• Sjöblomman

IVF mars/april

Lixom skrev 2016-04-05 18:25:32 följande:

Sjöblomman > vilket bra resultat ni fick! Det var kliniken som ville prova odla vidare... Får resultatet på fredag. Testdag blir den 18 och det känns bra, jag har ingen brådska utan känner ett lugn i detta just nu :) När har du testdag?

Andre > välkommen!

Minipeach> 5 fick jag också, jag hoppas det ska gå vägen trots ganska få.

Regnbågsdröm > skönt med viktiga steg på vägen avklarade, nu är ni närmare målet :) håller tummarna!

Ja, det känns bra. TD 20/4, känner som du. Ingen stress. Testar aldrig före så det känns skönt att få vara i det här nu ett tag.
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-05 19:34:00 följande:

Inte ett enda ägg till frysen. Känns inte som att det i magen kommer bli nåt av heller. Så jävla ledsen, förbananad och frustrerad nu...

Åh vad tråkigt! Men håller ändå tummarna.
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-04-05 21:28:03 följande:

Hej!
    En fråga.

Måste man starta behandlingen när man fortfarande blöder?

Denna månad har min mens betett sig väldigt konstigt. Startade igår. Började blöda lite sedan under morgonen fick jag jätteont och när jag gick på toaletten så var där en ganska stor klump av något slag. Påminde mig om när jag fick missfall förra gången. Men har inte fått någon direkt blödning. Blödde lite mer i morse igen, men sen avtog det igen så verkar sluta redan nu. Kliniken vill att jag startar på torsdag. Rädd att blödningen är borta redan imorgon.

Jag hoppas inte vi måste vänta till nästa mens ;(

Oj, klurigt. Det bästa är nog att ringa kliniken och fråga. Men skulle du starta på torsdag som dag 4? Jag tänker att vissa kanske inte ens har mens så många dagar så det borde ju fungera.
    Själv har jag alltid startat på dag 2 när jag gjort korta (gonal-F).

Lycka till!
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-06 04:39:02 följande:
    Vi fick ut 11 ägg och av de var 7 st mogna. 4 blev befruktade. Så de 3 som odlades vidare klarade sig alltså inte. Det var samma förra omgången. Inget till frysen då heller.
    Jag förstår att du är besviken och ledsen! Man vill ju så gärna ha den där backupen i frysen. Behandlingarna tar enormt på krafterna och det är verkligen skillnad att "bara" sätta in ett fryst. KRAM
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-04-06 06:25:10 följande:
    Förra gången startade jag på andra jag med. För då blödde jag rikligt från dag 1. Jag har pratat med kliniken fram o tillbaka. Och igår började det komma lite mer men har avtagit igen och då sa dom att jag skulle starta på torsdag för de startar inte någon på onsdagar.

Inte van vid att blöda så här lite. Jag har tränat och ätit strikt och gått ner 7kg på ganska kort tid så jag tänker att det kanske har med det att göra. Kliniken vet om det också. Jag får ringa dom idag igen. Bara så rädd att vi ska behöva vänta ännu mer. Man har ju laddat och samlat kraft och så kanske blir det inget :(
    Då går det säkert bra. Det kan ju vara tidigare behandling som påverkat mensen också. Jag har märkt att jag blöder väldigt mycket istället för sparsamt tidigare.

Lycka till!
  • Sjöblomman
    kvillis skrev 2016-04-06 07:16:52 följande:

Hjälp mig.

Hej alla och lycka till med allt :)

Jag har en fråga. Tar tidigast ägglossningstest för att sen ska ha insättning.

Jag trodde jag inte skulle få ägglossning denna månad men imorse när jag tog testet blev något fel först. Jag doppade ner den i urinen som jag brukar göra men sen började den inte b lika dum som jag är doppar jag ner samma igen och då börjar det blinka och visa glad gubbe. Ska man tro på det?

Dom har sagt att jag ska göra testet på morgon urinen. Men om jag nu håller mig många timmar och gör ett nytt test och det visar glad gubbe då borde det stämma va? Eller tror ni det måste vara morgon urin?

Ring och kolla. Men det borde ju stämma med glad gubbe. Håller tummarna!
  • Sjöblomman
    BK1986 skrev 2016-04-06 16:50:38 följande:

Ni är för sköna hela högen! Tack för att ni är bäst! Det skulle vara skönt om man kunde be folk dra åt helvete ibland. Eller att jag hade nog sinnesnärvaro att svara något i stil med "Värst vad ni var intresserade av mitt sexliv!". Tänk att folk ska vara så okänsliga. Men det är väl svårt att förstå om man själv inte varit med om det.

Jag är svullen om magen nu innan ÄP, och jag kommer vara det efter också. Träffade även en bekant idag som verkligen synade min mage och det fanns inget jag kunde säga eller göra. Det är bara svårt att hantera när man redan är känslig.

Nu längtar jag bara efter ÄP imorgon, även om jag vet att det kommer bli en pärs.

Usch vad jobbigt! De vill ju inget illa men ändå tar det så hårt!
    En på mitt jobb sa något liknande precis när vi gjort klart utredningen och skulle starta med IVF, men då var jag så ledsen och arg på allt så jag svarade henne: Nej, jag kan inte bli gravid. Vi ska göra IVF och om du känner dig tvungen att berätta om det för alla så varsågod!

Hon stirrade, gick därifrån och kunde typ inte se mig i ögonen.
    Men, det verkar som om hon inte berättade för någon. Nackdelen är att man oftast inte vill outa det så där. Det flög bara ur mig...

Nu är jag väldigt öppen på jobbet och det har underlättat eftersom jag har svårt att vara borta och alltid måste ha täckning av någon i klassrummet.
  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-04-06 18:20:19 följande:

Imorse kom den glada gubben på ägglossningsstickan :) :) så glad!
    Ikväll skall jag ta Ovitrelle, samma spruta som man tar om man ska göra äggplock,så imon hoppas jag att den ömmande "klumpen" i min mage skall försvinna.
    På måndag blir de ultraljud och troligen återförande på Tisdag :) längtar!!
    Då jag jobbar natt nästa vecka så har jag beslutat att vara ledig natten innan och natten efter.

Toppen! Äntligen!
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-04-06 21:43:43 följande:
    Tack! :)

Fick veta att vi kör igång med första sprutan imorgon i allafall! :)
    Toppen! Nu är du på gång!
  • Sjöblomman
    Lillajag86 skrev 2016-04-06 21:41:48 följande:

Hej alla! Var några dagar sedan jag var inne här nu. Är extremt trött om dagarna, så har inte orkat logga in.

Efter första VUL hade jag ju 18 äggblåsor. Jag var då tvungen att sänka dosen Menopur från 112.5 till 75 i lördags. I måndags tog jag blodprov samt gjorde VUL igen. Då hade jag 22 äggblåsor i "bra" storlek, samt en del små. Den största var 22, vilket läkaren tyckte var lite för stort (vet inte riktigt vad det innebär, men läste i denna tråden att det skulle kunna var en cysta om någon äggblåsa är större än de andra. Hade ju cystor när jag höll på med Synarelan, så kanske är en ny cysta). Har ju skrivit förut att jag har en genetisk sjukdom vilket innebär att jag ska göra IVF med PGD. Det är 50% risk på varje ägg att det är sjukt, vilket innebär att jag "måste" få ut "en hög" med ägg för att öka chansen att hitta några friska.

Kliniken i Huddinge fick inte svar på mitt blodprov förrän på tisdagen och tyvärr visade de att mina värden låg högre än vad borde. Så jag fick inte ta någon spruta igår. Och nu har jag nyligen tagit Ovitrellen. P.g.a. mina höga värden sa de att det kan bli så att de måste frysa ned alla ägg, och jag får då inte göra något ET. De var lite oroliga för mitt mående och skulle ta lite tester vid äggplock på fredag. Förstår att min hälsa måste gå först men känns trist om det inte blir någon återföring nu när vi ställt in oss på det Rynkar på näsan

Åh vad jobbigt! Men förhoppningsvis tar det sig oavsett om du får tillbaka nu eller nästa månad. <3
Svar på tråden IVF mars/april