Konstatera skrev 2016-11-13 18:20:40 följande:
Jag kan min historia utan och innan. Problemet är att du drar helt fel slutsatser. Hitlers väg till makten beror på ett misslyckat första världskrig i kombination med en ekonomiskt kris.
Det enda farliga utvecklingen som kan ske här i Sverige är det faktum att vi går in i en djup ekonomisk kris, samtidigt som vi sitter på ett stort missnöjes parti som aldrig har fått komma in i värmen. Vad tror du händer då?
Sverige är ett välmående land med goda ekonomiska resurser. Vi har alla förutsättningar för att vara en välfungerande demokrati. Det är också nu som vi har all möjlighet att faktiskt bjuda in SD i värmen.
Jag ogillar det du säger, eftersom att det du förespråkar är den absolut farligaste hållningen som ens är möjlig att ha. Ska det vara så svårt att förstå?
Du kan uppenbart inte historien, utan det du säger är endast de förutsättningar som fanns för att grunden till formande av Nazismen kunda ske.
Det måste alltid finnas ett missnöje ett hänga upp högerextrem politik på, detsamma kan f.ö sägas om kommunismen.
Dock har det aldrig funnits nåt kommunistiskt land, försöken till det har alltid misslyckats, och samtliga försök har förvandlats till totalitära stater eller rena diktaurer.
Ser vi istället till partier med SD:s idéologier och bakgrund, och länder som haft det, och det finns många, så finns inte ett enda land som inte totalt havererat.
Ex på det är förstås Nazi-Tyskland, Italien, Spanien och Chile, som de flesta säkert känner till.
Eg har de flesta länder i Sydamerika haft den typen av regimer, samtliga tillsatta med hjälp av CIA/USA.
Andra länder som råkat ut för samma sak är t.ex Grekland, Japan och i nutid ser vi Ryssland, Ungern, Polen och Turkiet gå samma väg.
Dom senare är det lite för tidigt att säga hur galet det kommer att sluta, men för Turkiet verkar det helt kört.
eg finns ingen skillnad mellan dom här uppräknade länderna och de forna sk kommunistiska länderna, alla har varit i klorna på några få makthavare som endast sett till sitt eget bästa, och ibland med galningar som haft storhetsvansinne och velat ta över hela Världen.
Så igen, vi ska ö.h.t inte ha med SD att göra, oavsett vad dom säger eller påstår, för den typen av partier går inte att lita på, det visar historien med all tydlighet.
Så även om jag her fel vad gäller SD, så kommer jag aldrig att ändra mig, jag vågar inte ta den risken.
Det är inte helt otroligt att SD kan lämna sin bakgrund i framtiden, men då duger det inte som nu, välja in öppet och erkända Nazister i partiet, eller hota barn med att förstöra deras liv och framtid, om dom inte följer SD:s ledare Åkesson blint.
Så det ligger väldigt långt fram, innan SD kan bli ett vanligt parti, och absolut inte tidigare än då alla spår efter högerextremister är utplånade.