Gravida från Tempar/Fertility Friend
På tal om kläder. Jag har i princip inte köpt något än. Det är ju mest sommarkläder i butik nu. Men Tack och lov så har jag ju redan dubbel uppsättning :P. Jag har från stl 44 och uppåt. Men det är endast pga att jag har kvar sen innan. Skulle aldrig köpa något nytt i stl 44. Bebisen behöver ju inte ha någon dunder-overall i vagnen. Men det är nog bra att iaf ha en fleccefodrad overall för vinterhalvåret. Man kan ju behöva lyfta upp bebisen ibland och då blir det kallt. Till hösten och vintern så skulle jag se till att ha en del långärmade pyjamaser. Bebisar har ju inte direkt täcke på sig (nån längre stund) och då är det bra med några sköna och värmande sovkläder. Mängdmässigt så är ju framförallt tvättmöjligheterna avgörande.
Bra tips iaf! Vi har tvättstuga i huset så vi kan tvätta hela nätterna om det skulle vara så. ;) Har hört så många som köpt så mycket kläder som sen inte använts innan dom vuxit ur och det känns så onödigt tycker jag så känns bra att kolla läget ungefär hur mycket man egentligen behöver köpa i förväg. :)