Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
Att Comey inte vill väcka åtal mot Clinton en andra gång är inte uteslutande goda nyheter. Jag tror att många fortfarande anser att det hon bevisligen gjort, dvs slarvat med säkerhetsklassat material tillika raderat bevismaterial är en handling som mycket väl hade kunnat leda till åtal redan från början. Den hållningen förändras inte, utan tvärtom är det ytterligare en påminnelse för många att Clinton står över lagen. Sedan har saker och ting de facto avslöjats om Clinton som inte är särskilt smickrande. Detta finns fortfarande i folks minnen på valdagen. Sedan vore det naturligtvis naivt att tro att detta är sista turen kring Clintons emails. Vi ska trots allt komma ihåg att målet inte lagts ned.
Det som är bra, är att väljare nu kan utgå från att de röstar på Clinton och inte Tim Kaine. Samtidigt tror jag inte att många verkligen trodde att Comey skulle rekommendera åtal om det än så bevisades att Clinton mördat småbarn. Utan det handlar snarare om kalabaliken och kaoset som verkar omgärda Clinton varthän hon går.
Vidare får vi inte heller släppa Clinton Foundation, vars utredning pågår. Samtidigt tror inte jag att det kommer leda någonstans. Det är ju svårt att bevisa att en "födelsedagspresent" på en en miljon till Clinton, inte är detsamma som en muta.
Jag tror allt som allt, att detta ger Clinton ytterligare +1-2% i opinionen. Men det blir fortfarande väldigt tight, må jag lova.
En rolig observation angående Comey. Han har gott från en hederns man, till en ryssvänlig, sexistisk man till ... en hederns man igen. Det vänder snabbt i Clinton-onanisternas värld
Men i valet mellan en fullblodsidiot som Trump och en H Clinton som bara kommer att köra på i samma hjulspår, vad gäller det som kan drabba oss som inte lever i USA, så är valet enkelt.
Det här sammanfattar bra vad som sägs om Trump runt om i Världen:
http://www.di.se/nyheter/brittisk-stjarnekonom-trump-varre-an-brexit/
Sen kan man ju undra hur det ska gå för USA:s lantbruk om NAFTA rivs upp.
Vem ska dom då exportera sina produkter till?
Fast det är förstås possitivt för Mexico, kanske det enda i mörkret, deras jordbruk har i princip slagits ut av USA:s köttexport