Gravida från Tempar/Fertility Friend
Jämförelsebild v 4+3 och v 30+0. Och jag som tyckte att jag var supersvullen på första bilden! Snacka om att allt är relativt!
Efterlyser magbilder på er alla!!!
Jämförelsebild v 4+3 och v 30+0. Och jag som tyckte att jag var supersvullen på första bilden! Snacka om att allt är relativt!
Efterlyser magbilder på er alla!!!
Kul att hela bilden vred sig... Varför blir det så? :P
Fin mage! Vilken vecka är du i nu?
Befinner mig i en sån jobbig situation.. Mamma vill boka sin biljett till England från dubai O då kom dilemmat upp igen när ska hon komma.. Min man vill att hon kommer 2 veckor efter förlossning O mamma vill komma innan O inte missa förlossningen.. Jag vet inte vad jag vill jag tror jag vill vara ensam med honom osen njuta av mammas sällskap efter 2 v när han har gått till jobbet...
Mamma är jätte ledsen O typ bara gråter varje vi gång vi pratar, känner så dåligt samvete... Känner mig så kluven till allt...
Mm, de jobbiga är att hon befinner sig typ i en jobbig livssituation, flytt till annat land, arbetslöshet plus problem med min syster, så känns som om minsta grej gör att hon typ bryter ihop nu :(
Äntligen har vi tagit oss förbi v 7,,
Ul idag 8+1 och 16 mm. Snacka om att jag var nervös när la mig på britsen.
Ville bara sticka in huvudet och säga hej från bebisbubblan.
I tisdags (38+0) bestämde sig lille Olle för att komma till världen. Racerförlossning som tog strax under två timmar från första onda värken.
Nu försöker vi vänja oss vid att vara fyra i familjen.
Glad midsommar!
Vi kallar bebisen ett namn nu eftersom att speciellt jag är 100 på en pojke! Men min sambo avskyr det namnet och för mig var det bara ett skojnamn. Men nu kallar alla i släkten och våra vänner barnet för det så skulle det bli en pojke så blir det iaf mellannamn har vi bestämt. :)
Annars får nog namn vänta, eventuellt tänkte vi skriva listor på namnförslag när det närmar sig, är bra att ha till nästa barn också, plus mysigt att se tillbaka på!
Det finns säkert 1000 trådar om det här men orkar inte söka runt :)
Vad behöver man köpa till bebisen i klädväg innan förlossningen till ett oktober/november barn och hur mycket i vilka storlekar? Supersvårt! :) kul stt höra vad ni har för erfarenhet.
50 och uppåt, mindre storlekar än så är onödigt, får man en extremt liten bebis kan man köpa mindre i efterhand.
Sen hade jag kanske inte köpt så mycket i 50, för hellre för lite än för mycket, min dotter kunde visserligen ha storlek 50 jättelänge så vi behövde ha ganska mycket (just då fick vi inte plats med egen tvättmaskin i hemmet så det gick ju inte att tvätta när som helst det behövdes) men man vet ju aldrig innan vilken storlek barnet kommer ha, man har ju hört om barn som gått över till 56 nästan direkt. Och man kan faktiskt handla kläder efter barnet har kommit :) och sen beror det ju kanske på just hur ni tvättar... Här hemma tvättar vi redan väldigt ofta (och har numera egen tvättmaskin) , så den här gången kommer vi nog inte behöva lika många uppsättningar som sist.
Sen om du tänker typ ytterkläder och sånt? (eftersom det var specifikt oktober/november-barn, eller tänkte du på något annat specifikt? :) ) så beror det lite på hur ni ska ha vagn/bärsele osv vad som behövs? Ofta behöver man inte bylsa på massvis med ytterkläder i vagnen utan bäddar lagom varmt istället, men någon overall kan ju vara bra att ha ifall barnet inte ska ligga i vagnen varje gång man är ute. Toppen med ullplagg som är anpassningsbart????????