• Sjöblomman

IVF mars/april

BK1986 skrev 2016-04-07 12:54:35 följande:

Hej flickor! Kan säga att mitt äggplock gick galant. Fick lugnande vilket gjorde hela skillnaden. Kände av det men det var inte alls lika hemskt som förra gången. :)

9 ägg fick de ut denna gång så nu är väntan kvar på att se hur många som blir befruktade. Återförande mest troligt på tisdag.

Toppen! Skönt att det gick så bra och bra antal också.
  • Sjöblomman
    BK1986 skrev 2016-04-08 12:10:52 följande:

Så var det försöket över. Inget av äggen hade blivit befruktat. Inga svar på varför. Allt i onödan.

Jag vet inte vad jag ska säga mer än att det är så jäkla orättvist! Alla styrka och kramar till er! <3
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-04-09 09:22:32 följande:

Hej på er,

Jag fyller 40 år i höst och tog igår kväll min andra Gonal-spruta. Detta är mitt första IVF-försök och utförs på Sophiahemmet. Uppskattat äggplock sker 15 eller 18 april.

Har gått på Pergotime 4 omgångar. Totalt har vi försökt att få barn i 2 år.

Med hopp om att vi alla får en dec/jan-bebis. :)

Trevlig lördag!

Kul, vi går också på Sophiahemmet. Supernöjda!

I övrigt vill jag tipsa alla som är intresserade om "IVF podden". Många bra och intressanta avsnitt.
  • Sjöblomman
    ivfbullen skrev 2016-04-09 14:05:09 följande:

Det känns som att ALLA runtomkring en blir gravida när man kämpar med IVF. Sen kan det också vara åldern som spelar roll. I mitt fall, jag är 29 år, så är det många vänner som får barn nu. Ännu fler som också ska ha i juli som just var den månad jag skulle få min bebis om jag inte hade fått MA.
    Jag hoppas verkligen jag är gravid när den 5:e juli kommer.... det var vår beräknad födelsedag :/ 
    Tror att det kommer att kännas lättare att överleva dagen om man har en liten en i magen.

Åh jag förstår dig precis! Är i samma sits fast vår hade BF 14/6. Kram
  • Sjöblomman
    CJ1 skrev 2016-04-10 08:17:03 följande:

Rd 10 och BIM +3 så gjorde jag ett grav.test i morse och det visade det mest fantastiska, Gravid 2-3 veckor. Som nämnts i tråden så flitigt, det krävs bara ett Guldägg! Hoppas så att detta är mitt och att det stannar kvar nu.

Önskar så av hela mitt hjärta att ni alla fantastiska, kämpande kvinnor i denna tråden snart får era guldägg!

Åh grattis! Vad härligt! Så glad för er skull! <3
  • Sjöblomman
    CJ1 skrev 2016-04-10 09:02:11 följande:
    Tack :) Känns helt overkligt! Det var ju en femdagars i ostim FET. Jag har haft en molande värk hela veckan med lite olika stickningar och hugg på olika sidor och ställen som jag inte kännt innan så jag fick förhoppningar väldigt tidigt. Men vågade inte riktigt tro. Men det är ju väldigt inviduellt och många får ju inga symtom alls. När har du td? Hur känner du dig? Jag håller verkligen tummarna för dig! Stor kram
    Molande värk som mensvärk eller annan värk?
  • Sjöblomman
    mini72 skrev 2016-04-10 10:40:43 följande:

Nu är det över för denna gång och imorgon ska jag till kliniken för ett samtal om vägen vidare. Med en 19-dagars biokemisk graviditet, och ett försök med bara ett ägg som inte delade sig, så känner jag mig redo för att pröva igjen. Kliniken ska ge besked om de räknar vårt andra försök som avbrutet eller ej, och så hoppas jag de kan ge mig en plan för tredje ivf-försöket. Kanske jag kan få starta vid nästa mens, i och med att det inte blev ET den här gången? Känner inte samma sorg som när vi misslyckades första gången, utan är mer taggad inför det som komma skall. Kram på er! :)

Skönt att höra att du är taggad för nästa försök! Kram
  • Sjöblomman
    CJ1 skrev 2016-04-10 12:13:15 följande:
    Tackar!  GladHoppas att det sprider hopp. Är ju 39 år fyllda. Har gjort en IVF, fick ut 5 ägg. Alla blev befruktade och på dag 5 på insättning hade 3 blivit blastocyster. Fick ett och 2 frystes ner. Detta var mitt första FET och nu är jag livrädd att något skall gå fel.

Såklart att du är spänd inför morgondagen men det kommer gå strålande. Skall hålla tummarna hårt för dig imorgon och ser fram emot din uppdatering. Skrattande Stort Lycka till!

Men var det FET? Varför fick du inte sätta in ett färskt?
  • Sjöblomman
    ivfbullen skrev 2016-04-10 14:02:40 följande:

Ooo vad spännande att läsa alla era inlägg!! Håller alla tummar och tår för oss alla!
    Här har vi testdag 20 april! OM 10 DAGAR!!! Wäääää vad många dagar det är!! 

Samma för oss! 20/4. Vilken dag satte du in? Visst var det så att du också går på Sophiahemmet.
Svar på tråden IVF mars/april