Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sagan12345 skrev 2016-06-10 12:47:33 följande:

Nu har jag varit på vul, fostret var runt 2 mm gulesäcken 4 mm och fosterhinnan såg bra ut. Allt såg bra ut enligt läkaren och hon tyckte måtten stämde bra med tiden 6+2, vi såg även ett prickade hjärta så det kändes skönt.. Vilken lättnad. Nu ska jag slappna av och fokusera på nästa ul om 2 v :)

Men gud vad härligt! Grattis! En etapp avklarad!
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-06-10 18:21:26 följande:

Tack, ja nu ser man fram emot nästa :)

Då är du ju förmodligen snarare i v 5+6-6+0 idag. Otroligt skönt att de kunde se hjärtat! Tänk så nojig den kombon hade gjort dig annars; lite för litet embryo i förhållande till dina beräkningar och inga hjärtslag. Så glad för din skull!
  • Symetrical
    Mila skrev 2016-06-12 00:46:07 följande:

Väldigt lik bugaboo :) har ni kollat i dem? Ännu snyggare tycker jag :)

Vi har en bugaboo cameleon. Väldigt smidig att ha i stan. Enda jag hade önskat är att liggdelen varit lite högre upp, så att man haft bebis närmre sig.
  • Symetrical

Jämförelsebild: Storebror till vänster, bebis till höger. Båda i v 29+5. Tycker magen är lite mindre och högre den här gången, samt mer ploppnavel!

I övrigt ganska lika, va..?

• Symetrical
    misslina skrev 2016-06-13 21:50:10 följande:

Hej på er tjejer! Det närmar sig med stormsteg för er. :) så mysigt!

Nu börjar det äntligen bli dags att sätta i gång för oss igen efter långa månader efter missfall, infektion och skrapning!

Men tänkte kolla med er som genomgått detta eller en del av det. ( vet att det finns andra trådar, men känner att jag vill vända mig till er)

När kom er mens och ägglossning igång? Detta är min andra mens men tror icke att jag hade äl förra månaden. Brukar Veta ganska bra tidigare när det kommer till flytningar och allmänt mående när jag har äl.

Kan det vara så att det tar några månader innan äl kommer igång efter missfall och skrapning?

För mig kom äl som vanligt på typ cd 40 (galet sent med andra ord!) efter både mitt tidiga MF och mitt MA. Vet dock många som har en cykel först utan äl, utan där mensen kommer direkt istället.

Håller tummarna för att din cykel ordnar upp sig nu och att det kanske blir en liten vår/sommarbebis för er istället. <3
  • Symetrical
    langtanefterbaby skrev 2016-06-14 09:33:27 följande:

Jag hoppar in här efter att plussat idag

Fortsätter ni tempa efter plusset också?

Hjärtligt välkommen!

Haka gärna på i vår hemliga fb-grupp också!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-06-15 18:04:17 följande:

Skriver ni mycket i er dumma fb-grupp?

Hahaha. Njae, inte jätte. Men vi saknar dig där!
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-06-17 18:54:53 följande:

Någon som har förlossnings rädsla? Ja får ångest bara jag tänker...

Hade det förra gången. Tacklade det (konstigt nog) med att plöja alla sorts förlossningsdokumentärer jag kunde komma över, helst sådana där det blev komplikationer. Så jag var helt förberedd på allt som ev kunde gå fel när deg väl var dags. Och sen så hade jag ett helt öppet sinne inför förlossningen och liksom tog allt som det kom. Tror att om man har en alltför tydlig bild över hur förlossningen skall/kommer att bli är risken stor att man får panik om det inte blir precis så sen.
  • Symetrical

Jämförelsebild v 4+3 och v 30+0. Och jag som tyckte att jag var supersvullen på första bilden! Snacka om att allt är relativt!

Efterlyser magbilder på er alla!!!

• Symetrical
    GästenT skrev 2016-06-20 06:49:54 följande:

Jag ser fasiken dubbelt så stor ut än dig!! Haha! Kritvit är jag inte, jävla sol som ligger på. xD

Fin mage! Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend