Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Höger skrev 2016-11-13 12:08:58 följande:
    Du får gärna förklara för mig hur gemene man vinner på Reinfeldts kulturmarxistiska höger.
    Fråga Reinfledt, eller förresten, ge mig ett ex på när han uttalade sig tillhöra denna politiksa gren, eller nån annan från M som gjort det.
    För det är väl inte så att du bara hittar på?
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Höger skrev 2016-11-13 14:47:05 följande:
    Källa det vad du vill. Men svara gärna på frågan.
    Kan inte, för jag förstår inte ens vad du menar, helt enkelt för jag aldrig hört nån från M bekänna sig till nåt som liknar den politik du påstår M står för.

För mig är det nåt du försöker påföra M, nån egen tolkning som möjligen finns i dina kratser, men som för mig är helt okänt.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Höger skrev 2016-11-13 16:47:55 följande:
    Frågan var mycket enkel. Hur gynnas den vanliga människan av Reinfeldts politik?
    Vad är Reinfeldts politik, ge mig några konkreta exempel på vad jag ska förhålla mig till.
  • Världsmedborgare
    Konstatera skrev 2016-11-13 17:17:04 följande:
    Nej, du predikar helt fel politik. Blir SD Sveriges störa politiska parti, vilket de kommer att bli 2018 så ska övriga politiska partier omfamna galenskapen och även ge SD en chans i den mån om ter sig rimligt. Det här är enda sättet att faktiskt uppnå en balans i vårt politiska klimat.

Jag tycker att du ska lyssna på mig. Uppenbarligen har jag en bättre känsla för vår samtid, vilket vi inte minst kunde se här iom att Trump blev president.

Aldrig, vi ska stoppa SD med alla medel som är lagliga, och för mig duger vilken allians som helst i Sverige riksdag, förhoppningvis blir det S och M, bara SD hålls utanför all form av maktutövning.

Jag vill inte se Sverige gå samma väg som t.ex Ungern, Ungern som troligen har den regering som SD samarbetar närmast med.
  • Världsmedborgare
    Konstatera skrev 2016-11-13 17:48:20 följande:
    Du förstår väl att du enkom som bäst förskjuter det ofrånkomliga? Varför inte samarbeta med SD i den mån som de inte utövar rasistisk och sexistisk politik? Det går inte att i en demokrati exkludera ett så pass stort parti och så många människor utifrån någon sorts hemmasnickrad moralkaka.
    I din värld är det kanske ofrånkomligt, men i min värld så är det ett måste, att hålla partier som SD från allt vad maktutövning heter.

Folk som gjort sin läxa och pluggat in vad partier som SD gjort genom historien, dom och jag vet vad det kommer att leda till, och vi vill inte se det hända igen.

Herregud, ska det vara så svårt att fatta, det handlar inte om vad SD säger, det handlar enbart om vilken typ av parti det är.
    Inse bara det enkla, gör din läxa, så måste du varför det är otänkbart att släppa in dom i maktens boningar.
    Gör du inte det, ja då kan jag inte tolka dig annorlunda än att du är väl medveten om det jag påstår, och att det är din önska att se få se ett totalitärt samhälle i Sverige, där alla som inte behagar SD, kommer att förföljas och tas ifrån alla mänskliga rättigheter.

Dom har ju redan nu gett sig på barn, alltså 14-åriga Miranda, börjar inte ens varningklockorna att ringa då, ja då kommer ändå aldrig nåt att få dig att förstå.
  • Världsmedborgare
    Konstatera skrev 2016-11-13 18:20:40 följande:
    Jag kan min historia utan och innan. Problemet är att du drar helt fel slutsatser. Hitlers väg till makten beror på ett misslyckat första världskrig i kombination med en ekonomiskt kris.

Det enda farliga utvecklingen som kan ske här i Sverige är det faktum att vi går in i en djup ekonomisk kris, samtidigt som vi sitter på ett stort missnöjes parti som aldrig har fått komma in i värmen. Vad tror du händer då?

Sverige är ett välmående land med goda ekonomiska resurser. Vi har alla förutsättningar för att vara en välfungerande demokrati. Det är också nu som vi har all möjlighet att faktiskt bjuda in SD i värmen.

Jag ogillar det du säger, eftersom att det du förespråkar är den absolut farligaste hållningen som ens är möjlig att ha. Ska det vara så svårt att förstå?
    Du kan uppenbart inte historien, utan det du säger är endast de förutsättningar som fanns för att grunden till formande av Nazismen kunda ske.
    Det måste alltid finnas ett missnöje ett hänga upp högerextrem politik på, detsamma kan f.ö sägas om kommunismen.

Dock har det aldrig funnits nåt kommunistiskt land, försöken till det har alltid misslyckats, och samtliga försök har förvandlats till totalitära stater eller rena diktaurer.

Ser vi istället till partier med SD:s idéologier och bakgrund, och länder som haft det, och det finns många, så finns inte ett enda land som inte totalt havererat.

Ex på det är förstås Nazi-Tyskland, Italien, Spanien och Chile, som de flesta säkert känner till.
    Eg har de flesta länder i Sydamerika haft den typen av regimer, samtliga tillsatta med hjälp av CIA/USA.
    Andra länder som råkat ut för samma sak är t.ex Grekland, Japan och i nutid ser vi Ryssland, Ungern, Polen och Turkiet gå samma väg.
    Dom senare är det lite för tidigt att säga hur galet det kommer att sluta, men för Turkiet verkar det helt kört.

eg finns ingen skillnad mellan dom här uppräknade länderna och de forna sk kommunistiska länderna, alla har varit i klorna på några få makthavare som endast sett till sitt eget bästa, och ibland med galningar som haft storhetsvansinne och velat ta över hela Världen.

Så igen, vi ska ö.h.t inte ha med SD att göra, oavsett vad dom säger eller påstår, för den typen av partier går inte att lita på, det visar historien med all tydlighet.

Så även om jag her fel vad gäller SD, så kommer jag aldrig att ändra mig, jag vågar inte ta den risken.

Det är inte helt otroligt att SD kan lämna sin bakgrund i framtiden, men då duger det inte som nu, välja in öppet och erkända Nazister i partiet, eller hota barn med att förstöra deras liv och framtid, om dom inte följer SD:s ledare Åkesson blint.

Så det ligger väldigt långt fram, innan SD kan bli ett vanligt parti, och absolut inte tidigare än då alla spår efter högerextremister är utplånade.

• Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-16 06:57:34 följande:
    Det är klart att det han säger saknar värde för dig.

Trodde bara du hade någon åsikt om saken baserat på vad han faktiskt sagt snarare än vad du tror att han sagt och vad du tror kommer hända.
    Ja det är klart det saknar värde vad hans mediahanterare säger, dom säger bara vad som låter bra i media och inte sanningen. Det är deras uppgift att göra så, och det är alltid dom som skickas fram när "hettar till".
    Så ser det nästan alltid ut över hela Världen, undantagen är de ledare som är så ego, att dom inte tilltror någon annan än sig själva, att tala till allmänheten eller media.

Jag vet vad Trump sagt, och det känns lite fjuttigt att bara plocka ut nån del av det, när det är så mycket märkligt, felaktigt och fientligt som denne man sagt och upprepat.

Om du/andra är/var intresserad av vad han sagt, så hade du/andra precis som jag, bara kunnat följa hans tal under valkampanjen.
    Har du missat dom ,så finns säkert alla kvar på Nätet att lyssna till.
    Fast det går fortfarande bra att se/lyssna på alla int nyhetskanaler, där avhandlas fortfarande massor av uttalande som Trump gjort.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-16 07:24:58 följande:
    Stefan Hedlund (han Rysslands-kännaren, va?) förklarar vad som gäller:

www.expressen.se/debatt/dags-att-borja-lyssna.../

Vad de etablerade partierna har all anledning att begrunda är att nästa riksdagsval kanske inte alls kommer att bli ett protestval. Det kan mycket väl komma att bli en manifestation av ett grundläggande skifte i svensk politik, där Sverigedemokraterna befäster och behåller en ställning som största parti, med 30 procent eller mera av väljarnas stöd.

De som inledningsvis sökt sig till SD för att markera en proteströst kan ha blivit så kränkta av brännmärkningar som träffat även dem att de kan komma att förbli trogna SD-väljare. Det kanske inte har varit så klokt av statsminister Löfvén att kalla Jimmie Åkesson för nazist

Så, det är vad som gäller.

Sedan kommer säkert en hel del att inte fattat till nästa gång heller utan kommer att återigen göra bort sig totalt genom att månader innan hålla på att håna, smäda och spela smarta mot de som pekar på att det aksnke inte kommer att gå som dessa individer hoppas.

Och de tror dessutom att de gör någonting smart när de beter sig så.

Vi får hoppas att alla partier lärt sig sin läxa, och angriper eländet SD, med samma medel som SD själva använt.
    Alltså att gräva upp all skit som finns om SD och deras politker, släga det i ansiktet på dom och bara trumma med alla medel som finns tillgängliga, i enlighet med hur effektiv propaganda ska bedrivas.

Då kommer SD inte han nån möjlighet att föra ut sina lögner, utan all tid kommer gå att att lägga ut ännu fler lögner till sitt försvar.
  • Världsmedborgare
    Tow2Mater skrev 2016-11-17 23:46:20 följande:
    Efter att ha blivit förtryckta i 8 år kan det ju vara ganska förståeligt?
    8 år?
    Det här som folk "reser" sig mot har pågått i stort sen 1950-talet, och satte rejäl fart för ca 30 år sen.

• Världsmedborgare
    Turandot skrev 2016-11-20 16:39:23 följande:
    Fast jag begriper inte detta. De som tycker att Clinton borde ha vunnit, borde väl vara arga på dem som skulle ha röstat på Clinton om de alls hade itts gå att rösta? Och inte på dom som röstade på den som de trodde på (d.v.s. Trump) - det har man ju liksom rätt att göra i ett demokratiskt val...

Tydligen var det många svarta i synnerhet som inte iddes gå och rösta, för att de tyckte att det var onödigt besvär Clinton skulle vinna ändå. Är man så dum och lat så kanske man inte ska ha rösträtt..?
    Det är saker som man nu pratar om i USA, och jag håller med, dom har sig själv att skylla, även om jag är medveten om att det låter hårt.
    Men använder man sig inte av sin rösträtt, ja då kan det gå så här illa, förhoppningsvis en väckarklocka till det amerikanska folket.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?