Gravida från Tempar/Fertility Friend
Åh så mysigt och superfint namn <3 Njut av din lilla prinsessa. Är så otroligt att man kan bli så här kär eller hur
Åh så mysigt och superfint namn <3 Njut av din lilla prinsessa. Är så otroligt att man kan bli så här kär eller hur
Vi ska ha hembesök från BVC/MVC snart så ska fråga då om hon vet nått.
Åh men Gud vad bra tack för svar. Så,om jag vill räkna ut hur mycket jag får i månaden, tar jag då de senaste sex månadernas inkomst gånger två för att då årsinkomst, och delar på 365, och sedan 80%? Sen har jag förstått att det finns ett tak också, om man tjänar mer än X antal kronor får man inte räkna med det, utan bara upp till ett visst tak?
Du ska definitivt prata med någon!
BVC brukar hjälpa till med remiss till någon att prata med om det behövs, och då brukar det gå fort också. Här i Sverige i alla fall (säkert samma i Norge) får man gå på ett "hälsosamtal" hos mvc sen efter någon/några veckor, man fick typ fylla i en blankett om hur man mår och om man är ledsen osv, just för att fånga in de som kanske mår lite för dåligt. (För alla nyblivna mammor gråter, så mycket hormoner!! Men vissa är ju lite mer ledsna än andra).
Herregud hur löpngesen var det iskristall var här inne egentligen? Vad sker iskristall?
Nä enl de jag lyckas googla fram så gäller de ost, inte chark. Chark måste frysas =\
Okej så spännande, ska hålla tummen då!
Jag är så uttråkad! Är inte van att ha det såhär.. graviditeten har gått så sinnessjukt fort, känns fortfarande som om jag blev gravid typ förra veckan, bara för att jag har haft sånt galet pressat schema i flera månader så har inte hunnit tänka på graviditeten. Men nu är jag bara hemma på dagarna och tiden sniiiiiglar sig fram... blööö
Här har vikten börjat rasa av - går ner 1-1,5 kg om dagen sista dagarna. Nere på 68 kg nu så 7 kg kvar till startvikten 8 dagar efter förlossningen. Känns helt ok :) Magen drar också ihop sig men mycket hud och en del bristningar ser jag. Kan det va så att en del av bristningar och hud lägger sig när magen dragit ihop sig helt? Ser ganska ytligt ut fakriskt.
Skönt att du inte tar illa upp iaf! xD Kan ju bli tjatigt annars att bli jämförd med hela tiden. :)
Ja jag har tagit kort med mobilen i onsdags och idag men svårt att få schysta bilder. Jävla mycket rumpa det blir att träna sen... :O
En fråga till er alla. Hur mycket mjölk har ni? Det bara rinner om mig och ibland känns det som om det blir jobbigt för den lilla att det kommer så mycket. Hon hinner inte riktigt med...
Är förresten nyfiken på gissningslistan på iskristall nu när det är på gång! Vill minnas att min gissning ligger bra till faktiskt ;)