Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande

SmalaSara skrev 2016-02-24 13:36:30 följande:
    Men att SD:s biståndsbudget är sämre är väl ingen ursäkt? Märkligt resonemang.

Det är väl pragmatiskt att stödja det alternativ som, ligger närmast det mål som man vill uppnå? Jag tycker emellertid att Sverige ska avsätta 1% av  BNP för bistånd (utan några avdrag).Detta är en uppfattning som jag gett utryck för i många andra trådar.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    SmalaSara skrev 2016-02-24 13:36:30 följande:
    Men att SD:s biståndsbudget är sämre är väl ingen ursäkt? Märkligt resonemang.

Du kan inte neka till att man bör rösta på andra partier än SD om man anser att det Svenska biståndet ska öka. Historisk så är det  V + MP som drivit på mest för att det svenska biståndet ska ligga på 1% av BNP och som har varit mest kritiska till att biståndsmedel används för att finansiera flyktingmottagande. 

• KillBill
    K Kalle skrev 2016-02-24 14:17:38 följande:
    Rent krasst kan man säga att pengar omfördelas från kvinnor till män. Man tar från kvinnor i flyktingläger och i oroshärdar och ger till de starka män som lyckats ta sig till utkanten av Europa. Vad säger F! om detta?

Ja, jag är kvinna och ja, jag är feminist!

Vad säger du om att SD vill sänka biståndet från 1 % till 0,75% av BNP?. 

I pengar så handlar det om att SD vill ta 10 miljarder kronor från fattiga länder för att satsa pengarna i Sverige i stället. Om det är som du säger att kvinnorna är kvar i fattiga länder medan männen har tagit sig till Sverige så är ju SDs politik mest kvinnofientlig (eftersom SD också avser att finansiera visst flyktingmottagande från den återstående biståndsbudgeten) .

Regeringens och Alliansens biståndspolitik är väldigt lika. Vilket parti tycker du har bäst och eller mest feministisk biståndspolitik?

Om du vill ha kvar 1% målet ograverat (utan avräkning från biståndet) så tror jag att Fi är det enda parti som driver en sådan politik.

• KillBill
    JTA skrev 2016-02-24 17:06:10 följande:
    Precis. Men du behöver inte gå ändå till F! för att efterfråga en kommentar. Miljöpartiet kallar sig ett feministiskt parti. Och säger sig vara för en generös invandringspolitik. Och förbereder sig på att deportera ett par hundratusen asylsökande med anhöriga, och styr om biståndet från kvinnor som lever i misär till unga starka friska män med oklara asylskäl.

Varför, o varför röstar någon enda människa på MP?!?
    Man kan exempelvis rösta på MP eftersom MP driver en politik som ger mer pengar till bistånd än vad alternativa partier exempelvis Sverigedemokraterna gör.
  • KillBill
    SmalaSara skrev 2016-02-24 17:09:27 följande:
    Neka till? Nej visst. Men jag tycker inte att SD:s politik på något sätt gör detta ofog bättre.

Nu tycker ju jag att vi borde ställa om helt vad gäller flyktingpolitiken till att nästan uteslutande ta emot kvotflyktingar och eventuellt "EU-kvot flyktingar" som sökt asyl vid EU:s yttre gräns. Kanske 40 000 om året eller så. "Försten till kvarn" systemet vi har nu är värdelöst. På alla sätt.
    40 000? Det är väl ungefär på den nivån vi är på väg nu (senaste veckan kom 630 flyktingar toll Sverige)

Enda partiet som driver kravet på 1% av BNP i bistånd (utan avdrag) är FI. Du får rösta på dem.
  • KillBill
    SmalaSara skrev 2016-02-24 17:48:51 följande:
    Det är inte antalet "40 000" som är mitt "mål", utan att det är just kvotflyktingar; särskilt utsatta personer, och inte de som lyckas ta sig till Sveriges gräns.

Jag röstar inte enbart utefter biståndsbudgeten... Konstigt att du tror det...

Däremot anser jag inte att det finns några bra ursäkter att göra som regeringen gör just nu med biståndsbudgeten.
    När det gäller biståndsbudgeten så är det bara att konstatera att 87% av riksdagen ställer sig bakom den nuvarande politiken medan 13% (SD) skulle vilja minska den ytterligare. Vill du öka Biståndet från dagens nivå, ja då är FI partiet för dig.

Jag tror inre att du bara röstar efter biståndsbudgeten men bistånd måste ligga dig varm om hjärtat eftersom du skrivit en hel del inlägg om saken.
  • KillBill
    SmalaSara skrev 2016-02-24 18:30:39 följande:
    Vad är det för knasigt påstående. Jag skrev ett inlägg. De andra är svar till dig eftersom du envisas med att argumentera med att det "är det bästa alternativ som bjuds". Vilket det är, men det gör inte ursäkterna bättre. Jag tycker det verkar som att du surar bara eftersom du inte har något bra argument för att det skulle vara rätt att göra som de gör.

Alla åsikter man har i alla frågor renderar inte en särskild röst i riksdagsval. Det är vanligt att man inte håller med i precis allt för det parti man röstar på.

Att man inte tycker ursäkterna är goda nog implicerar inte att biståndsbudgeten skulle ligga en särskilt varmt om hjärtat.
    Ok då misstolkade jag dig. När du sa att det inte finns något försvar för att göra det som regeringen gör nu och urholkar biståndsbudgeten (något som alla riksdagens partier anser är rätt eftersom pengarna behövs för att stärka upp Sveriges statsbudget) så antog jag biståndsbudgeten låg dig varmt om hjärtat.
  • KillBill

Du verkar väldigt upptagen av Miljöpartiets invandringspolitik. Tycker du att Centerpartiets invandringspolitik är bättre och i så fall på vilket sätt?

Sedan står både Miljöpartiet och Centerpartiet för att invandringen ska vara reglerad medan exempelvis Liberala partiet vill släppa invandringen helt fri. Hur ser du på det?

• KillBill
    SmalaSara skrev 2016-02-26 13:56:05 följande:
    Vet att det inte var riktat till mig, men borde inte även V räknas in där? Med mp och C alltså.

Fö så hörde jag ett inslag på radio som gjorde gällande att det finns många som röstar på C och MP som inte är så invandringsvänliga som partierna. (Kanske gäller V också, med det sades det inget om)
    Det har du rätt i, det gäller även V.
  • KillBill
    JTA skrev 2016-02-26 14:38:51 följande:
    Tråden handlar om Miljöpartiet. Starta gärna en tråd om Centerpartiets miljöpolitik så kan jag svara där.

Var inte löjlig. I en tråd om Miljöpartiets politik så kan man självklart diskutera MPs politik i relation till andra partiers politik. Du pratar om verklighetsfrämmande världsbildvärldsbild och då frågar jag dig om hur du anser att exempelvis Centerpartiets invandringspolitik är mindre verklighetsfrämmande och i så fall varför. Sedan skulle det vara intressant om du ville ställa Miljöpartiets reglerade invandringspolitik mot Liberala Partiets politik där man vill släppa invandringen helt fri. Vilken politik är mest verklighetsfrämmande tycker du? 

Svar på tråden Miljöpartiet planerar att utvisa 80 000 asylsökande