• Sjöblomman

IVF mars/april

Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-11 13:45:50 följande:
    Räknat från vadå förresten?
    ÄL/ÄP
  • Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-04-11 14:45:49 följande:

Har ni fått era små blödningar samtidigt som ni använder Lutinus eller har det kommit efter att ni slutat? Jag kommer ta Lutinus sista dagen i morgon och har än sålänge inte fått någon blödning...

Jaha... Jag ska ta fram till test och om det är positivt fortsätter man till UL runt vecka 6-7. Märkligt att de säger så olika.
  • Sjöblomman

Det här med omgivningen som blir gravida och vill prata om det, ses osv... I början tyckte jag att det var jättejobbigt, alltså när vi försökte själva utan att något hände. Men sen när vi började med IVF och jag inte "orkade" hålla det hemligt, vilket är helt upp till var och en, så började jag säga: " jag orkar inte prata om graviditet och bebisar, jag är jätteglad för det ni har och ska få, jag menar det verkligen, men samtidigt är jag jätteledsen över det som inte jag har och inte heller vet om jag kommer få".
    Jag upplevde att det blev lättare, kunde säga det direkt eller skicka ett sms om jag inte orkade och de personerna har hanterat det bra och respekterat att jag helt enkelt inte orkar och att orsaken ligger hos mig.

• Sjöblomman
    celavie1 skrev 2016-04-11 21:44:14 följande:

Jag tycker precis som ni att det är jobbigt att se och höra om andras babylycka men i helgen blev jag faktiskt full i skratt när jag pratade med en äldre bekant. Vi pratade om att jag fyllt 40 år och känslorna kring det. Plats i livet och så. Då utbrister hon att "ja jag blev mormor vid 40 år"!
    Själva tanken att jag hade kunnat vara mormor känns så konstig. Jag som känner mig så ung ;)

Jag och Lutinus går inte ihop. Jag har ont i magen (som träningsvärk i nedre delen av magen), ont i brösten, trött och kladdig i trosorna. Känns jobbigare än sprutorna och sprayen. Hur känner ni andra?

Ja usch! Lutinus är hemskt!
  • Sjöblomman
    ivfbullen skrev 2016-04-11 22:41:41 följande:

Nu är jag livrädd, 5:e ruvardag och jag fick nyss en liten liten rosa flytning. Är livrädd. Har skrivit mer om det på min blogg nu. Någon som haft samma ruvardag 5? Googlar runt för fullt. Är så rädd! Hoppar mellan att känna mig lugn till att plötsligt bli hysterisk rädd och sedan lite positiv för att sen bara bli gråtfärdig.... :( 

Hade så på RD4.
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-04-12 09:48:07 följande:

Idag var jag på min första kontroll (dag 6) och läkaren tyckte det såg lovande ut. :)
    Hon hittade 5 stycken och jag ska på återbesök på fredag igen. Började med den andra sprutan igår kväll. Den kändes mer obehaglig...
    Jag glömde fråga om det bildas fler om man kompletterat ned sprutan som förhindrar äl? Kan jag ev utveckla fler sålänge jag använder Gonal? Min dos är på 300.
    Hur många folliklar brukar man få om man är runt 40 år? (Jag fyller 40 i höst...)

Många tankar som rörs sig i huvudet nu...

Ja. Det kan utvecklas fler. Det har det gjort hos mig varje gång. Men antalet är väldigt olika och individuellt.
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 11:36:06 följande:

Så nervös jag blev nu!! Snälla låt liten få stanna kvar den här gången! Tänk om man bara att kunnat få slappna av nu och njuta... När är det man får göra VUL? Minns ingenting längre... Skallen är tom!!

Åh grattis!
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 12:39:13 följande:
    Tack! Hjärta Tror att det var samma för mig också förra gången. Är så nervös nu! Måtte det gå den här gången!
    Sjöblomman skrev 2016-04-12 12:01:19 följande:Åh grattis!
    Tack snälla du! Önskar att tiden kunde gå fortare....Tyckte också att det var väldigt starkt! Håller tummarna för att det betyder att det går bra nu... Att högt HCG är lika med friskt och starkt embryo. Tiden fram till vul kommer gå sååå lååångsamt!

Beskriv gärna den där blödningen! Jag behöver lite hopp...
  • Sjöblomman
    Mallanfarm skrev 2016-04-12 14:07:58 följande:

Hej tjejer, måste bara fråga... jag är på RD 7 idag men "Willgott" är 12 dagar om man räknar ägguttagsdagen som dag 0. Är det någon av er som är ungefär samtidigt? Och i så fall har någon några symptom ännu?? jag har sjukt ont i brösten och vill äta HELA tiden... jag vaknade vid kvart i fyra i natt och ville gå upp och äta.. I vanliga fall sover jag gott så dags. Jag har även känt en svag mensliknande känsla de senaste dagarna, inte hela tiden men ibland. Funderar på om det är alla tillsatta hormoner som spökar eller om man ska våga hoppas på något . Ha det gott i vårsolen. Kram

Är på RD 8 och har haft en liten liten blödning på RD 4, samt mensvärk till och från.
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 15:48:19 följande:
    Ett par dagar innan blödningen så kom det som lite bruna flytningar. Blödningen var klarröd på pappret men ljusrosa i trosorna. På pappret var det i storlek som en 5-krona ungefär, i trosorna som en enkrona. Om det gör dig klokare? Åh vad jag håller tummarna för dig!!
    Tack för beskrivningen! Ja, då var min betydligt mindre men hoppas ändå!

Usch! En vecka kvar till TD... Gah!
Svar på tråden IVF mars/april