Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-05-22 12:49:31 följande:

Jag hade ganska svullen mage tidigare (framåt till vecka 14 ungefär) men kändes och såg helt annorlunda ut d, den var mjuk och mer degig då och så kände jag mig också gasig. Men sen har den varit hård, stått ut rakt fram också när jag låg ned och inte varit gasig eller nått på en månad typ så tror inte det var det. Tror kanske deg har blivit mer plats bara och att organ och höfter flyttat sig lite. Har helt klart fått bredare höfter iaf :) jaja är ju inte så viktigt varför egentligen - och får ju se att allt är ok på torsdag på rul. Tyckte bara det var lite lustigt alltihop.

Spännande med rul på torsdag!

Tror också att din förändrade mage kan bero på att allt stuvas om därinne. Jag tyckte att min mage kom och fick fram tills ca v 20. Sen dess har den vuxit sakta men säkert.

Vilken tid har ni rul?
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-05-22 18:31:04 följande:

Jag bor inte långt ifrån Sthlm och kommer att ha semester från v.28. :) Skulle gärna ta en fika eller picknick typ om folk kan och vill. :)

Jag med! Vi bor ju i Sthlm, men kommer dock vara en hel del nere i Skanör hos min familj. Säger som loppan, bestäm ett datum så kommer jag om vi är i stan!
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-05-22 20:04:51 följande:

Jaaha gör du?? :) kul. Jag bor 30min ifrån centralen med tåg så är väl nästan Sthlm? ^^

13 juli börjar jag med som förslag. Haha

Japp, vi bor i Tyresö lite sydost om Sthlm.
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-05-22 20:32:11 följande:

Vi bor också i Tyresö... Haha

Hahaha. Snacka om att världen är liten!
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-05-22 20:35:46 följande:

Kanon!! Någon fler som vet något om 13 juli? :)

Skulle dessvärre tro att vi kanske stannar i Skanör åtminstone till mitten av juli, så kan bli tight för min del. :-/

Hur känner ni tjejer förresten gällande att skapa en hemlig Facebookgrupp för oss? Tänkte om vi nu ändå vill ses på riktigt kanske det är en idé..?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-05-22 22:01:57 följande:

En dum fråga kanske. Men när man är på rul kollar de bara barnet eller är det en en kontroll av mamman också? Tar de värden och sånt? Känner mig så trött och undrar om järnvärdet börjat sjunka kanske... Skulle också vilja kolla känningarna för foglossning och om det är läge att träffa en sjukgymnast. Men vet inte om rul är riktig tidpunkt att ta upp dessa grejer eller jag ska boka en egen tid för det?

Här i Sverige är det också enbart koll av bebis. Mamman har ingenting med saken att göra, så är det samma i Norge lär du behöva boka ett separat besök med din bm.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-05-23 06:47:14 följande:

Hmm är den 15 bättre??

Större chans att jag är i krokarna då, men kan inte lova något, så ta det som passar er andra bäst.
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-05-24 22:38:32 följande:

Lilla mini-kulan börjar faktiskt träda fram lite smått på riktigt nu, skönt att veta att det faktiskt är bebis som börjar puta ut nu och inte bara tarmar som trycks upp längre. :')

Åh, så fin! <3
  • Symetrical
    eid skrev 2016-05-25 05:22:55 följande:

Jag kan skapa en hemlig grupp på fb! Skriv för och efternamn (om du har ett "vanligt" namn beskriv gärna din bild lite kort) eller mailadress så lägger jag till er :) Kommer ha lite körigt under dagen, men fixar när jag kommer hem från jobbet!

Har pm:at dig mitt namn!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend