• Erla

Gravida från Tempar/Fertility Friend

hoppitossa skrev 2017-03-01 20:20:17 följande:

Så illamåendet är här, inte jätteilla men tillräckligt för att det är svårt att äta och mycket känns äckligt. 

Vad var bäst för er att äta under illamående-fasen? :)

Och här har jag rätt nyligen blivit av med mitt :P

För mig funkade sånadär riktigt gröna äpplen. Granny Smith? Annars har jag läst och hört att kall, lätt mat ska vara enklast att få i sig och att äta små portioner regelbundet.
  • Erla
    ohhello skrev 2017-03-01 20:21:07 följande:

Vad bra att allt ser bra ut, jobbigt dock med tröttheten. det är ju inte kul precis. :/

Jag är i v.15 nu (14+1) & har i några dagar känt lite fladder i livmodern. Men visst är det väl ALLDELES för tidigt att känna fostrets rörelser? Även fast jag bär på andra barnet?

Är också trött, typ jämt! Själv är jag i vecka 16 (15+3) och började ocksö känna fladder i vecka 15. Första barnet och tyckte också att det liksom borde vara tidigt för sånt... tror inte det är för tidigt om man har varit gravid tidigare :) har för mig att det är typ runt vecka 15 man kan börja känna fladder om man är omföderska.
  • Erla
    hoppitossa skrev 2017-03-04 10:11:42 följande:

Försöker att inte oroa mig tidigt i graviditeten men det är ju svårt, det vet de flesta av oss. 

Har börjat känna av molande värk över bäckenlederna ibland, ffa när jag sitter, men är ju bara i 5+5. Någon annan som tidigt fått foglossning (om vi utgår från att det är det)? Fick förut höra att det "alltid är MF om man tidigt i grav får ryggvärk", liiite svårt att släppa den tanken.. 

Jag hade också värk i början av denna graviditeten :) försök tänka på att allt växer och att värken troligen har med det att göra. Säger som happylife att blöder du inte så är det mest troligt helt normalt ^^
  • Erla

Kulan blir bara större och nu börjar vi verkligen fatta att vi ska ha barn :D vecka 17 (16+2) nu och RUL om två veckor <3

• Erla
    Erla skrev 2017-03-07 18:16:49 följande:

Kulan blir bara större och nu börjar vi verkligen fatta att vi ska ha barn :D vecka 17 (16+2) nu och RUL om två veckor <3

Dumma bilder som alltid hamnar på sniskan...
  • Erla
    hoppfullsnart40 skrev 2017-03-07 18:30:24 följande:

Åh vad fin mage <3 längtar efter min också. Men just nu är där mest gaser :)

Ah, jag känner igen mig där :P haha. Vilken vecka är du i nu då?
  • Erla
    hoppfullsnart40 skrev 2017-03-07 20:41:31 följande:

Haha:) går in i vecka 12 imorgon...Ska ta blodprov till NIPT på tisdag

Vad härligt :) och så spännande med NIPT! Hoppas allt ser finfint ut ^^
  • Erla
    happylife skrev 2017-03-08 11:04:06 följande:

Mysigt när de börjar synas

Ja ^^ jättemysigt!
    hoppfullsnart40 skrev 2017-03-08 11:45:42 följande:

Ja så.spännande. Fick se lilla bebisen ( och hjärtat)på VUL igår...

Men vad roligt :D alltid skönt att se så allt är okej.
  • Erla

Här går det framåt. Vecka 18 idag ^^ hur går det för er andra?

Jag upptäckte idag rodnader på mina bröst och kände att de var riktigt varma. Någon som känner ogen sig?? Har inga besvär med det direkt utan var bara något jag noterade när jag skull hoppa in i duschen.

• Erla
    hoppitossa skrev 2017-03-12 13:42:21 följande:

Vet tyvärr inte vad det kan vara.

Vecka 8 imorgon och dagarna sniglar sig fram till vul, 9 dagar kvar. :)

Nä, inte jag heller :/ får kolla med bm kanske.

Spännande med vul ju! Skönt att ha milstolpar att se fram emot :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend