Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa skrev 2016-07-09 17:28:13 följande:

Alltså nu måste jag hoppa in här, men tjena mors gravidhjärna! Inte kan du ju ha varit i vecka 10 vid midsommar ;)

Oj, sorry för otydligheten! Snackar om första graviditeten. :P Den här gången berättade vi för typ alla efter mitt tidiga vul i v 7+6. Mamma och närmsta kompisarna visste dock innan.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-09 17:55:25 följande:

Livlighet på bebis? Mer livig är pojke då eller?

Nu vet jag ju att det är pojke, men kunde nog egentligen gissat det också utan att bm sagt det.

Extrem hormonrand, mage som pekar rakt fram som en kon, livlig bebis, huvudformen på rul etc Det enda som oekade på tjej var väl illamående isåfall ;)

Ja, de säger väl så. Formen på magen tror jag dock verkligen är en myt. Tror att eftersom man är byggd som man är så får man en liknande gravidmage varje gång.
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-07-09 18:49:25 följande:

Det är lite skräckblandad förtjusning jag känner inför kub..

Då får man ju veta om de verkligen finns något liv kvar denna gång.

Några få utvalda har redan fått veta att jag är gravid, de som fått följa mig i mina MA.

Så här ser magen ut nu sen vad som är svullna tarmar och livmoder vet jag inte :) men ut putar den ;)

Åh, en så gullig mage! Tycker typ redan att den ser ut som en liten, men riktig bebismage.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-09 22:19:45 följande:

Tog nya bilder nu 24+3, första på 2 veckor. Herregud magen är som ett klot - inte så smal som dig Symetrical men syns väl inte så väl bakifrån? Tror du också har en pojke hehe Lite skrockfull får man väl va ;)

Åh, så fin mage! <3

Syns verkligen inte ett dyft bakifrån på dig heller. Du har för övrigt en nästan identisk hormonrand som jag hade när jag väntade sonen!

Du tror det, alltså!? Trots att fler klassiska myter tyder på flicka..? Intressant.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-07-09 23:55:55 följande:

Fin mage :)

Kolla va lika vi är :)

En till superfin mage! <3 Har du någon hormonrand förresten?
    eagle87 skrev 2016-07-09 23:09:30 följande:

Jag tror verkligen symetrical väntar en liten flicka :)

Det gör faktiskt i princip alla, förutom Loppan och min storebror. Men han har notoriskt jämt fel på köngissningar, så tror att Loppan kan ligga pyrt till.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-07-10 09:19:55 följande:

Åh ni har så fina magar! Mysigt att se hur det växer för alla tycker jag.

Tror också på tjej fortfarande för Symetrical. ;D Spännande åh se med tanke på alla teorier med magform etc!

Här är min "pojke", är fortfarande helt inne på att det är en galen och enveten grabb! ;D

Sötmagen! Tror också du har en grabb därinne.
  • Symetrical
    Iskristall skrev 2016-07-10 10:08:10 följande:

Åh så fina magar ni har! Vill helst inte lägga ut bilder på fl, men känner att jag ska bidra lite jag med. Så här här ni min mage i 23+6

Superfin! <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-10 10:47:24 följande:

Hehe lägg upp din rul-bild igen så ska jag se om jag står fast vid pojke :)

Verkar inte ha den kvar på mobilen, så blir svårt. :P
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-07-10 11:48:05 följande:

Symetrical - obehagligt med revbenet. Hoppas det går bra med dig och att h*n kommer så fort det är lagom. Jag tror också du väntar flicka. Men bara pga en känsla, ingen särskild teori.

Tack raring! :-*
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-07-12 11:22:52 följande:

Ja kände han lite igår kväll, men nu inget igen... Har ringt till barnmorska O fått en tid idag halv 4...

Hur har det gått? <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend