Gravida från Tempar/Fertility Friend
Ja de är jättekul att vi alla är olika långt gångna
Jag gick ner 5 kg första veckorna, de vände uppåt igen runt v 16. Idag i vecka 36 har jag gått upp sammanlagt 9 kg. Jag hade nog gått upp ungefär lika många/få kg som du i samma v. Räknar med att lägga på mig några kg till nu på sluttampen!
viktuppgång. Jag antar att jag kan förvänta mig fler kilon framöver, men vill verkligen inte ha ett vikthetssamtal :/
Skönt att ha vagnen fixad! Jag köpte vår (begagnad dock) i vecka 14 tror jag, haha. Köpte egentligen allt väldigt tidigt men har varit väldigt skönt att sprida ut alla kostnader över tid tycker jag.
Jag har gått upp 19 kg nu, suck. Haha. BM har dock varit helt ointresserad av att prata om vikten (hon frågade bara vid varje besök tidigare och knappade in i journalen men nu senaste två besöken har hon inte ens frågat) så det verkar inte vara något problem alls, med tanke på att alla värden ser fina ut och att livmodern växer som den ska. Känns så klart lite segt med så många kilo plus men samtidigt känner jag mig "bra" i kroppen och har börjat samla mycket vätska, så är inte alls stressad över att det säkert komma hinna bli ytterligare något kilo de här sista fyra veckorna. Verkar vara så himla individuellt det där med hur mycket eller lite man går upp och man känner ju sin egen kropp bäst så tror man gör rätt i att inte oroa sig för mycket för det.
Hoppas min BM också är lugn med vikten. I alla fall så länge det inte är negativt för bebis. Allt har hittills sett bra ut för min del också, men jag vet att hon var lite fundersam kring vikten då jag stod still mellan hälsobesöket och inskrivningen. Jag får försöka ta det lugnt med det och bara vara glad över att bebis mår bra där inne.