Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-07-11 13:53:34 följande:

Idag sa en tant i en butik "när kommer bebisen" och så svarade jag oktober och då sa hon "Vaaa skulle nog gissat Max en månad. Måste va en stor bebis". Förstörde min dag, är säkert hormonell men blev superledsen. Känner mig redan som en jätte :( fan vad folk är dumma när man är gravid :(

Fyfan vilken onödig kommentar!! Jävla arg man blir att folk tror att dom kan kommentera vad som helst för att man är gravid och påpeka ens utseende! Jag kan också bli helt knäckt av sånna kommentarer, så sjukt onödigt!
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-07-11 19:17:23 följande:

Han har knappt rört sig idag, blir så orolig... När ska man ringa mvc? Kände han svagt på morgonen vid 9... Normallt sett känner jag honom nästan hela dagen...

Hmm. Har du inte kännt honom alls idag sen 9 eller bara lite mindre? Är säkert ingen fara men förstår helt klart att man oroar sig. Att det bråkas lite mindre någon enstaka dag gör det för mig också ibland. Men jag är iofs bara i vecka 24+0..
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-07-12 18:54:40 följande:

Hej, hon lyssnade på hjärtat med en doppler och allt verka bra hon hörde O kände rörelser så han ligger nog bara konstigt O högre hehe

Gud va skönt! :) Bra att du kollade upp det så du slipper vara orolig! :)
  • GästenT
    happylife skrev 2016-07-13 06:13:32 följande:

Blir nog inget här

Dagens PE var knappt synbart! Trots att gårdagens var väldigt tydligt.

Så ledsen nu

Ååh!! Vafan händer!! :( Du måste uppdatera när du tagit ett nytt!
  • GästenT

[quote=76794633][quote-nick]happylife skrev 2016-07-13 11:39:43 följande:[/quote-nick][/quote]

Hmm. Jättesvårt att se! Men vet också med mitt tidiga PE att strecket var svårt att få med på bild eftersom att det var så smalt! Hur länge höll du dig?

• GästenT
    happylife skrev 2016-07-13 12:15:17 följande:

Hmm. Jättesvårt att se! Men vet också med mitt tidiga PE att strecket var svårt att få med på bild eftersom att det var så smalt! Hur länge höll du dig?

Svårt att se irl också =\

Ca 4 timmar ...[/quote]

Förstår om det är svårt att inte ge upp just nu men försök att ha is i magen och vänta tills imorgon. Är ju varannan dag det dubblas så borde vara större chans att det ökat imorgon liksom. :/
  • GästenT

Verkar vara vanligt med sömnen! Går upp 3ggr/natt och kissar plus vaknar några gånger där emellan för att filosofera eller svettas några liter... :) vaknar vid 07.00 svinhungrig! xD

• GästenT
    Sajocawa skrev 2016-07-15 12:23:09 följande:

Vi har inte haft något men å andra sidan aldrig lämnat barnet för att sova själv så mycket, det hänger nog mer på er situation om ni vill ha det eller inte :)

Vi kommer ju inte att ha barnet sovandes i våran säng iaf om nätterna men tänker ställa spjälsängen bredvid våran så det underlättar amningen. På ett sätt känns ju andningslarm som en jättebra uppfinning som kanske kan förhindra det värsta tänkbara och då är ju varenda krona värt. Men åh andra sidan är ju frågan hur bra dom är och om dom kanske bara ger en massa extra oro?

Skönt att höra andras åsikter, känner ingen heller som använt sig av det som jag kan rådfråga. :)
  • GästenT

Ååååh jag får paniiiik! Sån jävla smärta i ljumskarna så jag knappt kunnat gå idag. Gör ont när jag reser mig, går, vrider mig när jag ligger ner etc. Fick inte ens på mig byxorna utan att sitta ner. :( antar att det är foglossning som tilltagit?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend