FDFMGA skrev 2016-02-15 13:05:49 följande:
Nej, begreppet rasist har inte alls urvattnats. Tvärtom är det mer aktuellt och relevant än det har varit på många år.
Det kanske har urvattnats för dig och om du läser hyfsat noga på exempelvis Familjeliv kommer du att finna att du långt från är ensam om den åsikten.
Om du läser än mer noggrant och följer upp vad de som påstår att rasistbegreppet förlorat sin betydelse i övrigt anser så kan du om du så vill få exempel på varför rasistbegreppet är mer angeläget nu än förr.
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Jag förstår vad du menar. Jag är inte född igår förstår du. Jag använder både Facebook och Flashback. Jag vet att en del har rasistiska uppfattningar och att de tycker att de fått vatten på sin kvarn nu. Men för mig är rasism, misogyni, och klassförakt ungefär samma sak; en sunkig människosyn. Den återfinns både här och var i samhället och i de flesta partier. Kanske mer i vissa. Men Inget blir bättre av att man kallar alla som tycker att dagens system för invandring är fullt av tokigheter för rasister. Enligt mig då.
Men jag tycker inte om dina antydningar heller. Och även om du inte verkar vara av den åsikten, så är det, enligt min mening, inte bara främlingsfientliga personer som tröttnat på rasisttjatet.
Jag tycker inte att det leder någonstans. Vad har det gett de senaste, säg 5, åren? Ingenstans skulle jag säga. Folk blir bara irriterade. Och SD är större än någonsin. Svenska folket är delat i två läger.
Bättre att diskutera sakpolitik och hur saker och ting kan bli bättre. För alla. Av helt pragmatiska skäl måste vi ha en begränsad och hårdare reglerad invandring. Det har inget med rasism att göra. Enligt mig då. Kanske kan man göra den generösare framöver när trycket minskar. Och vi har fått ordning på alla brister i systemet. För brister finns. ENORMA brister.
Nu använder inte jag i allmänhet begreppet "illegal invandring". Men jag bryr mig inte om ifall att några jeppar börjar antyda att jag skulle vara rasistisk om jag gör det.
Ni kommer inte att komma någonstans med det där framöver heller gissar jag.