Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Flash Gordon skrev 2016-11-12 09:25:42 följande:
    Jodå. Vänster-väljare. De flesta säkerligen Sanders-fans. De som slår sönder och bränner alltså. Det är samma fenomen som vi sett vid BLM-rörelsens sammankomster. Som vi sett vid Occupy Wall Street (som vi såg i Göteborg en gång i tiden) osv. Dessutom blandat med den typ av Clinton-thugs som vi kunde se överfalla en ensam, hemlös, svart kvinna för att hon höll på Trump.

Trump, som den statsman han är, gör förstås det rätta och kallar en spade för en spade - proffsdemonstranter. Detta samtidgt som han berömmer de demonstranter som FRIDFULLT protesterar mot honom utanför hans eget Trump-tower i New York och förklarar hur viktiga de är för demokratin och USA.

Att kunna hålla två saker i huvudet samtidigt.

Nu har Trumps folk gått ut och bett Obama och Hillary att lugna ned sina fans för att få slut på kravallerna. Vi får väl se om någon av de bägge svarar på den uppmaningen.

Ha ha ha,ja klart dom är vänster, det går ju inte att komma längre till höger än vad Trump och hans vänner i Ku Klux Klan är, inte att förglömma: goo.gl/VlSqRb , så givetvis måste då alla bli till vänster om dom.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-12 09:37:10 följande:
    Vi har alltså i den här tråden folk som ägnat månader och flera hundratals inlägg åt att metodiskt göra bort sig själva inför alla andra.

Dels genom att kalla folk för öknamn och håna dem för att de visat på möjligheten att Trump vinner - dels, antingen inte klarat av att ta in, eller med flit misstolkat och spridit lögner om, vad som sägs och vad som sägs.

Ska den typen av beteende verkligen behöva fortsätta? Varför?

Och vad gäller ObamaCare så har det alltid hetat att det skall ersättas med någonting annat. Alltså ingenting som motsäger att delar av systemet består om det visar sig vara delar som fungerar.

Klart det kommer att fortsätta, som man bäddar får man ligga, så räkna med att den väg Trump stakat ut genom alla nedvärderingar om allt och all, för att inte tala om öknamn och lögner han vräkt ur sig, kommer att efterliknas.

Nu är det inte fråga om att ersätta Obama care, utan att behålla delar av det, stor skillnad på det.
    Nu är jag tveksam till att får republikanerna med på det tåget, så det kan mycket väl bara vara ett medvetet politiskt utspel.

Tyvärr sa han idag, nåt som kommer att få enorma konsekvenser för amerikanska folkets sjukvård, nämligen att det ska inte finnas några begränsningar på vilka kostnader, som får tas ut på medicin till de behövande!!

Inte ens i Sverige finns värst många som skulle kunna klara den kostnaden, så vem som helst begriper vilka skulder som kommer att drabba vanligt folk i USA, om dom blir sjuka.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-11-12 11:19:34 följande:
    Nej, jag har aldrig läst Mein Kampf, inte bibeln heller. Även om jag gjort några tappra försök i bägge fallen. Fast egentligen tillhör det ju allmänbildningen men för mig funkar de som sömnpiller.

Fast det hindrar, hoppas jag inte, att jag förstår mig på vilka mekanismer som populister utnyttjat och att jag begriper att Trump antingen får vända ryggen till sina väljare och överge dem eller alternativt hitta ständigt nya hatobjekt.

Jag befarar att det senare åtminstone delvis kommer att bli hans val och mot den bakgrunden gissar jag att islam, Ryssland eller Kina kan bli huvudmålet/målen vid sidan om den fria pressen.

Att Trump är en amerikaniserad version av Putin hindrar knappast att de bägge tupparna ryker ihop så småningom.
    Det roliga är att det som står i "handboken" många ggr nästan rakt av citeras eller delar som pekas ut är det som exakt nämns i Mein Kampf.

Att populisterna så lätt kommer undan med alla dessa floskler, beror givetvis på att den boken, trots att den är en av de mest spridda böckerna, ändå är en av de minst lästa.
    Inte ens A Hitler:s närmaste brydde sig om att läsa den, inte heller många före han tog makten hade brytt sig värst mycket, man dömde helt enkelt ut vad som stod i den.
    Och det anser många, är en av orsakerna till att Hitler kunde roffa åt sig makten, hade dom läst boken, så hade dom "sett" vad som var på väg att hända, menar måga historiker, och där håller jag med dom till 100%. 

Och ja, det är en jävla massa rasistiskt skit som står i den, och även en massa anna skit som är så idiotiskt att det faktisk blir lusigt, i all sin dumhet.
    Men vad gäller det övriga, så funkar det än idag, och kommer alltid att göra, han hade ju god hjälp av kompisar från katolskt håll, även de i Vatikanden, de var t.ex dom som lärde han att aldrig erkänna en lögn.
    Det sista vet vi hur bra det fungerar, alla populister kör stenhårt på den vägen.
  • Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-12 15:16:15 följande:
    Ja? Vänster!! Tungan ute
    , Ja där har Trumpetarna rätt, det måste jag medge, för befinner man sig längst till höger, så blir allt annat till vänster.
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-11-12 15:30:04 följande:
    Han syftade förmodligen på att det inte handlade om järnrör utan aluminiumrör, så med hans logik känner han inte till någon järnrörsskandal.

För övrigt skulle väl krabaterna ha stämt byggbolaget om det handlat om järnrör - jag menar, järn är tungt men aluminium en lättmetall, vilket innebar att SD:s ledargarnityr inte ådrog sig några bestående skador när de testade kroppsarbete i Stockholmsnatten.
    Jag tror faktiskt även du har fel, men där gissar jag förstås bara, mitt tips är att det var rör av stål.
    Förvirrar jag dig nu? Man legerar järnet till stål, alltså blandar järn med kol i olika halter, vilket är vanligast att legera med, detta för att järn inte har rätt egenskaper.., förmodlign var rören även galvaniserade, troligen varmförzinkade och inte elförzinkade.
    Och tror absolut inte det är aducerat gjutjärn..

Ledsen för det ovan, en ungdoms yrkesskada från min korta karriär som rörmokare. Skäms
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-11-12 19:04:25 följande:
    Tja, jag var inte där men enligt uppgift ska det ha rört sig om aluminiumrör - men ingen av SD-gänget som vevade runt lär väl ha haft kapacitet att avgöra detta.

Jag har för övrigt ett förflutet inom metallindustrin och utifrån mina kunskaper så verkar det osannolikt att det var järnrör men jag vet iofs inte vad rören egentligen var avsedda till.

Knappast SD-gänget, i så fall hade det nog handlat om avloppsrör i plast, dels för att gänget som knappast har gjort ett hederligt handtag inte ska förta sig och dels med tanke på var de fyras gäng hör hemma.
    Man du har väl hört SD:s slogan? Där hjärnan tar slut, där tar järnrören vid.

• Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-12 19:47:07 följande:
    ObamaCare ryker. Det kan vi räkna kallt med. Det är en hjärtefråga för republikanerna. Men man har också sagt att man ska ersätta det med någonting annat.

Därför kommer säkert vissa principer inom ObamaCare att vara kvar. DET är vad DJT har sagt i intervjun med Wall street Journal.
    www.wsj.com/articles/donald-trump-willing-to-...

Och om du inte prenumerarar på WSJ så får du nöja dig med exempelvis detta citat:
    www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2016.../

... he?d consider hanging onto popular Obamacare provisions such as "the prohibition against insurers denying coverage because of patients? existing conditions, and a provision that allows parents to provide years of additional coverage for children on their insurance policies."

Spontant så låter det som rimliga saker att behålla i det nya systemet som han och republikanerna förväntas ta fram.

Se så annorlunda, coh så mycket mindre dramatiskt, det hela framstår när man går till källan istället för att förlita sig på svensk MSM.

Du kan vara övertygad om att jag använder helt andra källor än svensk media, jag har väldigt lite koll på vad som sägs där.
    Men jag använder lika lite amerkanska media, utom när det gäller rena utfrågningar och intervjuer av folk, detsamma kan jag säga om svensk media.

Och vad gäller Trump så behövs inte ens nåt annat än att minnas allt han sagt under valrörelsen, där han pratat fritt utan manus eller påtryckningar från sina talesmän/rådgivare och talskrivare.

Vad hans mediahanterare säger nu, det saknar för mig helt värde, vad dom säger och kommer att säga, det skulle jag kunna tala om för dig innan dom ens öppnat munnen.

Det som oroar är att det låter så kusligt likt 30-talets Tyskland och omvärldens kommentarer till det, och då menar jag inte bara Trump, utan hos alla högerpopulister.
    Och jag tvekar inte det minsta när jag säger, att får vi inte stopp på dessa populister, så kommer vi att få ser fler krig och konflikter, och det kan mycket väl urarta till ett riktigt storkrig.

Ett högst troligt scenario, är ett krig mellan Turkiet, Irak och Kurderna, och det kommer mest troligt Putin att utnyttja till sin fördel, han har en del alternativ att välja på då.
  • Världsmedborgare
    Höger skrev 2016-11-13 09:08:40 följande:
    Jag håller med om att det finns många likheter med 30-talet. Frågan är väl då varför inte vänstern agerar. Genuspolitik, flyktingfokus och andra antikonservativa ideer ger ju högerpopulismen öppet mål. Var finns vänsterpolitiker som beaktar den vanliga människan?

Dagens vänsterpolitik är mest ett skämt där politikerna strävar efter att framstå som så goda som möjligt på väljarnas bekostnad.
    För att det inte finns kvar några politker från den tiden, när allt fanns i färskt minne.
    Det har gått dom tre generationer som behövs för att folk ska ha "glömt", och det har heller inte funnits nåt hot från varken höger eller väster den senaste tiden.

Senast det begav sig, var vänsterrörelser i Tyskland, men dom är utrotade, liksom här i Sverige, efter det har det inte varit något utpräglat hot från varken höger eller vänster.

Och jag tjatar på om att läsa A Hitlers Mein Kampf, där står allt du/ni behöver veta, för att förstå vad som händer.
    Den boken används f.ö idag i Tysklands skolor, nu med förklarande kommentarer, just för att förklara hur populismen fungerar, och det är nåt jag tycker vi borde ta efter även här i Sverige.
    För gör vi inte ungarna medvetna om hur populism fungerar, då kommer dom att bli lika lurade som SD-anhängarna och övriga som anslutit sig till de populistiska partier, som härjar fritt idag.
  • Världsmedborgare
    Konstatera skrev 2016-11-12 21:32:16 följande:
    Samtidigt visar ju Sanders här även vad svenska politiker har möjlighet att säga om SD. "Vi ska samarbeta med SD i den mån som ter sig rimligt". Mycket bättre väg att vandra, snarare än att stänga ut ett demokratiskt parti.

Jag älskar det Sanders säger, då han visar att handlingar väger mer än ord.
    Vi ska inte samarbeta med SD på några som helst sätt, dom ska bekämpas och avslöjas som de lögnare de är.
    Och jag räknar kallt med att det kommer att bli en stor "grej" vid nästa valkampanj.
    Om inte, ja då är det ännu sämre ställt med svenska politiker, än vad jag nu tror.
  • Världsmedborgare
    Höger skrev 2016-11-13 11:50:00 följande:
    Lurade är väl de i medel/underklassen som röstat på vänstern inkl. Alliansen och därmed försämrat förutsättningarna för sig själva, sina barn och barnbarn att få harmoniska liv.

De enda som gynnas av Reinfeldts kulturmarxistiska höger vilken även vänster är starkt präglade av är previlegierade personer som vill ha ett samhälle med stora klassklyftor.

SD och SDs väljare har tvingat M att bli blå igen samt tvingat S och MP att bli rödare och därmed har de gjort Sveriges befolkning en stor tjänst.

Är du medveten om att du just bekräftade det jag skrev.

Inte bara tack utan ett stort tack till ditt inlägg, det är inte alltid nån bevisar hur rätt jag har när jag skriver, och ger så tydliga prov på att du svalt allt som populisterna matat dig med.

Så tack än en gång, för att du stöder mig i mitt motarbetande av SD m.fl populistiska partier, de som gör allt för att ljuga sig till makten.

Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?