IVF mars/april
Enligt försäkringskassan har man rätt till sjukskrivning. Så det är helt grönt.
Enligt försäkringskassan har man rätt till sjukskrivning. Så det är helt grönt.
Precis kommit hem efter ägguttag, 4 st blev det. Hoppas att allt går bra över helgen, återföring på måndag.
Ett steg framåt... Fick brev från Karolinska om att de mottagit remissen från vår klinik. Nu är det bara 4-6 veckors handläggning innan nästa brev där de meddelar kötid... Nåja, snart är det sommar!
Ägnar mig väldigt mycket åt mig själv just nu. Säger nej till det jag inte vill, har bokat spabehandling tre veckor på rad och försöker återfå lugnet.
Tjuvtestade idag rd 10. Ett svagt plus! Vågar man hoppas... ????
Då var det dags för mig att kasta in handduken i denna tråd. Igår (RD14) blev en svart dag för mig och idag avbröt jag lutinuskuren i samråd med min klinik Sophiahemmet efter riklig mens och negativt gravtest.
Dock kommer jag att dyka upp i maj/juni-tråd istället med ivf-försök nr 2. Fram tills dess tar jag mentalt semester från bebisverkstaden, slickar mina sår och njuter av våren.
Jag vill, av hela mitt hjärta, önska er all lycka kära IVF-systrar. Hoppas verkligen att jag är den sista i denna tråd som misslyckas och att ni övriga får en fantastisk graviditet och ett underverk någonstans i dec-jan.
Kramar Emmet1976
Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.
Testdag idag med ett fint plus! Ömma bröst. Stanna nu kvar där snälla
Är det nån som äter levaxin? Hur har uppföljningen på detta sett ut? Ökad dos?
Har själv använt levaxin sedan i oktober men insåg just att det inte har tagits några prover efter det. Vilket man väl borde göra för att se att det ger resultat och ifall man ska ändra dosen... Ska prata med min läkare på onsdag.
Läste på nätet att värdet ska vara lägre än 1,5 när man försöker bli gravid. Över 2 riskerar missfall, fosterskador mm...