande:
    Kände mig också jätte ogravid innan testdag, hade mensvärk och trodde att mensen skulle komma när som helst.. Kunde dock inte hålla mig till testdag då jag bröt ihop 6 dagar innan, testade och plusset var svagt men ändå där, då var jag v.3+6. Håller tummarna för att ni får ert plus!
    Ja, fortfarande inga spår av symptom.
    Dock har jag börjat må lite illa. Men idag känns det som att jag har mensvärk och att mensen kommer komma vilken dag som helst nu.
    TD på söndag, håll tummarna nu! :)
  • amandawic

Kunde inte hålla mig till söndag. Inatt var jag helt säker på att mensen skulle komma.
    Ni som har appen kommer förmodligen inte se det nu men, visst ser det ut som att jag är gravid? :) kan man lita på resultatet med 4 dagar kvar till testdag? ET hade vi den 3/3

• odie
    amandawic skrev 2016-03-17 11:12:44 följande:

Kunde inte hålla mig till söndag. Inatt var jag helt säker på att mensen skulle komma.

Ni som har appen kommer förmodligen inte se det nu men, visst ser det ut som att jag är gravid? :) kan man lita på resultatet med 4 dagar kvar till testdag? ET hade vi den 3/3

Helt klart gravid! Stort grattis! :) Jag tog mitt 6 dagar innan testdag och det var positivt fast ännu svagare än ditt och det gick ju bra! :)
  • Fiorenza
    amandawic skrev 2016-03-17 11:12:44 följande:
    Kunde inte hålla mig till söndag. Inatt var jag helt säker på att mensen skulle komma. Ni som har appen kommer förmodligen inte se det nu men, visst ser det ut som att jag är gravid? :) kan man lita på resultatet med 4 dagar kvar till testdag? ET hade vi den 3/3
    Klinikerna verkar ju ta i från tårna vad gäller testdatum (jag var i v. 4+5 när jag plussade på utsatt dag). Två veckor efter ET är det inget att tvivla på och jag vågar nog påstå att du kommer få ett tydligt plus om du tar ett nytt test på söndag. Grattis! Skrattande
  • amandawic
    odie skrev 2016-03-17 13:40:37 följande:
    Helt klart gravid! Stort grattis! :) Jag tog mitt 6 dagar innan testdag och det var positivt fast ännu svagare än ditt och det gick ju bra! :)
    Åh, tack så mycket! 

Tog ett i morse också för säkerhetsskull och visade samma resultat, så nu vågar man ju börja tro att det faktiskt är på riktigt Glad
Svar på tråden IVF! Väntan fram till gravtest.