Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-10-13 22:19:02 följande:

Jag har alltid undrat men aldrig hunnit fråga hur kommer de sej att du inte vill föda tidigare? Jag typ räknar dagar O kommer bli riktigt ledsen om jag går over.. varenda sammandragning gör mig lycklig och jag hoppas att det är dags... har dock haft riktig jävla foglossning idag O kan knappt gå.. har krupit runt i huset

Usch stackare! Vet hur du känner med foglossningen, den är förjävlig!

Såklart längtar jag också till att det är över, att få må bra igen och ha min älskade unge i famnen och inte sparkandes i magen. ;D Men nu är det ju inte jag som bestämmer när det sker och det vanligaste är ju ändå att föda efter bf så jag tar dagen som den kommer och blir självklart glad när det än händer. :) Men jag har en massa nytt och roligt som jag gärna vill vara delaktig i på jobbet innan jag går hem och sen eftersom vi är mitt i en flytt och husköp så är det ingen nackdel ekonomiskt att hinna få 1 till månadslön. Det är givetvis praktiska saker som löser sig vilket fall som helst men därför skulle ju början av november vara mer ultimat i dagsläget än mitten/slutet av oktober. ;D Men händer det så händer det. :) Jag har ju fullt med förvärkar och molvärk men känns så dumt att analysera för antingen kan det betyda att saker är på G, eller så har ju vissa så i flera veckor så jag försöker att inte läsa in så mycket mer än att det är en del av graviditeten. :)
  • GästenT

En bekant till mig gick hem 2veckor innan bf, började känna molvärk och förvärkar.. födde dagen efter. :P

En annan vän till mig gick varje dag 3 veckor innan bf och trodde att det var på g för att det var som förvärkar etc men hon gick över nästan 2veckor. Plus att hennes slempropp gick dagarna innan bf. Betydde tydligen iiiingenting. Hahah. Så sjukt att man inte kan tyda av någonting. :)

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-14 16:32:49 följande:

Haha detta är detta faktum jag stilla håller på att acceptera. We don't know. Det sker när det sker, lika bra att njuta av tiden nu - hur ofta kommer man kunna chilla och vila på det här sättet när bebisen väl kommit liksom

Haha eller hur! Det är sjuuuukt svårt och man vill gärna analysera. Men jag tror man mår bäst av att försöka släppa kontrollen. ^^ (Säger kontrollfreaket själv)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-14 17:26:56 följande:

Skönt att du mår bra iaf trots all vätskan - förstår att det är tungt. Men det viktigaste i det sammanhanget är väl att Bt håller sig bra?

Ja men precis, BT och urinet håller dom koll på. :) Men det är läskigt att ha ont i händer, ben och fötter konstant och att man domnar från och till. :O Mkt planering. Kan ju bara duscha på kvällar t.ex. Måste ha stödstrumpor från att jag vaknar till kvällen. Annars sprängs jag och får mega ont! Jag som avskyr strumpor och alltid går barfota hemma. :P Nu ska man ha världens klaustrofobi-strumpor. xD
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-14 18:34:35 följande:

Jag var också hos MVC idag på kontroll, min man var med för första gången så var lite prat om förlossningen etc. Annars inget spännande - alla värden fortfarande bra, magen växer fast vikten går neråt sista veckan och han ligger där han ligger ;) Hon sa också att jag måste räkna med att gå förbi bf - var nog ganska tydligt att jag inte har planerar för det när jag såg ut som ett frågetecken när hon sa att vi skulle boka ny tid om 1,5 vecka i vecka 40 och sa "men då är det väl för sent för kontroll" hehehe

Hahah! Va gullig du är! xD Men vare så att man ibland kunde se ett mönster när man föder om man jämför med typ mamma och systrar? Eller var det bara en teori? Gud va skönt att allt såg bra ut! :)
  • GästenT

Tack för omtanken, va söta ni alla är! <3 Får lite hopp om livet att din andra graviditet inte var lika vätskefylld som tvillinggraviditeten Sagoskog. Då kanske man vågar sig på att testa bli gravid igen sen i framtiden. :)

Förresten, har inte ens frågat. Eagle och Loppan. Hur kommer det sig att ni har en sån rädsla för att gå över tiden? Är det av någon speciell annledning eller för att ni är allmänt trött på skiten? :) Jag önskar ju självklart heller inte att gå över allt förlänge, att vara gravid är ju inte det roligaste och smärtfriaste man gjort, men jag känner ingen panik att behöva stå ut någon dag extra. Så jag tänkte om det är något speciellt som gör att ni känner såpass mycket rädsla för det?

• GästenT

Ang. Era teorier så plussade jag också på äl +8 med ett 25 test! :) och fick 2-3 v på digitalt äl+12. :) Något säger mig att jag inte har en stor klump i magen dock.. men det visar sig. ;)

• GästenT
    eagle87 skrev 2016-10-16 01:06:44 följande:

Många anledningar.... en av mina största rädslor är att behöva gå 12 dagar O bli igångsatt för då måste jag ändra hela min birthplan O föda ngn annan stans där jag tänkt.... har nuvarande tänkt föda i ett birthcentre där man måste ha komplikationsfri förlossning O graviditet och de erbjuds bara lustgas...

Min mamma e här från Dubai för att hjälpa till de första veckorna efter förlossning men hon måste tillbaka slutet på november... hon kom förra söndagen...

Bor i en väldigt liten stad i England O är väldigt begränsat vad man kan göra etc O närmaste större ställen är typ 1,5 timmar bort så kan inte direkt åka iväg...

Stämningen är inte på topp mellan mamma O min man så vill bara att bebisen föds som en distraktion

Förutom de är detta ju dagen man väntat på sen plusset på Stickan O är bara otålig. Alla jag känner i verkliga livet har fött innan bf så hade faktiskt aldrig i tankarna att gå över bf innan alla börja säga hur vanligt de e för först föderskor... har liksom haft allt klar väskan packad etc från v 34 så de bara väldigt segt nu

De vår bröllopsdag 19 okt O vi förväntade verkl att ha honom här innan :(

Jag förstår! Du hade en hel del saker som i klump faktiskt blir väldigt stor. Speciellt om man sen innan varit helt inställd på att det är vanligt att föda tidigare. Det är ju alltid lättare att ställa om och flytta om i planeringen om det bara är en eller två saker som påverkas, men sen har du en massa saker och personer runt omkring som då behöver följa ledet. Det är såklart det blir stressande för dig. Jag är helt säker på att allt kommer att lösa sig helt perfekt för dig i slutändan, även fast du skulle gå över man jag önskar så att du får föda såfort som möjligt nu. :) Och jag hoppas innerligt att din sambo och mamma håller stämningen uppe och stöttar/fokuserar på dig nu! :)

För mig var det tvärt om, jag har inte sett att det kan bli på något annat vis än att man går över tiden för att statistiken säger så och har därför intygat mig själv om att jag kan jobba oktober ut, helt utan problem. Så nu har jag BARA träffat på folk som fött 2-3 veckor förtidigt... inkl min mamma och min sambos mamma..
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-16 00:23:34 följande:

Haha nej jag har ingen rädsla för det, har egentligen räknat med det hela tiden och har ju hissat 1/11 på mig sjölv - men när det började närma sig så började jag bara längta så mycket. Och så är det det där med dagisupptaget då - född senast 31 oktober = garanterad dagisplats i kommen vintern 2017 annars 2018.

Haha okej. :) Förstår dock helt klart dagisresonemanget, kan ju underlätta jäkligt mycket! Vilket märkligt system, så är det väl inte i Sverige??
  • GästenT

Jag börjar nästan bli stressad av min sambo för han är så himla hoppfull och ivrig på att få ut bäbisen helst igår. Det har slagit om helt i hans huvud och han har skrivit ner en lapp vilka saker som ska med i sista sekund, typ mobilladdare, och lagt på väskan. Vi ska lämna lägenhetsnyckel till hans föräldrar idag och sånna saker. Igår ville han så gärna köpa en whiskey att ha på kvällen och jag fick intyga honom hela dagen först att det är heeeeelt okej, det blir ingenting ikväll, drick din whiskey och njut. Har tid hos bm 21a och hans reaktion: OM du inte fött då!!

Vad har hänt med honom?! xD

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend