• Anonym (Olycklig)

Hon tillfredställer mig, men vill aldrig ha sex gemensamt

Har en konstig situation med min sambo. Jag har stort behov av närhet och sex, men hon i princip obefintlig lust. MEN så fort hon märker att jag är sugen, (att jag börjar ta initiativ) så säger hon: -lugn, jag kan ge dig ett handjobb.

Många kanske tänker: vilken lyx du har...

Men hon vill aldrig älska tillsammans, för henne är det mer att, "oj, nu kommer det där igen, låt oss få bort "besväret" så fort som möjligt.

Dvs jag känner mig tom av att hon aldrig åtrår mig, eller är sugen på att vi har sex tillsammans eller vill att jag ger henne orgasm. Min lust är bara något som fort ska fås undan... Hon blir inte upphetsad av det själv als. Hon kan tex prata om sitt jobb undertiden...

Inser kommer aldrig bli annat än så här, så jag kan inte säga att vi har något sexliv. Vad skulle ni göra? Ska jag vara nöjd och inte klaga?

(Vi bor i en villa utanför en storstad och trädgården är annars hennes stora passion i livet, vilket också tar största delen av hennes fritid).

• Svar på tråden Hon tillfredställer mig, men vill aldrig ha sex gemensamt
  • Anonym (Problem?)

Absolut, men antalet kåta tjejer räcker inte till till antalet killar. Ts tjej är inte asexuell utan hon är fullt normal, jag är sån som tjej och mina tjejkompisar med.

• Anonym (Cherry)
    Anonym (Problem?) skrev 2016-02-25 19:43:30 följande:

Absolut, men antalet kåta tjejer räcker inte till till antalet killar. Ts tjej är inte asexuell utan hon är fullt normal, jag är sån som tjej och mina tjejkompisar med.

Jag är den superkåta typen och det är flera av mina kompisar också. Övriga kompisar har jag inte frågat. Inte sjutton säger jag att "kvinnor är inte mycket mindre kåta än så här". Ursäkta men jag blir irriterad när folk tror att ens eget och några kompisars sätt att vara är normen.
  • Anonym (Olycklig)
    Anonym (Problem?) skrev 2016-02-25 19:43:30 följande:

Ok, så både du och dina tjejkompisar känner att ni har en genomsnittlig relation som fungerar bra och kommer hålla i längden? Är då nyfiken på om era män är av samma uppfattning. Om så, Grattis!

• Anonym (Cherry)
    Anonym (Olycklig) skrev 2016-02-25 19:54:03 följande:

Ok, så både du och dina tjejkompisar känner att ni har en genomsnittlig relation som fungerar bra och kommer hålla i längden? Är då nyfiken på om era män är av samma uppfattning. Om så, Grattis!

Nej, jag är på väg ut ur en relation där jag varit den som vill ha sex, han betydligt mer ointresserad. Det finns andra orsaker också men bristen på sex har varit en faktor. Bland mina kompisar varierar det, ett par av dem är/har varit i liknande situation som min och ett par har haft turen att få riktigt kåta män.

Svårt det där, med kompabilitet.
  • Anonym (Problem?)

Alltså det finns betydligt fler kåta män i världen än kvinnor! Vet inte hur du menar med ditt sista inlägg att du tycker kvinnor ska ställa upp på sex?

Jag ställer upp på sex en hel del men då får jag höra att det inte är tillräckligt då min man vill att jag ska ta initiativ osv... Men jag har inte det suget. Men visst kan jag ta initiativ ändå och försöka fejka kåthet. Känns det bra för din del?

• Anonym (Olycklig)
    Anonym (Problem?) skrev 2016-02-25 19:59:08 följande:

Alltså det finns betydligt fler kåta män i världen än kvinnor! Vet inte hur du menar med ditt sista inlägg att du tycker kvinnor ska ställa upp på sex?

Jag ställer upp på sex en hel del men då får jag höra att det inte är tillräckligt då min man vill att jag ska ta initiativ osv... Men jag har inte det suget. Men visst kan jag ta initiativ ändå och försöka fejka kåthet. Känns det bra för din del?

Nej, det känns inte bra för min del, därav att jag vill ha en paus och fundera över relationen. Vill inte att någon ska fejka sexuellt intresse och tror inte det är nyttigt för personen som "ställer upp" heller. Omaka par fungerar tror jag inte fungerar i längden.

• Anonym (Problem?)

Men suck! Jag älskar min man men jag är tyvärr inte speciellt kåt och det har inget med honom att göra. Och du ska göra slut för att du inte får sex tillräckligt ofta? Jag är säker på att hon älskar dig, men män verkar se det som att lite sex är lika med att hon inte älskar dig men det är helt fel.

Du kommer ju inte att få mer sex som singel direkt om det är det du är ute efter

• Anonym (Hehe)
    Anonym (Problem?) skrev 2016-02-25 19:34:31 följande:

Ne alla kvinnor är inte asexuella och det är inte din tjej heller men kvinnor är inte så mycket kåtare än vad din tjej är. Men lycka till iaf ????

Jo jag vet massa kåta tjejer... Du bara snackar.
  • Anonym (Lycklig)

Din sambos och din syn på sex skiljer sig åt.

Vad jag kan utläsa så ser du sex som något som borde binda er samman, man skall åtrå varandra. Din sambo ser det på ett helt annat sätt, ni är ett par med delat boende, vad mer behövs egentligen?

Det är inte fel på henne, det är inte fel på dig men du måste inse att hon kan inte förstå dig, hon kommer inte ändra sig lika lite som att en färgblind kan träna upp sitt röd/gröna seende.

Strunta i dystergökar som säger att inga kvinnor egentligen är kåta. Det är bittra människor som själva är frustrerade på sin eller partnerns lust.

Det bästa är att hitta en partner med samma syn på sex och de finns!

Det näst bästa är att gemensamt finna en kompromiss som funkar och som båda respekterar.

Det sämsta är att skylla på sin partner eftersom denna är "frigid" eller "sexgalning".

Din sambo delar inte din syn på sex, kan ni hitta en kompromiss som ni båda respekterar?

Om inte, välj om du vill bli bitter eller lämna...

Jag har själv gjort resan från bitterhet i ett sk "vitt förhållande" till ett lyckligt förhållande med en underbar sexig kvinna.

• Anonym (Cherry)
    Anonym (Problem?) skrev 2016-02-25 20:21:23 följande:

Men suck! Jag älskar min man men jag är tyvärr inte speciellt kåt och det har inget med honom att göra. Och du ska göra slut för att du inte får sex tillräckligt ofta? Jag är säker på att hon älskar dig, men män verkar se det som att lite sex är lika med att hon inte älskar dig men det är helt fel.

Du kommer ju inte att få mer sex som singel direkt om det är det du är ute efter

Vadå suck? Återigen generaliserar du och återigen projicerar du din egen situation på TS. Har du läst vad han skrivit? Att han känner sig tom av att hon aldrig åtrår honom?
Svar på tråden Hon tillfredställer mig, men vill aldrig ha sex gemensamt