Inlägg från: SmalaSara |Visa alla inlägg
  • SmalaSara

Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande

nihka skrev 2016-02-14 15:01:23 följande:
    Nej, man kan kalla människor för "illegala" och mena något helt annat precis som man kan kalla någon för en "tjackhora" och mena något helt annat.
    Det där var inte riktigt svar på frågan. Du ignorerade också ett antal frågor i mitt orginalinlägg. Men det är ju inget tvång att svara på frågor här. Såklart :)
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 15:03:58 följande:
    Det är inte min åsikt utan en verifierbar iakttagelse. Allt man behöver göra är googla och titta på träffarna.
    Jag försöker igen; jo det är din åsikt. Det betyder inte att den är ogrundad. Men en välgrundad åsikt är ingen absolut sanning.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 15:12:38 följande:
    Du kan tolka det som precis som det står - att det inte finns någon mening i illegal som bortser från lagar. Du hade ju initialt väldigt svårt för att ta till dig det.
    Eh, nej. Det hade jag inte. Det är en tolkning du gjort.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 15:30:26 följande:
    Nej, det är ingen åsikt att X antal träffar av X leder till X. Det går att kolla upp.
    Antal träffar på Google bevisar inte mer än att det finns fog för din åsikt. Den blir ingen sanning för det.

Alltså,

Om man googlar begreppet illegal invandring kan man se att avpixlat m.fl. använder det begreppet. Men det betyder inte att det finns en"rätt" association till begreppet. Det används även i andra sammanhang. Och har andra möjliga associationer.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 15:09:25 följande:
    Jo, det var svar på frågan. NEJ är ett svar på frågan "Du vet alltså"  Du får börja läsa mina svar annars är det ingen idé att du ställer några frågor.
    Problemet med vissa av dina svar, som jag ser det, är att de kan tolkas lite olika. Du skriver först nej, och gör sen en liknelse som om svaret egentligen är ja.

Men ok. Nej. Du vet inte det. Men känner dig ändå säker på att så är fallet. Är det rätt tolkat? Alltså nej, men ja?
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 16:15:10 följande:
    Ta ett "nej" för ett "nej" och ett "ja" för ett "ja" och försök inte "tolka" så mycket.
    Det var ett nej alltså? Du vet inte att det är så?
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 15:45:08 följande:
    Det är varken olagligt eller otillåtet enligt lagen för den som fått avslag på sin asylansökan att stanna i landet.

Hur du än vänder och vrider på det så begår inte dessa människor någon kriminell handling.
    Jag har aldrig påstått att de begår en kriminell handling.

Jag har påstått att de saknar laglig rätt Att befinna sig i Sverige.

Det är inte samma sak som kriminell handling.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 15:54:56 följande:
    SmalaSara skrev 2016-02-14 15:36:39 följande:Eh, nej. Det hade jag inte. Det är en tolkning du gjort.
    "Illegal har fler synonymer än olaglig. Illegal är också synonym med otillåten"

Illegal är INTE synonym med otillåten utan otillåten enligt lagen - något jag hävdat hela tiden och något du nyligen tycks ha tagit till dig.

Nej. Så är det inte. Det har du missförstått.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 16:05:52 följande:
    Antalet träffar på google talar om vad man får träffar på och en överväldigande majoritet av träffarna kom precis där jag sa de kom från. Värt att notera är också den relativa avsaknaden av träffar på annat håll.

Om du drar dig till minnes sa jag också att det inte enbart användes på dessa sajter, men var det föredragna uttryckssättet där. Asylant som har varit upp till diskussion tidigare i tråden fungerar på samma sätt. Sök på det så hamnar du på i stort sett samma ställen.
    Vad vill du ha sagt med detta?
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-02-14 19:37:57 följande:
    Och du vet alltså, helt säkert, att det är agendan för samtliga personer som använder sig av dessa begrepp? 

Hur har du fått vetskap om det?
    Ja, det var ett nej, men jag har aldrig sagt att det hängde ihop med något jag inte vet.

Jag har aldrig påstått att det är agendan för samtliga personer som använder sig av dessa begrepp. Man kan alltså kalla människor för "illegala" och mena något helt annat precis som man kan kalla någon för "tjackhora" och mena något helt annat.

Svaret ovan gör din sista fråga ej relevant.
    När man använder begreppet "illegal flykting" kan man mena "personer som saknar lagligt tillstånd att uppehålla sig i landet" . Enligt mig då. Det är vad jag menar.

Vill du inte gå med på att begreppet kan användas så, så fine. Det är inget jag bryr mig om.
Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande