-
Nej nej, det har aldrig hänt under de 7 tidigare försöken.Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 16:08:53 följande:Gör inte som jag bara och testa i förtid, det ger dig bara mer att tänka på kan jag säga! Hahaha!
-
Jag fick på dag 3, resterande 4 odlades vidare men ingen kom till frysen. Tyvärr.linoa131 skrev 2016-04-12 16:39:04 följande:
Utflykt i verkligheten och Sjöblomman, efter hur många dagar fickni tillbaka era eembryon? 2 eller 5 dagar? Idag fick jag veta att endast ett embryo av alla andra 6 kunde frysas. då undrar jag såklart om det hade varit bättre att frysa embryon dag 2..fast jag har ju läst om att blastocytodling gav så bra resultat, vad ska man lita på?
Tidigare har vi fryst både vid 2 dagar och blastocyster, utifrån läkarens förslag.
Så det är nog väldigt olika. -
Ja, i höstas när jag blev gravid. Men det var mer då och efter att vi haft sex. Nu var det som sagt väldigt väldigt lite ljust och kan komma från sköra slemhinnor eller kanske också för att jag varit förstoppad...Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 16:32:22 följande:Har du fått någon blödning förut?
Det som oroar mig är att jag förra månaden, i vanlig cykel, blödde lite en vecka före mens. Har dock för mig att det var mer än den här gången. Men ändå orolig att det var ett tecken på att jag snart får mens...
Det är bara att vänta och se, går ju dessvärre inte att påverka nu... -
Grattis! Håller tummarna!Nicka skrev 2016-04-12 20:07:45 följande:
Då är vi hemma,åkte klockan 9 imorse och hemma igen klockan 19.30 lång dag och många timmar i bilen.fick tillbaka en fin Blastocyst som höll på att kläckas :) Embryologen sa att den kläckts till ca 60%
Så nu äntligen är jag ruvare igen :) :)
-
Hahaha! Det där låter som Claes, fast han sa till oss: Inte röka, inte kröka, inte jöka!Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 20:36:43 följande:Nej tyvärr kan man ju inte göra mer än att vänta. Eller som tur är kanske snarare... För tänk vad hemskt om det hängde på en själv. Visst, låta bli att "röka och kröka" som vår läkare utryckte det, men annars är det bara att vänta och se... Puh!!
-
När ringer du Sophiahemmet? Du har TD på lördag va?Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 20:43:33 följande:Ja visst var det han!!
-
Håller tummarna för att det inte är något problem! Ta det lugnt och testa på TD igen. KRAMUtflykt i verkligheten skrev 2016-04-13 06:56:21 följande:
Fan och skit!! Vaknade nu med absolut noll symptom. Illamåendet är borta, magen känns som vanligt och brösten är inte ömma längre. Mår som vanligt helt enkelt. Precis som förra gången. Känns kört...
-
Testa igen om det känns bättre. Förstår att det känns jättejobbigt! KRAMUtflykt i verkligheten skrev 2016-04-13 11:01:34 följande:Fast jag hade ju massor av symptom innan... Usch, ja det är inte mycket att göra. Psykisk terror detta. Innan VUL vet man ju ingenting.Sjöblomman skrev 2016-04-13 08:54:55 följande:Tack! Känns tvärkört dock... Väntan är outhärdlig!
Håller tummarna för att det inte är något problem! Ta det lugnt och testa på TD igen. KRAM
-
Åh vad tråkigt att höra! Hoppas de hittar en lösning!Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 13:11:27 följande:
En liten uppdatering. Det går åt helvete med allt. Vid UL idag framkom att de misstänker att jag har en polyp på livmodern. Jag vet egentligen inte vad det innebär, men vi kan tvingas avbryta hela behandlingen. I övrigt hade inte äggblåsorna växt så värst mycket, trots den smärta jag känner. En ynka på höger äggstock i storlek 6 mm. 3 stycken på vänstra på runt 10. Jag vet ju att jag är svårstimulerad, så hade kanske funnit hopp i dessa få äggblåsor ändå. Men nu är det polypen som förstör istället. Känns som att min dröm om att bli gravid tas längre och längre ifrån mig. Det känns som att jag måste ge upp den. Som att det inte är någon mening. Det gör så jävla ont.
Ett alternativ kan också bli att genomföra plock och sedan frysa äggen, tills dess att polypen är bortopererad. Men det alternativet kommer aldrig gå, då frysägg liksom inte existerar för oss. Det är egentligen som att kasta vårt tredje försök i sjön direkt.
Ursäkta negativt inlägg. Men det är så jävla mörkt just nu. Läkaren beslutade dock att inte avbryta än, utan vi kör vidare och ser hur det ser ut vid nytt ultraljud på måndag. Jag vill bara gråta just nu.
Tänkte på frysning, kanske kan de frysa äggen direkt efter plock, utan befruktning. Och sedan tina, befrukta, odla och återföra? Det kanske är en bättre lösning eftersom ni inte fått till frysen tidigare.
Håller tummarna att det löser sig på något sätt! -
Ja, ta det lugnt och prata med dem! Har en kompis som gör IVF och efter två försök upptäckte de en polyp som opererades bort. I hennes fall tror de att det var den som stört tidigare och att det kanske blir lättare nu vid nytt försökt.Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 16:37:39 följande:Går det? I så fall låter ju det som ett rimligare alternativ än något annat. Tack. Jag ska kolla det med kliniken.
Ska försöka andas och ta det lugnt tills jag vet något mer på måndag.
Man hoppas ju att ett mirakel sker och att det de tror är en polyp försvinner. Men det antar jag att det inte kan hända? Vet ingenting om sånt här.
Så här säger Kliniken NordicIVF:
Det har digare varit sva?rt a frysa obefruktade a?ggceller utan a de tar skada. Med ny frysteknik, vitri ka on, a?r det nu mo?jligt a ba?de frysa och na a?ggceller med bibeha?llen kvalitet. Studier har visat a mo?jligheten ll graviditet a?r lika stor med nedfrysta a?gg som vid tradi- onell provro?rsbefruktning med fa?rska a?ggceller.
A frysfo?rvara obefruktade a?ggceller (oocytkryopreserva on), kan
vara aktuellt av era ska?l, exempelvis vid sjukdom, opera on eller medicinsk behandling som riskerar a skada a?ggstockarnas funk on. Det kan a?ven vara e alterna v fo?r kvinnor som i sin nuvarande livssitua on inte o?verva?ger en graviditet, men som o?nskar sig barn i fram den, na?got som o a bena?mns ?social freezing?. Kvinnor som vill va?nta med si barnafo?dande kan pa? sa? sa? erbjudas a frysbevara a?ggceller medan de a?nnu a?r i rela vt ung a?lder fo?r a i e senare skede kunna a?terinsa? a befruktade ?unga? a?ggceller.
Fo?r a kunna bli gravid med frysta a?ggceller kra?vs provro?rsbefruktning (IVF). Det kan ses som e alterna v ll donerade a?gg, en form av egendona on. Man skapar sin egen a?ggbank.