Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

[quote=77036709][quote-nick]Loppan84 skrev 2016-10-09 18:23:47 följande:Ja men eller hur, de säger ju att man själv måste känna efter si och så men sen när man gör det får man nästan alltid intrycket av att man är helt paranoid och borde skärpa sig. Känns som de bara vill avskriva sig ansvar genom att säga att det är mammans ansvar att märka om det är minskande fosterrörelser - men inre ta på sig det extra jobbet det innebär att följa upp det ;)[/quote]

Håller helt med. Man kan ju inte säga en sak och sen inte följa upp när man väl ringer. Jag brukar dumt nog alltid ursäkta mig det första jag gör när jag ringer om sånt.

Hur känns det nu förresten? Har du fått känna lite rörelser från den lille? <3

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-09 21:03:52 följande:

Jag kände inte mer rörelser sen så ringde in igen och då sa de att jag skulle komma in för att bli undersökt. Inte säker på vad allt heter men de gjorde en scanning av hjärtat och rörelser (ctg?) och allt visade sig va fint MEN man får ju trycka på en knapp varje gång man känner rörelse och så jämför de med scanningen och visade sig vara massa rörelser som jag inte märkte själv vilket är nytt eftersom jag innan känt minsta rörelse.

Efteråt när jag blev undersökt visade det sig att han var fullt fixerad och dessutom hade vridit sig helt om. Så det har hänt mycket där nere sista dagarna sen tisdag när jag va på kontroll. När jag visste hur han låg var det enklare att upptäcka för rörelser för då kunde jag känna efter annorlunda.

Jaja ångrar inte att jag åkte in för BM var väldigt söt och sa hela tiden att det var bra att jag kom in och "hellre en gång för mycket" etc och första gången jag varit på kontroll sen rul så var lite skönt också att få bekräftat med nått annat än bm som känner md handen att allt var bra fortfarande

Kanon att du åkte in! :) Helt rätt tycker jag och en bra inställning från BM. Superskönt att allt såg bra ut och va kul att han är fixerad igen!! Woooho! Då kanske han är påväg att komma ut snart. :) Hoppas hoppas.
  • GästenT

[quote=77038086][quote-nick]eagle87 skrev 2016-10-10 09:08:26 följande:[/quote-nick][/quote]

Åååååh va mysigt!! <3 Superfint! Blir lite sotis på er som kan fixa och dona fint. :) Även fast dom inte har användning av ett helt eget rum i början så vill jag också kunna gå och fixa och mysa till det! Känns ju mer än onödigt eftersom att vi flyttar i mitten av november.

• GästenT

Vad har jag att visa? Våran vagn där jag lagt i babynesten min mamma sytt och en halvt mysig säng som står inproppat i ett överbelamrat rum med saker inknöat....

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-10 09:49:09 följande:

Haha jag har samma - ett Babynest och lammskinn och en bärsele som jag tryckt ner i vagnen och en babysäng. Jaja vi har iaf installerar babyskydd i bilen

Haha. Jaa det har vi också gjort! Eller iaf installerat in Isofix delen... Men babyskyddet står i kaosrummet av babysaker.

Vi funderade på lammskinn men köpte en åkpåse istället som går att förlänga. :)

Vad behöver man mer förbereda egentligen? Huvudsaken kanske är att det viktigaste finns hemma? :)
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-10-10 09:57:41 följande:

Åh tack... Gud va fint baby nest din mamma sytt...

Önskar jag kunde säga tack men är ju mamma som sytt. ;D Men jag blev supernöjd och tacksam.

Ser så mysigt ut när ni kunnat sätta upp UL- bilder och gravidbilder i rummet. :)
  • GästenT

Påtal om förlossningsväska så packar jag rätt basic.

Kläder till ungen att åka hem i (Hörde av BM att dom ändå rekommenderar att mest ligga hud mot hud på förlossningen så kläder är mer nödvändigt till påvägen hem)

Filt

Kamera

Underkläder till mig

Sen typ en liten necessär med hudvård och hygien.

Förlossningsbrevet och mobilladdare ska i men sen känner jag mig nöjd. :P

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-10 10:39:40 följande:

Wow imponerande minimalistiskt. Jag kommer packa alltför mycket känner jag på mig haha Men i Norge är det också vanligt att man får stanna 2-3 dagar på BB (vilö man verkligen åka hem får man ju, men lite skönt med Amningshjälp etc första dagarna)!så blir ju oftast lite längre än i Sverige där de flesta verkar åka hem med en gång nästan. Får se lite hur länge vi stannar men åtminstone en natt. Vad tänker ni andra?

Men har du inte fått ömma bröstvårtor? Måste redan ha varma ammningsinlägg i ull för att inte få ont i brösten så det kan va ett tips till dig att sätta upp på listan som får när det är ännu kallare.

Haha jag älskade korgen!! Supergullig och annorlunda!

Jaaao jag och sambon är lite väl mycket "det-löser-sig-människor" ibland. ;D Svårt att se behovet av att överpacka så då blir det tvärtom. ;) En natt vill vi iaf stanna, det tänker jag kräva som en enveten liten ilsken förstföderska! Tänker dock att kläderna man åker in i, att dom går att bruk dagen efter för att man ändå byter om på förlossningen.. samma för sambon att han får ha samma kläder dagen efter. Haha. Skulle någonting hända så man blir kvar längre så får man lösa det då typ. :) Men ska man stanna 2-3 dagar förstår jag att väskan blir större! :)

Har ännu bara problem med klåda på bröstvårtorna men fick faktiskt ett par oanvända ullinlägg av min sambos släkting så är utrustad om det behövs. Haha.

Satt och diskuterade förlossningsbrev med sambon igår och kom fram till att jag inte har så mycket att skriva där heller... Ibland känner jag att vi är otroligt chill och lyckligt oförberedda att det säkert smäller till en förlossning förtidigt... Någon som kan banka vett i huvudet på mig och ge mer konkreta tips att ha i bakhuvudet?
  • GästenT
    Bäbiiiis skrev 2016-10-10 11:11:50 följande:

Ett tips till förlossningsväskan är tofflor. På bb kan det kännas ofräscht att gå runt i bara strumpor. Eftersom alla nyförlösta blöder en del kan det även finnas bloddroppas här och var i korridoren.

Sen blev jag väldigt kall om fötterna under förlossningen och hade gärna haft varma sockar på mig. Man har ju benen i högläge under krystningen och om man ev behöver sy efteråt så allt blod hinner ju försvinna.

Varma sockar Check! Den tar jag med mig! Bra tips. :) Har lite annorlunda omständigheter så tofflor behövs inte. Men ett par raggisar är ju faktiskt ett måste i min värld. ;) Tack!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend