Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande

JTA skrev 2016-01-28 11:44:33 följande:
    "Regeringen har gett i uppdrag till polisen och Migrationsverket att förbereda avvisningar av upp till 80.000 personer som sökte asyl i Sverige i fjol. Chartrade plan ska användas och inrikesminister Anders Ygeman beskriver det som en ?mycket stor utmaning?."

www.di.se/artiklar/2016/1/27/tiotusentals-asylsokande-avvisas/

Som alla vet ingår Miljöpartiet i regeringen och delar ansvaret för dess beslut. Detta måste vara det mest flagranta sveket mot sina väljare av något svenskt parti i historien. 

Om alla människor vore rationella, borde inte då  Miljöpartiet få precis noll väljare till nästa val? 

SD-JTA är bara sur för att SD inte fick vara med när regeringen bjöd in samtliga andra riksdagspartier för att diskutera flyktingmottagandet. Under en serie med samtal försökte man hitta breda lösningar. Nu ska SDs egenutsedda ärkefiende MP ställas till svars för den typen av frågor som hela regeringen i samarbete med hela riksdagen minus SD har försökt att lösa tillsammans.

Surt sa räven om rönnbären.

http://www.svd.se/partierna-mots-igen-om-invandringen
  • nihka
    JTA skrev 2016-01-28 11:44:33 följande:
    "Regeringen har gett i uppdrag till polisen och Migrationsverket att förbereda avvisningar av upp till 80.000 personer som sökte asyl i Sverige i fjol. Chartrade plan ska användas och inrikesminister Anders Ygeman beskriver det som en ?mycket stor utmaning?."

www.di.se/artiklar/2016/1/27/tiotusentals-asylsokande-avvisas/

Som alla vet ingår Miljöpartiet i regeringen och delar ansvaret för dess beslut. Detta måste vara det mest flagranta sveket mot sina väljare av något svenskt parti i historien. 

Om alla människor vore rationella, borde inte då  Miljöpartiet få precis noll väljare till nästa val? 

SD-JTA är bara sur för att SD inte fick vara med när regeringen bjöd in samtliga andra riksdagspartier för att diskutera flyktingmottagandet. Under en serie med samtal försökte man hitta breda lösningar. Nu ska SDs egenutsedda ärkefiende MP ställas till svars för den typen av frågor som hela regeringen i samarbete med hela riksdagen minus SD har försökt att lösa tillsammans.

Surt sa räven om rönnbären.

http://www.svd.se/partierna-mots-igen-om-invandringen
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-14 14:27:54 följande:
    Jag förstår naturligtvis att du fått dina associationer någonstans ifrån. Jag förnekar inte att man kan göra den kopplingen. Men du verkar vilja hävda att det är den rätta kopplingen, kanske tom den Sanna kopplingen.

Nå, det är möjligt att det är en vanlig koppling, men inte ens det vet vi -har det gjorts någon undersökning om vad svensk folket i första hand associerar begreppet till? Nej, det har det inte.

Och även om den skulle vara vanlig, så är den inte "rätt" association så länge som inte i stort sett alla gör den associationen.

Jag googlade begreppet när diskussionen startade eftersom jag inte hört det i ngt annat sammanhang än när det talas om USA. Den första träffen var Wikipedia. Bland de översta fanns också "migrantinformation" som avrådde från att använda begreppet då det "kan" leda till association med kriminalitet. Inte att de måste göra det, alltså.

Så, för att runda av, det handlar om din personliga association pga var du oftast hör begreppet. Inte om "rätt" association.
    Helvete vad mycket text bara för att tala om att du tycker att det är min personliga association att i stort sett alla träffar på "illegala invandrare" kommer där de kommer ifrån.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-14 14:47:06 följande:
    Det finns flera synonymer. Grejen med synonymer är att de betyder ungefär samma sak. Otillåten (enligt lag), förbjuden (enligt lag) osv.
    Vad bra att du tycks ha tagit till dig att illegal betyder att du måste bryta mot en lag.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-14 14:56:20 följande:
    Och du vet alltså, helt säkert, att det är agendan för samtliga personer som använder sig av dessa begrepp?

Hur har du fått vetskap om det?
    Nej, man kan kalla människor för "illegala" och mena något helt annat precis som man kan kalla någon för en "tjackhora" och mena något helt annat.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-14 14:57:57 följande:
    Well, det verkade behövas för att du skulle förstå att dina åsikter inte är absolut sanning.
    Det är inte min åsikt utan en verifierbar iakttagelse. Allt man behöver göra är googla och titta på träffarna.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-14 15:03:51 följande:
    Det där var inte riktigt svar på frågan. Du ignorerade också ett antal frågor i mitt orginalinlägg. Men det är ju inget tvång att svara på frågor här. Såklart :)
    Jo, det var svar på frågan. NEJ är ett svar på frågan "Du vet alltså"  Du får börja läsa mina svar annars är det ingen idé att du ställer några frågor.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-14 15:01:57 följande:
    Ska jag tolka detta
    Du kan tolka det som precis som det står - att det inte finns någon mening i illegal som bortser från lagar. Du hade ju initialt väldigt svårt för att ta till dig det.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-14 15:17:51 följande:
    Jag försöker igen; jo det är din åsikt. Det betyder inte att den är ogrundad. Men en välgrundad åsikt är ingen absolut sanning.
    Nej, det är ingen åsikt att X antal träffar av X leder till X. Det går att kolla upp.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-02-11 12:41:04 följande:
    Jag skrev illegal. Du tjatar om olaglig i betydelsen straffbar.

Illegal har fler synonymer än olaglig. Illegal är också synonym med otillåten.

Det är otillåtet för den med avslag att stanna i Sverige.

"Vinner" på att hävda det? Tja. Det ÄR otillåtet.

Det man eventuellt kan få fram rent politiskt, tänker jag mig, är t. ex. skulle man kunna få opinionen med sig på åtgärder för att fler ska kunna avvisas och andra negativa förändringar för denna grupp.
    Det är varken olagligt eller otillåtet enligt lagen för den som fått avslag på sin asylansökan att stanna i landet.

Hur du än vänder och vrider på det så begår inte dessa människor någon kriminell handling.
Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande