Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-16 08:51:01 följande:

Är väl olika i oliks kommuner etc? Detta gäller så vitt jag vet bara Oslo i Norge. Sthlm har ju också dagisupptag vid en viss tidpunkt men är väl 2 ggr per år åtminstone.

Var tvungen att gå in och komma på kommunens hemsida. Haha. Kan ju vara lite bra att veta innan.. står att anmälan görs tidigast 6månader och senast 4månader innan önskad placering.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-16 22:20:05 följande:

Ganska lugnt med både sammandragningar och molvärk idag, känner inget i magen idag egentligen mer än han som rumlar runt. Men har så sjukt ont i fifi och kommer riktigt huggande smärta, som en kniv, när jag står eller går och ibland också när jag ligger. Är detta normalt? Kan det va öppning?

Jag har också den smärtan, ibland gör det mindre ont och ibland världens smärta. Jag förstod det som att det är foglossninge, har haft så i någon vecka och jag vill typ gå och hålla i och pressa ihop fiffisen när det blir sä. xD Det känns som det ska lätta då.
  • GästenT

Shit va sjukt. V.39 idag!!! Känner mig lite sjuk i huvudet som håller på att pack ihop och ska till jobbet om ett tag. Men samtidigt otroligt skönt att få tiden att gå om dagarna.

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-17 16:32:29 följande:

Har så ont att jag gråter i bäckenet, men inte sammandragningar. Ringde fl som trodde det var tappen som drar ihop sig men ska ta alvedon och vänta ett par timmar och se om det går över, annars få komma in på undersökning. Hon sa att det förmodligen är helt ofarligt och bara tappen jag känner men att det kan hända några få att man öppnar sig utan de vanliga värkarna men då behöver man dropp för att sätta igång.

Kan inte tro att det ska va så här ont om allt bara är normalt :-/

Men fy så hemskt!! Hur längre har du haft så? :/ Vad innebär det att tappen drar ihop sig? :S
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-17 16:40:21 följande:

Hade det hela natten och sen la det sig lite vid lunch. Sen har jag min idiot suttit hela eftermiddagen på golvet och planterat om mina krukväxter och nu ör det ännu värre. Ja alltså innan man öppnar sig så ska ju livmodertappen utplåna sig helt, der har den börjat med för nån vecka sen tror jag men tydligen kan det göra ganska ont på några även om jag inte hört det förrut. Ingen jag vet har känt av den där tappen utan isåfall är det själva öppningen de haft ont av. Men får se, kanske ger sig nu bär jag vilar istället för att sitta på golvet :-/

Jasså! Där har man missat något! Trodde den utplånade sig själv i samma veva som man öppnade sig. Då har man lärt sig något nytt. Haha. :) Låter dock fruktansvärt att behöva ha såpass ont stackare! Hoppas det ger med sig fort och golvet får du ge fan i! Bara sköna sitt och liggplatser framöver. :)

Ska bli så sjukt spännande och se när alla föder eftersom vi är 4st som är så nära varandra.
  • GästenT

Jag vet att slemproppen gick för min kompis några dagar innan bf men sen gick hon över bf ändå lite drygt 1 vecka. Hon gick och svor att hon kände sig lurad. Haha. Men sen som sagt har man hört vissa där den gått och att förlossningen sen startat någon dag efter bara. Så just slemproppen verkar lurig. Men i vilket fall som helst så är det ju inget dåligt tecken utan kan vara betyda bra saker. ;D vilket jag verkligen hoppas för dig Eagle!!

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-17 21:09:45 följande:

Jag är otroligt ambivalent - å ena sidan vill jag att drt ska sätta igång mest för att jag hatar att vänta (på allt) å andra sidan skulle jag gärna kunna tänka mig någon vecka eller två till att landa lite efter flytt och jobb och bara få vara med min man

Förstår precis vad du menar. Mina tankar går i sär hela tiden. Ena stunden längtar jag till döds att få allt klart för att allt är så tungt åh jag är less, andra stunden vill jag gärna att det ska ta någon vecka till så jag känner att jag hinner göra klart det jag vill. Därför är det rätt skönt att det inte är ett beslut man behöver ta själv. Hahah. :)
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-10-17 22:04:17 följande:

Jag är likadan! Har verkligen inte haft bråttom den här graviditeten utan tagit det så jäkla chill och känt att det inte är nån stress utan är helt lugn med att han kommer när han kommer och troligtvis inte före bf, men nu när jag bara går hemma hela dagarna känner jag att han lika gärna kan komma nu, har ju ändå inget annat att göra så kan lika gärna snusa bebis. Men då kommer jag på att det går verkligen inte, för vi har ju planerat in för att han ska komma när han är beräknad så hela den här veckan är min man bortrest så det går ju inte (inte för ett förlossningen troligtvis skulle starta redan nu men ändå...) och sista helgen i oktober har jag tvingat iväg mannen och dottern tvärs över landet (för att jag ska få lite egentid en sista gång och då vill jag ju ogärna spendera den tiden på att föda barn..).

Jag har ju till och med noggrant planerat in min brasilianska vaxning under hela hösten så att det ska bli lagom med en sista gång precis före bf, så om han kommer innan bf kommer det va helt kaos därnere ju och det går ju inte för sig..

Hahahha!!! Fyfan va jag känner igen tankegången! Man känner ju sig lite sjuk i huvudet emellanåt när man börjar reflektera över sin fantastiska planering. xD Trevligt när man inte är ensam iallafall för ibland känns det som om folk i ens omgivning kollar snett på en.. men idag var den "viktiga" dagen jag ville hinna med innan ungen kommer så nu kanske jag kan släppa liiite. Fast är ju en del småsaker kvar på agendan. xD Men jag är rätt less på att vara gravid....
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend