BK1986 skrev 2016-04-06 16:50:38 följande:
Ni är för sköna hela högen! Tack för att ni är bäst! Det skulle vara skönt om man kunde be folk dra åt helvete ibland. Eller att jag hade nog sinnesnärvaro att svara något i stil med "Värst vad ni var intresserade av mitt sexliv!". Tänk att folk ska vara så okänsliga. Men det är väl svårt att förstå om man själv inte varit med om det.
Jag är svullen om magen nu innan ÄP, och jag kommer vara det efter också. Träffade även en bekant idag som verkligen synade min mage och det fanns inget jag kunde säga eller göra. Det är bara svårt att hantera när man redan är känslig.
Nu längtar jag bara efter ÄP imorgon, även om jag vet att det kommer bli en pärs.
Usch vad jobbigt! De vill ju inget illa men ändå tar det så hårt!
En på mitt jobb sa något liknande precis när vi gjort klart utredningen och skulle starta med IVF, men då var jag så ledsen och arg på allt så jag svarade henne: Nej, jag kan inte bli gravid. Vi ska göra IVF och om du känner dig tvungen att berätta om det för alla så varsågod!
Hon stirrade, gick därifrån och kunde typ inte se mig i ögonen.
Men, det verkar som om hon inte berättade för någon. Nackdelen är att man oftast inte vill outa det så där. Det flög bara ur mig...
Nu är jag väldigt öppen på jobbet och det har underlättat eftersom jag har svårt att vara borta och alltid måste ha täckning av någon i klassrummet.