Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Den här kommer vi köra på. Den ser mysigare ut i verkligheten. :P

• GästenT
    Sajocawa skrev 2016-06-11 20:16:04 följande:

Tjoho äntligen kom första buffarna från bebis!

Mysigt!!!! Vilken vecka är du i nu?
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-06-11 21:06:52 följande:

17+2.. Lite skillnad från första graviditeten när jag kände första gången i vecka 24 hehe

Ja det verkar dels vara olika från person till person och sen också vilket barn i turordningen det är. :) Jag har ju precis börjat känna nu, men ändå såpass tydligen att sambon kan känna också.
  • GästenT

En liten märklig fråga. Hur länge "får" man sova på mage? Tills det bara inte går eller borde man sluta innan?

• GästenT
    Iskristall skrev 2016-06-12 08:30:59 följande:

Tyckte det var en jättefin vagn GästenT! Vi är inne på att få ta över/köpa vagn från en bekant. Det är också en emmaljunga fast en lite äldre modell av Nitro city. Men är lite orolig över hjulen fram, vill kunna dra den lätt i snö och på grus tex på promenader.

Det är en sak som dom tydligen förbättrat på den här modellen, att hjulen är ännu större i fram fast dom är svängbara så när du låser dom ska det inte vara några problem alls att dra på grus eller i snö. :) Vet inte alls hur dom äldre är, vad säger din bekant om det?
  • GästenT
    Mila skrev 2016-06-12 00:46:07 följande:

Väldigt lik bugaboo :) har ni kollat i dem? Ännu snyggare tycker jag :)

Ja vi kollade bugaboo också men i verkligheten tyckte jag inte alls att dom var lika. Haha. :) Svårt med bilder. Föll mer för Emmaljungas också, speciellt hur liten den blev när man fällde ihop den.
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-06-12 06:19:14 följande:

Hur länge som helst :)

Förra gången tyckte jag det började bli obekvämt när jag va runt 20 veckor, men vet många andra som sovit på magen genom hela graviditeten :)

Ah men då så! :) Skönt att veta att man slutar när man vill, för jag sover bara på mage och kommer nog få riktiga problem när det inte går längre. Haha.
  • GästenT
    Iskristall skrev 2016-06-12 08:59:45 följande:

Hon säger att den gått bra att köra i snö. Men om hjulen är låsbara vet jag inte, det måste jag fråga. Det visste jag inte att man kunde. Eller är det bara på nyare modeller?

Det vet jag faktiskt inte om det alltid har funnits eller om det är nytt. :) Checka av med henne. :)

Barnvagnsletandet är verkligen en djungel och det känns som om det finns för och nackdelar med alla vagnar och att man får välja den som magkänslan säger. :P Vilka vagnar jag än kollar på så dras jag alltid till Emmaljungas vagnar tillslut så skulle nog ångra mig om jag köpte något annat. Haha. :)
  • GästenT
    Mila skrev 2016-06-12 09:05:21 följande:

Tyvärr HR jag fått missfall så jag lämnar denna grupp :( Lycka till alla andra!

Massa styrkekramar! Såg det precis i andra tråden. :(
  • GästenT
    Iskristall skrev 2016-06-12 10:01:01 följande:

Jag har blivit lite förtjust i Kronans vagnar, vet inte varför haha. Vi har inte varit och provkört några vagnar än.

Ja det verkar vara vanligt att fastna för ett märke. Haha :) Det var väldigt lärorikt och faktiskt kul åh kolla på vagnar. :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend