Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-11-07 00:43:02 följande:

Är det på g? Åkt in? Heja Iskristall

Jag trodde det var här hon hade uppdaterat, men det var visst på Facebook... hennes vatten hade gått, men vet inte om hon hade värkar eller något. Låter henne uppdatera här själv om när det blir bebisdags :)
  • Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-11-07 10:06:09 följande:

Va!? Var på Facebook? Hur kan jag ha missat det..!??!

Vi är med i en liten okt/nov grupp för stockholmare, så det var nog där jag läste det :)
  • Sajocawa

Jag har ju sagt ända sen jag blev gravid att han kommer den 18 november, så får väl hålla mig till det trots att jag gärna vill att han kommer tidigare, börjar bli otålig nu. Min man har alltid gissat (hoppats) på 13e så att det ska vara lättare för honom att komma ihåg alla datum (dottern är född den 13e sept). Typiskt män...

Sajocawa (bf 16/11) :

Sajocawa 18/11

Happylife 19/11

Columbus 20/11

GästenT 20/11

Loppan84 22/11

Symetrical 25/11

• Sajocawa
    Bäbiiiis skrev 2016-11-07 15:19:45 följande:

Jag har nog aldrig varit såhär lycklig. Eller jo det har jag några gånger men detta är i topp 3.

Allt såg jättebra ut på kub. Jag blev flyttad från bf 22 maj till 18 maj. Risk för DS är 1:11840 och T13 och T18 gav 1:20000. Nackuppklaringen mätte 1,72 mm.

Det var en sprallig bebis vi fick se. Längtar så efter hen <3

Åh vad härligt!!! Stort grattis! Nu är det inte många veckor kvar till rul heller, det går ändå rätt fort med alla små delmål hela tiden :)
  • Sajocawa
    sagoskog skrev 2016-11-08 11:55:40 följande:

Tror inte mina gissningar ang födslarna kommit med i listan. Men har gissat den 11/11 för både Iskristall och Sajocawa! Jag fyller 30 då och har inga planer på att fira alls. Så någon av er borde kunna bidra med lite spänning. . Tänkte jag :) lätt datum att ha i sitt personnummer också!

Tack! Alla andra gissade bara efter bf och det gillar jag inte alls! :(

Grattis i förskott förresten!
  • Sajocawa
    misslina skrev 2016-11-08 12:09:29 följande:

Helt otroligt! Men illamåendet har eskalerat! Har inte fått behålla något sedan igår EM ????. Så i morgon ska jag få åka in på kvinnokliniken och få dropp. Fattar FN inte hur det kan bli sämre! Hur ska jag orka detta?

Men stackare... lider verkligen med dig.. jag var illamående med första barnet i "bara" 10 veckor så lider något enormt med dig som måste stå ut såhär länge. Hoppas det faktiskt går över nångång och inte håller i sig hela graviditeten.

Finns det något man faktiskt kan göra för dem som lider av illamående hela graviditeten? Måste ju finnas något som kan underlätta... :(
  • Sajocawa
    Bäbiiiis skrev 2016-11-08 12:41:57 följande:

När i förhållande till bf födde du förra gången?

Bf+5, fast vattnet gick på bf+2 :)
  • Sajocawa
    misslina skrev 2016-11-09 09:04:04 följande:

Svar från nipt-testet! ;)

Normala kromosomer och vi väntar en liten flicka :)

Ihhhhhh:)

Åh stort grattis!! Skönt med lite goda nyheter i allt elände. <3
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-11-09 19:51:36 följande:

Det här med avslag är ju en hel vetenskap. Men är det någon som vet om man kan börja blöda mer av att röra på sig? Har ju legat mycket stilla pga stygnen och hade börjat minska rejält med blodet, men sista två dagarna har smärtan från stygnen nästan försvunnit så har gått promenader och suttit en hel del - samtidigt har det börjat blöda mer och är klarrött färskt blod. Inte megamycket, blöder inte igenom en binda eller så. Men har ökat.

Är 12 dagar efter förlossningen idag. Låter detta normalt? Kan det va rörelse som satt igång det eller är det normalt att det kan öka lite igen efter ett tag?

Det är troligtvis för att du rör på dig mer, helt normalt. Det är även normalt att det minskar för att sen komma en ny rejäl omgång, oavsett rörelse eller inte :)
  • Sajocawa
    columbus skrev 2016-11-09 20:16:49 följande:

Är ju fortfarande väldigt tidigt men lika bra att sätta sig in i djungeln direkt. Är det någon här som har tips på en bra vagn med hårdlift? Vi bor tre trappor upp utan hiss och kommer ha behov av det, men vet inte i vilken ände jag ska börja forska..

Varför vill ni ha just hårdlift? Bara nyfikenhet nu, har inga tips på bra vagn med hårdlift tyvärr.

Vi har däremot mjuklift och sååå nöjda!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend