Bäbiiiis skrev 2016-12-15 12:26:12 följande:
Jag försöker alltid tänka att det inte tjänar något till att oroa sig. Bättre att tro att allt kommer gå bra och glädjas tills motsatsen är bevisad. Meeen det funkar ju såklart inte alla gånger. Oron kommer ändå titt som tätt och det kan man inte göra något åt. Även när barnet är fött kommer man oroa sig. Något som dock verkligen hjälpt mig är att få göra ultraljud. Jag gjorde vul i v 8 när mina symptom helt plötsligt försvann och jag var övertygad att det var ett nytt MA, kub i v 12 och sen ett ul i v 18 pga blödning. Den 27 dec har jag rul. Varje gång man får se sin lilla bebis må bra där inne blir man lite tryggare och det håller i sig i slla fall några dagar. Så har du möjlighet att boka något privat ul kan jag rekommendera detta. Annars kanske du kan prata med din bm om oron och se om du kan få någon extra kontroll.
Så småningom kommer du ju även få livstecken genom att känna fosterrörelser så hela graviditeten behöver inte bli lika mentalt jobbig. Vilken vecka är du i nu?
Tack för stödet! Ja jag tänkte att jag skulle boka ett vul hos gyn. Bör inte bli så svårt med tanke på min oro och mina tidigare mf och ma. Känns som att jag behöver något som bekräftar att jag är gravid. Har ju tagit ett test varje dag typ sedan första pluset och det har bara blivit starkare och tempen har legat stadigt så jag borde ju hålla mig lugn, men ett vul skulle nog kanske göra skillnad. Då får jag ju se om det är något där. Är bara 4+4 än så länge så det är några veckor kvar innan det syns något.