Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Måste flika in att jag håller helt med Loppan! Räkna så bakåt! Har en 24-25dagars cykel så räknade också bak 14 dagar från äl men sa min senaste mens till bm vid inskrivning. Blev flyttad sen på kub så det stämmer EXAKT med hur jag hade räknat, vilket är lite sjukt. Haha.

• GästenT
    Symetrical skrev 2016-09-11 14:52:54 följande:

Tycker absolut att du skall ringa och i alla fall rådfråga din bm redan imorgon. Skulle det nu vara början på hf kan det eskalera fort, vilket utgör en stor risk (i värsta fall fara flr livet) för både dig och bebisen, om den inte är redo att födas än.

Ah får ta tag i steken imorgon och ringa. Är nog lika bra som du säger. :)
  • GästenT
    happylife skrev 2016-09-12 06:28:55 följande:

Hörrni det här alltså..förra gången jag blev gravid fick jag tacka nej till ett bra jobberbjudande pga det. Och nu, vad händer då? Jo jag ska på en intervju idag för ett jobb som skulle se väääldigt bra ut på mitt cv som jag gärna vill ha. Men då är jag preggo, igen! Så olägligt.

Känns jobbigt att gå på intervjun men jag tänker att jag kör all in och om jag blir erbjuden jobbet får jag se hur jag gör...

Btw kan jag inte dricka kaffe nu längre, smakar Pekka. Kom efter några v sist men nu väldigt tidigt! Och jag vaknar tidigt väldigt kissnödig och magen är som en ballong. Det har jag inte saknat =P men oj så glad jag är att få känna detta igen!! <3

Haha va kul!! Grattis! Jag fick också ett jobberbjudande preciiiis när jag plussat. Valde att berätta för chefen direkt och frågade om erbjudandet fortfarande var aktuellt. Kände på mig att hon skulle förstå. :) Men fasiken va spännande för dig då! Det är bara att tuta och köra på intervjun idag så får du berätta sen hur det gick och vad du bestämmer dig för! :D
  • GästenT

Trevligt när man köper sig en ekologisk korv i helgen och nu läser att den dras tillbaka pga listeria....

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-09-12 17:22:09 följande:

Åh nej! Men har du inte ätit den rå så ska risken vara absolut minimal för att nått skulle hända. Först ska korven faktiskt ha bakterien och dessutom dör ju listeria vid upphettning, men förstår att du blir stressad.

Symetrical skrev 2016-09-12 17:22:33 följande:

Nej, men fy! Tillagade du den innan du åt den?

Ja det är ju det. Den grillades så tillagningen var lite halvt som halvt. Och jag kräktes den kvällen... Jävla korvjävel. När man ska vara duktig åh köpa ekologiskt..
  • GästenT

Ja det är säkert lugnt som ni säger. :) Men så jävla typiskt att det just är DEN korven, i DEN storleken på förpackning som dras tillbaka pga just listeria. Haha. Och att vi grillat den lite slarvigt. xD

• GästenT

Åh nu såg jag att du fått en blödning Happylife. Håller tummarna stenhårt för er nyplussade!

Ska bli spännande åh höra om era vul sen! :)

• GästenT
    happylife skrev 2016-09-13 07:34:03 följande:

Ja =\ tack

Kommer lite idag med ser jag...

Hoppas de är normalt.

Hmm. Men har förstått det som att brunt inte ska vara något pågående utan bara lite gammalt som vill ut? Hade också en massa brunt som kom i början :S Man blir ju sjukt orolig såklart!

Testen såg ju starka och fina ut! :)
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-09-13 08:20:53 följande:

Hon skall tydligen föda idag enligt någon spågumma! ;-P

Äre sant? Det får hon gärna göra! Då blir det på min födelsedag! xD Det är en jävligt bra dag att fylla år på! ;)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend