Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-06-27 00:20:43 följande:

På tal om kläder. Jag har i princip inte köpt något än. Det är ju mest sommarkläder i butik nu. Men Tack och lov så har jag ju redan dubbel uppsättning :P. Jag har från stl 44 och uppåt. Men det är endast pga att jag har kvar sen innan. Skulle aldrig köpa något nytt i stl 44. Bebisen behöver ju inte ha någon dunder-overall i vagnen. Men det är nog bra att iaf ha en fleccefodrad overall för vinterhalvåret. Man kan ju behöva lyfta upp bebisen ibland och då blir det kallt. Till hösten och vintern så skulle jag se till att ha en del långärmade pyjamaser. Bebisar har ju inte direkt täcke på sig (nån längre stund) och då är det bra med några sköna och värmande sovkläder. Mängdmässigt så är ju framförallt tvättmöjligheterna avgörande.

Haha nej jag såg att det typ bara var sommarkläder nu och vi har ju inte direkt bråttom med att köpa kläder. ^^

Bra tips iaf! Vi har tvättstuga i huset så vi kan tvätta hela nätterna om det skulle vara så. ;) Har hört så många som köpt så mycket kläder som sen inte använts innan dom vuxit ur och det känns så onödigt tycker jag så känns bra att kolla läget ungefär hur mycket man egentligen behöver köpa i förväg. :)
  • GästenT

Påtal om något helt annat så har jag börjat känna av foglossning rejält helt plötsligt. Bokade in en tid till sjukgymnasten idag så man kanske kan påverka det i tid!

• GästenT
    sagoskog skrev 2016-06-27 12:04:29 följande:

Har ni tvättstuga så är det ju absolut ingen panik. Då är det ju nästan bättre med för lite än för mycket. För skulle ni ha för lite så är det ju enkelt att komplettera (klicka hem på internet om man inte har lust att gå shoppingrunda).

Tycker absolut du ska boka sjukgymnast. Bättre att förebygga i tid. Mina foglossningsbesvär har nästan helt gått över! Läste någonstans att om man har mycket besvär i början så kan det gå över senare, men trodde det var rent hitte-på. Men för mig verkade det stämma. Nu känner jag bara av det vid "extrem" aktivitet :)

Det blir nog något sånt vi kör på så slipper man känna ånger över kläder som bara blir liggandes! :)

Åh, lät ju positivt!! Jag som kände mig så nerslagen av att det börjat redan nu! Vill verkligen kunna jobba sålänge som möjligt så tips från en sjukgymnast är nog bra! :)
  • GästenT
    sagoskog skrev 2016-06-27 12:11:02 följande:

Jag har börjat svullna lite. Värst är det i lår- och underlivsområdet när jag sitter stilla mycket. Därför har jag börjat göra knäböj när jag inte har möjlighet att promenera. Tänkte att det skulle hjälpa blodgenomströmningen i området. Är det någon som vet om knäböj kan vara dåligt i senare delen av graviditeten? Jag brukar göra 20 X 3 (60), men går inte ner riktigt lika långt som innan. Jag väger ju säkert minst 5 kg extra bara på överkroppen nu så det blir ganska tungt.

Hmm. Minns inte vart jag läste det eller om det var pt killen jag snackade med som sa att utfall och knäböj skulle undvikas. :/ Man skulle byta ut dom mot andra övningar är jag rätt säker på. Varför minns jag inte alls. Haha. :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-06-28 23:56:02 följande:

Han sparkar som en tokig vääääldigt långt ner i magen. Nästan underlivet. Ska han inte ligga längre upp nu? Väldigt mycket liv. Blir orolig...

Har också mycket sparkar långt ner. :) Även högre upp men det är nog precis som dom andra säger, helt i sin ordning. ;)
  • GästenT

Tack för alla tips mot foglossning!! Vill så gärna jobba tiden ut så känner mig lite stressad av att jag börjat få ont. Men jag ska vända det och bli mer nogran i vardagen. :)

• GästenT
    Symetrical skrev 2016-07-01 19:16:11 följande:

V 32+2. Ganska snart dags. Surrealistiskt.

Men Gud!!! Du har ju inte alls långt kvar nu!! Spännande! :D Hur mår du?
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-07-02 07:26:52 följande:

Fattar verkligen inte var tiden tagit vägen! XD

Ärligt talat mår jag ganska mycket röv sen nån vecka tillbaka. Lider av rejäl andnöd som tidvis leder till otäck yrsel, samt svårigheter att äta (dumma mage som vägrar "svälla ut" mer!) Vikten vägrar också röra på sig, vilket är konstigt eftersom jag känner mig som en otymplig valross. Med andra ord ser jag verkligen fram emot att vräka min lilla inneboende.

Hur mår du själv?

Åh förstår att det måste vara riktigt tufft! Håller tummarna för att du inte behöver gå längre än nödvändigt och att du får avlastning hemma! Fin mage har du iaf om det är till någon tröst. ^^ Synd stt den ger dig så mycket besvär. Hade du liknande förra graviditeten?

Jag mår okej, jättetrött och sover knappt. Hade väl inte vart lika tungt om det inte var suuperstressigt på jobbet innan semestern och jag fått tagit över chefens jobb. Plus mitt i försäljning av lägenheten som ska rensas, stylas och städas inför fotografering och grejer. Huuh. Så ingen sömn på det. Haha. Zombie. Men ska verkligen inte klaga annars. Men märker att jag inte alls är lika stresstålig och stabil som förr. :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-07-02 11:08:52 följande:

Hur aktiva är era små pluttar? Jag har framåtlutad livmoder och fick höra att jag kanske inte skulle känna så mycket men känner heeeela tiden. Så fort jag är stilla/vilar så kommer det lite knuffar och iaf 2-3 gånger om dagen rejäla sparkar. Känns så himla kul för (även om det säkert är felaktigt) känns det som att man får lite koll på hans personlighet och att han somnar när jag rör på mig men vaknar och är livlig så fort det blir stilla :)

Den här jäveln börjar bli riktigt rörlig och grinig om jag ligger fel med händerna. Jag har ofta händerna ovanför magen när jag ligger ner men då börjar han sparka som fan. Haha. Blir väl trångt åh han blir förbannad. xD känner varje dag och hela magen hoppar av rörelser. Mest när jag vilar men ibland även annars. Känns lite gulligt att jag vet redan nu hur jag kan jävlas med honom. :) haha <3
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-07-06 10:30:48 följande:

Har varit hos MVC på 24-veckors kontroll (även om det är vecka 25 idag jippi). Allts såg bra ut och behöver inga tillskott eller nått. Hjärtat slog som det skulle och han sparkade till henne ett par gånger så han verkar må bra :) Skönt varje gång att höra att han har det bra där inne :)

Åh va mysigt!!! Man blir helt varm i hjärtat när man får reda på att sin älskade i magen mår bra. :)

Längtar tills jag får höra hjärtat slå, men tills dess får jag nöja mig med allt bök i magen! ^^
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend