pugsnotdrugs skrev 2017-07-12 13:22:41 följande:
Var på VUL idag och såg ett hjärta slå! Så jävla glad!
Angående vikt så blir jag orolig att de kommer tjata på min vikt, jag har en odiagnosticerad ätstörning, jag hetsäter men spyr inte, och det triggas ofta av misslyckande att inte gå ner i vikt så är orolig över att bm kommer säga på invägningen att - ojojoj vad tjock du är, du får INTE gå upp i vikt!
Och jag vet att de menar väl och att det är farligt men fy vad jag skäms :( kommer väga in på 100kg!
Åh vad härligt att höra!! :D
Angående vikten verkar det vara vanligare att bm inte kommenterar än att hon gör det och du kan själv välja att avstå vägning vad jag fattat det som. I värsta fall går det ju också byta bm om hon inte kan sluta tjata. Tycker också du ska berätta om din ätstörning så att både bm kan anpassa sig efter dina behov. Risken finns väl annars att hon får dig att må dåligt över din vikt, som i sin tur sätter igång hetsätning?
Du ska inte skämmas över detta och bm ska finnas där för att stötta och hjälpa dig, inte leka moraltant och tjatmoster. Säg att du också är medveten om riskerna och våga prata med bm om det känns bra att göra det :)