ia1980 skrev 2016-03-21 08:19:19 följande:
Jag har oregelbunden mens, men runt dag 35-38, så det är ju lite tidigt isf. Brukar inte lida av mensvärk innan heller. Inte mer än den dagen mensen verkligen kommer.
Men det jag undrar är hur påverkas menscykeln av all hormonbehandling? Kan den komma tidigare, vilket sägs vara normalt efter ca 28 dagar? Eller kan den försent ytterligare.
Jo har googlat runt och hoppas som du säger att det är tidiga gravidsymptom istället =D
Har du ringt kliniken nu och bekräftat graviditet?när ska du på första vul?
Det jag har har hört är att lutinus kan göra så att mensen skjuts upp i vissa fall, men det ska inte vara jättevanligt. Har aldrig hört om att den kan komma tidigare men det kan jag tänka mig är möjligt med alla hormoner man proppar i sig.
Vet att det är svårt men försök att inte googla alla symptom, jag tror att det bara blir värre, alla har ju olika symptom så det bästa är ju bara att försöka leva på som vanligt och sen se vad stickan visar för resultat :)
Jag har ringt de men de har en ring upp-tjänst så väntar samtal från de runt 10.10 så då får jag äntligen berätta att det är positivt och få mitt datum för första VUL. Tror kliniken brukar köra det efter ca två veckor men jag ska fråga de om man kan få ett tidigare datum bara för att se så att allt verkligen ser bra ut, med tanke på mina tidigare operationer i magen så har jag inte riktigt vågat tro fullt ut på att jag faktiskt är gravid.