Loppan84 skrev 2016-10-10 10:39:40 följande:
Wow imponerande minimalistiskt. Jag kommer packa alltför mycket känner jag på mig haha Men i Norge är det också vanligt att man får stanna 2-3 dagar på BB (vilö man verkligen åka hem får man ju, men lite skönt med Amningshjälp etc första dagarna)!så blir ju oftast lite längre än i Sverige där de flesta verkar åka hem med en gång nästan. Får se lite hur länge vi stannar men åtminstone en natt. Vad tänker ni andra?
Men har du inte fått ömma bröstvårtor? Måste redan ha varma ammningsinlägg i ull för att inte få ont i brösten så det kan va ett tips till dig att sätta upp på listan som får när det är ännu kallare.
Haha jag älskade korgen!! Supergullig och annorlunda!
Jaaao jag och sambon är lite väl mycket "det-löser-sig-människor" ibland. ;D Svårt att se behovet av att överpacka så då blir det tvärtom. ;) En natt vill vi iaf stanna, det tänker jag kräva som en enveten liten ilsken förstföderska! Tänker dock att kläderna man åker in i, att dom går att bruk dagen efter för att man ändå byter om på förlossningen.. samma för sambon att han får ha samma kläder dagen efter. Haha. Skulle någonting hända så man blir kvar längre så får man lösa det då typ. :) Men ska man stanna 2-3 dagar förstår jag att väskan blir större! :)
Har ännu bara problem med klåda på bröstvårtorna men fick faktiskt ett par oanvända ullinlägg av min sambos släkting så är utrustad om det behövs. Haha.
Satt och diskuterade förlossningsbrev med sambon igår och kom fram till att jag inte har så mycket att skriva där heller... Ibland känner jag att vi är otroligt chill och lyckligt oförberedda att det säkert smäller till en förlossning förtidigt... Någon som kan banka vett i huvudet på mig och ge mer konkreta tips att ha i bakhuvudet?