Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-04 09:22:00 följande:

Hmm nej ska väl inte va någon fara men 38+0 och framåt ska de va klara för leverans så väntar gärna en vecka eller fler. Så bråttom har vi inte ;) men verkar varit falsklarm. Hur mår du nu?

Jaha. Både gravid och baby appen och 1177 säger 37+0 för fullgången graviditet så har gått på det jah!! :)

Haha jaa trots falsktalarm så tror jag fortfarande på innan bf för dig. ;D

Lugnare för mig! Lite upp och ner dock. ^^
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-04 18:35:55 följande:

Framme i lägenheten - tack gode Gud att flygresan gick bra. Var lite orolig där en stund med tanke på pressen igår ;)

Nu är det alltså bara att ligga på soffan till nått händer? Gjorde som jag sa dock och bokade gravidmassage imorgon och tänkte också passa på och använda spafaciliteteena och bada och sånt. Men hur var det nu med bastu och jacuzzi så här i slutet? Bar det bara i första trimester man skulle undvika det? Hsr försökt googla men får 3 miljoner olika svar. Sajocawa du vet väl om sånt?

Sköööönt!! Bara njut nu in i det sista! :) Låter sjukt skönt med gravidmassage, blir lite sugen själv på att boka in det. Haha. Hoppas Sajocawa har bra svar. Men bad överlag ska väl inte vara farligt iaf sålänge inte vattnet har gått..? Kanske annat med jacuzzi.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-04 18:49:33 följande:

Ja jag har tagit det en gång i månaden från månad 5 typ - är så sjukt skönt. Var bor du nu igen? Är det inget sånt där du bor?

Jo det ska tydligen finnas men har inte riktigt haft råd eller prioriterat sånt och ångrar mig lite. Vi har ju en hel del utgifter i.o.m husköpet. :P Haha. Så har blivit att allt extra har hamnat där eller saker till ungen. Men nu har jag så ont i ryggen vissa kvällar så hade ju inte vart helt fel. :) det verkar vara något du rekommenderar starkt iaf? Haha
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-05 11:23:11 följande:

Har varit på MVC kontrollen, första på min nya MVC men bm verkade väldigt bra och SF-måttet följde fortfarande kurvan så hon verkar mäta likt min gamla.

Men den lilla skitungen i magen som låg nästan fixerad och långt ned fr 2 veckor sen har tsgit sig loss och flyttat upp - är inte förvånad egentligen med tanke på hur låg magen var ett tag men inte längre. Han har med andra ord inga planer på att komma ut på ett tag. Han hsr åtminstone inte vänt sig igen men nedpressandet jag känt är nog han som håller på och härjar med huvudet och tar loss det och försöker borra ned det eller nått. Plus att han är helt vild med pressande ut av fötter, armbågar och annat som sticker ut från magen hela tiden. Ska bli intressant att se om han är lika cirkusakrobat i verkliga livet. Alla som tar på min mage får hårda sparkar tillbaka och bm bara skrattade för var hon än tar så pressar han ut nått där ;)

Haha men va fasiken!! Vilken liten skitunge! Haha. Började undra precis samma sak om bäbisen ploppat upp från hålet i helgen som var, men trodde det inte gick. Då får jag reda på det under fredagen. :) Undra när din lille tänker trycka fast huvudet igen då. xD
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-10-05 12:10:41 följande:

Åh, vad kul det är att läsa om er alla! Älskar när ni kör såna "recaps" så att man blir uppdaterad om vilken vecka ni är i och liknande.

Så skönt att allt såg bra ut med det lilla livet, misslina!

Och skönt att du fick tid till vul så pass fort bäbiiis. Skall hålla tummarna för dig imorgon! <3

Här rullar allt på och vi har börjat få in bra rutiner. Sambon är ledig hela nästa vecka, så då passar vi på att åka till Skanör för att hälsa på min familj. Skall bli sååå mysigt! Bokade även en solsemester i morse, så i februari flyr vi på all inclusive till Teneriffa i en vecka!

Aah Gud va skönt!! Va mycket mysigt pågång! Hur är det att åka utomlands med en såpass liten? :)
  • GästenT

Åååååååh sent och jävligt efter!! GRATTIS SAGOSKOG!!!

Åh va mysigt att läsa hur bra allt har gått och hur bra allt fungerar än sålänge. Visst kan det vända men det är ju inget att fokusera på nu! Bara njut och må bra!

• GästenT

Nu är näst på tur Loppan och Eagle, är ju snart dags att börja gissa på era datum! xD Va kul. :D Helt sjukt va tiden går fort.

För er som är i tidig graviditet så håller jag helt med er när ni säger att tiden sniglar sig fram!! Usch va tiden har gått långsamt medan man varit gravid. Tycker att det har varit en förjävlig väntan och segt fram tills nu. (?!) Veckorna springer iväg, finns bara måndagar och fredagar känns det som. Nu bara 3veckor kvar att jobba. Huuuuh!!!!

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-07 14:54:34 följande:

Nej de ville inte ta den där, måste till en kirurg igen fast den va liten så ska göra det om en vecka. Hoppas bebis håller sig inne till bf då så jag inte har steril hand iaf när han kommer :)

Vilken envis jäkel!! Skönt att dom tar bort den nästa vecka så det förhoppningsvis kan läka innan din lille kommer! Hur länge var läkningen sist?
  • GästenT

Schyst babypåse man fick hos bm. Det visste jag inte. :) 2pkt blöjor, våtservetter, 1 tub decubalkräm, babyolja och sen lite småprover. :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend