• Anonym (Olycklig)

Hon tillfredställer mig, men vill aldrig ha sex gemensamt

Har en konstig situation med min sambo. Jag har stort behov av närhet och sex, men hon i princip obefintlig lust. MEN så fort hon märker att jag är sugen, (att jag börjar ta initiativ) så säger hon: -lugn, jag kan ge dig ett handjobb.

Många kanske tänker: vilken lyx du har...

Men hon vill aldrig älska tillsammans, för henne är det mer att, "oj, nu kommer det där igen, låt oss få bort "besväret" så fort som möjligt.

Dvs jag känner mig tom av att hon aldrig åtrår mig, eller är sugen på att vi har sex tillsammans eller vill att jag ger henne orgasm. Min lust är bara något som fort ska fås undan... Hon blir inte upphetsad av det själv als. Hon kan tex prata om sitt jobb undertiden...

Inser kommer aldrig bli annat än så här, så jag kan inte säga att vi har något sexliv. Vad skulle ni göra? Ska jag vara nöjd och inte klaga?

(Vi bor i en villa utanför en storstad och trädgården är annars hennes stora passion i livet, vilket också tar största delen av hennes fritid).

• Svar på tråden Hon tillfredställer mig, men vill aldrig ha sex gemensamt
  • kusinvitamin

Avsluta relationen innan det går för långt är mitt råd.

Naturligtvis blev hon inte mer sugen sex när kollegan stötte på dig. Det vara vara
    ett spelat intresse för att få dig att stanna kvar och att du inte skulle tappa intresset för henne.

Har hon ingen sexlust nu kommer hon knappast ha det senare heller. Hon ser förmodligen sex som ett nödvändigt ont för att du ska vilja stanna kvar hos henne. En relation hon vill ha bara för att kunna bilda familj. När ni väl fått barn kommer hon antagligen sluta bry sig om dig eller att fortsätta med det torftiga sexet ni har idag. Sen kommer även du att bli sexuellt frustrerad och bitter. Det är inte kul att separera när småbarn med med i bilden, så fråga henne om hon tycker det är ok att du har ditt sexliv vid sidan av er relation. Om du trots allt tycker väldigt mycket om henne som person och vill leva med henne ändå, trots att sexet redan nu är dåligt och förmodligen bara kommer att bli sämre med tiden, måste du vara medveten om vad vad du väljer bort.

Att vissa menar att mannen måste bjuda sin fru på spa-helger, presenter och chocklad för att hon i gengäld ska belöna mannen med att knulla är bara en form av prostitution och en konsekvens som uppstår när två personen i en relation inte är sexuellt kompatibla med varandra.

• Anonym (!)
    Anonym (herr G) skrev 2016-02-06 16:30:59 följande:

Känns som hon bor med dig för trädgårdens skull, enbart. Du är nog det som intresserar henne minst.

Jag tror nog också på det här. Tyvärr.

Låter lite märkligt att kunna ha ett sånt här förhållande i flera år, varför står man ut? Men det är klart, en del nöjer sig med mindre.
  • Anonym (Moho)

Mitt ex blev asexuell i princip samma dag som hon inledde ett förhållande med en annan. Ha det i åtanke utan att bli en stalker.

• Anonym (asdf)

Har det alltid varit så här mellan er?

Hon tänder inte på dig. Känner ingen åtrå till dig. Antingen är det för att hon är asexuell till sin läggning eller så har hon bara inte hittat rätt man eller rätt sexuell uttrycksmedel.

Försök ta reda på vad som får igång henne. Kan vara hur kinky grejer som helst som du aldrig tänkt på och som hon aldrig tillåtit sig själv att fundera på.

Baserat på det lilla du berättat behöver hon en alfaman. Om alla andra kvinnor vill ha dig kommer hon också vilja. Börja se det som ett spel. Testa, läs på. Reta henne och chocka henne och var helt oberäknelig. Lovar att du kommer att få igång om hon har någon sorts känslor för dig.

Det finns nån bok för "players". Skaffa den och testa på henne.

Var kreativ. Kanske kan ni få ett skiintressant sexliv så småningom.

• Anonym (Loppan)
    Anonym (asdf) skrev 2016-02-09 03:06:09 följande:

Har det alltid varit så här mellan er?

Hon tänder inte på dig. Känner ingen åtrå till dig. Antingen är det för att hon är asexuell till sin läggning eller så har hon bara inte hittat rätt man eller rätt sexuell uttrycksmedel.

Försök ta reda på vad som får igång henne. Kan vara hur kinky grejer som helst som du aldrig tänkt på och som hon aldrig tillåtit sig själv att fundera på.

Baserat på det lilla du berättat behöver hon en alfaman. Om alla andra kvinnor vill ha dig kommer hon också vilja. Börja se det som ett spel. Testa, läs på. Reta henne och chocka henne och var helt oberäknelig. Lovar att du kommer att få igång om hon har någon sorts känslor för dig.

Det finns nån bok för "players". Skaffa den och testa på henne.

Var kreativ. Kanske kan ni få ett skiintressant sexliv så småningom.

Men alltså va??? Hur elakt är inte det!? Det kanske inte alls är där skon klämmer. Då blir hon sårad istället.

Om man har en kärleksfull relation och är varandras själsfränder, så ska sexet vara sekundärt! Annars är det han som har problem, inte hon.
  • Anonym (Olycklig)
    Anonym (herr G) skrev 2016-02-06 16:30:59 följande:

Känns som hon bor med dig för trädgårdens skull, enbart. Du är nog det som intresserar henne minst.

Har efter mycket fundering bestämt mig för att ta en paus i relationen. Har sagt att jag mår dåligt av att inte vara åtrådd och att det känns fel att hon ger mig handjobb så fort hon märker att jag känner längtan. På senare tid kan hon prata om trädgården eller om hennes pappas båt eller vad som helst, under tiden. Känns rätt avtändande.

Jag kommer bo hos min bror under närmsta två veckorna.

• Anonym (Problem?)

Så dumt! Du lär inte hitta någon kåtare tjej om du tror det?!

• Anonym (Olycklig)
    Anonym (Problem?) skrev 2016-02-25 19:02:50 följande:

Så dumt! Du lär inte hitta någon kåtare tjej om du tror det?!

Vad är dumt? Har svårt att tro att alla kvinnor är asexuella. Nu skrev jag inte att jag ska hitta någon annan, bara att vi tar en paus ett tag och funderar på vad som är viktigt i relationen. 

• Anonym (Problem?)

Ne alla kvinnor är inte asexuella och det är inte din tjej heller men kvinnor är inte så mycket kåtare än vad din tjej är. Men lycka till iaf ????

• Anonym (Cherry)
    Anonym (Problem?) skrev 2016-02-25 19:34:31 följande:

Ne alla kvinnor är inte asexuella och det är inte din tjej heller men kvinnor är inte så mycket kåtare än vad din tjej är. Men lycka till iaf ????

Vissa kvinnor är ointresserade av sex, andra är superkåta och sen har vi hela spektrat däremellan. Sluta generalisera.
Svar på tråden Hon tillfredställer mig, men vill aldrig ha sex gemensamt