• Sjöblomman

IVF mars/april

Enligt försäkringskassan har man rätt till sjukskrivning. Så det är helt grönt.

• Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-04-28 21:33:32 följande:
    Börjar du oxå bli trött på murbruket i byxorna? Haha :d
    Verkar vara individuellt (standard tom v 5) och lite frivilligt för vissa om de vill fortsätta. Jag tänker personligen försöka få fortsätta till minst v 8 för att minska missfallsrisken. Men jag har kanske fått detta om bakfoten?
    Där jag går, Sophiahemmet, säger de fram till VUL där man sett hjärtslag. Men det är nog väldigt olika.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-29 06:48:11 följande:
    Japp. Man slutar efter 15 doser. Punkt.
    Jag håller med dig om att det är dumt, men samtidigt är det ju så att om man inte gått till graviditet innan så vet ju inte läkarna hur min kropp klarar det själv. Tanken är ju ändå att kroppen själv ska tillverka progesteron vid en graviditet.
    Men jag har helt klart tänkt tanken att fortsätta, då jag har Crinone hemma från första försöket som aldrig kom till ruvning. Men skulle aldrig göra något bara på känsla. Säger sjukvården att man inte ska, då litar man ju på det. Hade det varit så att det verkligen var så att man ökade chansen till att inte få missfall, då hade väl alla tagit det i början? Jag vet inte, men det känns ändå någonstans som att sjukvården väl måste göra vad de tror på. Verkar orimligt annars?
    Uppenbarligen säger de ju olika om det.
  • Sjöblomman
    zasu skrev 2016-04-29 12:28:55 följande:

Precis kommit hem efter ägguttag, 4 st blev det. Hoppas att allt går bra över helgen, återföring på måndag.

Härligt! Håller tummarna! Hur mår du?
  • Sjöblomman

Ett steg framåt... Fick brev från Karolinska om att de mottagit remissen från vår klinik. Nu är det bara 4-6 veckors handläggning innan nästa brev där de meddelar kötid... Nåja, snart är det sommar!

Ägnar mig väldigt mycket åt mig själv just nu. Säger nej till det jag inte vill, har bokat spabehandling tre veckor på rad och försöker återfå lugnet.

• Sjöblomman
    13Juli skrev 2016-05-01 12:10:29 följande:

Tjuvtestade idag rd 10. Ett svagt plus! Vågar man hoppas... ????

Ja! Det tycker jag verkligen att du ska!
    Mycket kan som sagt hända, men att ägglossningssprutan skulle sitta i tills nu tror jag inte, den tog du väl före ET? Om du är på RD10 så måste ju det vara minst 14 dagar sedan.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 14:24:39 följande:
    Det är så man räknar alltså, 10 dagar från sprutan? Har hört någon säga att den kan sitta i till dag 10, men det sägs ju så jävla mycket Oavsett vad så kan det ju betyda vilket som, men vi håller tummarna här för våra medsystrar
    Jag frågade min läkare, han sa tio dagar efter att man tagit den.
  • Sjöblomman
    13Juli skrev 2016-05-01 14:30:56 följande:
    Jag använde clearblue och plussets lodräta sträck är inte lika starkt som det vågräta. Men det är ändå ett plus. Och ägglossningsspruta Kan sitta i upptill 10 dagar efter man tagit den. Och det är 14 dagar sedan.
    Samma hände mig i höstas. Strecket fanns men inte så tydligt. Håller tummarna för att allt går bra för er! KRAM
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 17:00:27 följande:
    Okej. Men de rekommenderar väl ändå dig att inte testa så tidigt?
    Nej! Absolut inte! TD 15-16 dagar efter ET. Men jag frågade eftersom det pratats om det i olika trådar.
    Jag testar aldrig före TD. Just för att om det blir tidigt MF (som jag tror att jag fick den här gången), så är jag hellre ovetandes om plus. Men när jag var gravid i höstas så testade jag på TD och fick då ett svagt plus.
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-05-02 20:09:34 följande:
    Tack Regnbågsdröm för informationen. Alltid lär man sig något nytt.
    Jobbigt att blöda såpass och då inte kunna ha tampong, eller kan man ha det ändå i och med Lutinus? Känns som det inte är så klokt då den kanske suger åt sig progesteronet.
    Kram tillbaka!
    Jag har fått sluta direkt med Lutinus när jag fått mens och ringt kliniken. Så prata med dem.
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-05-03 14:24:03 följande:

Då var det dags för mig att kasta in handduken i denna tråd. Igår (RD14) blev en svart dag för mig och idag avbröt jag lutinuskuren i samråd med min klinik Sophiahemmet efter riklig mens och negativt gravtest.
    Dock kommer jag att dyka upp i maj/juni-tråd istället med ivf-försök nr 2. Fram tills dess tar jag mentalt semester från bebisverkstaden, slickar mina sår och njuter av våren.

Jag vill, av hela mitt hjärta, önska er all lycka kära IVF-systrar. Hoppas verkligen att jag är den sista i denna tråd som misslyckas och att ni övriga får en fantastisk graviditet och ett underverk någonstans i dec-jan.
    Kramar Emmet1976

Så tråkigt att höra men jag önskar er all lycka till vid nästa försök! KRAM
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:26 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

Åh nej!! Så ledsen för er skull! Ta hand om er! KRAM
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-05-05 11:32:51 följande:
    Har inte förstått varför man gör långa. Kan inte riktigt skillnaden. Får ringa och prata med dem om det.

Vi tog ett test imorse. Negativt. TD måndag. Är det för tidigt? Blödningen har avtagit igen. Så får se under dagen.
    För vår del valde man att testa långa efter flera misslyckade med korta. Egentligen har det blivit samma antal ägg och antal befruktade, så jag ska höra med dem om vi ändå ska göra långa nästa gång.
    Har gjort 2 korta och 2 långa. Gravid en gång vid långa, men tyvärr MF.
  • Sjöblomman
    13Juli skrev 2016-05-07 09:00:39 följande:

Testdag idag med ett fint plus! Ömma bröst. Stanna nu kvar där snälla

Grattis! Vad härligt!
  • Sjöblomman

Är det nån som äter levaxin? Hur har uppföljningen på detta sett ut? Ökad dos?

Har själv använt levaxin sedan i oktober men insåg just att det inte har tagits några prover efter det. Vilket man väl borde göra för att se att det ger resultat och ifall man ska ändra dosen... Ska prata med min läkare på onsdag.

Läste på nätet att värdet ska vara lägre än 1,5 när man försöker bli gravid. Över 2 riskerar missfall, fosterskador mm...

• Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-05-08 21:55:39 följande:
    Precis. Vårdgarantin gick in. Vi behöver eventuellt ansöka om att förlänga den tiden. Pga att de har semestrar och vi då inte hinner göra ett färskförsök till. Jag hoppas verkligen de godkänner vår ansökan. Det innebär att ett nytt försök sker i höst.

Jag fyller 28 i år.
    Jag förstår ändå inte riktigt... Måste man göra de tre försöken från landstinget inom en viss tid?
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-05-09 09:05:15 följande:
    Ja så är det sagt ja. Detta avtal finns inte längre. Vi var bland de sista som fick detta innan de slutade med det.

Jag vet inte hur jag ska förklara på ett bra sätt för jag vet knappt vad som gäller, det enda jag vet är att det är sagt att i aug måste vi ha gjort klart alla 3 försök.
    Ok! Det låter inte klokt! Hoppas verkligen de tänker till nu för er del!
Svar på tråden IVF mars/april