Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Erla skrev 2016-12-28 10:01:12 följande:

Hörrni! Det verkar som att illamåendet gjort ett uppehåll, ett långt hoppas jag. Men så blir man ju så nojig! Kan det verkligen vara en sån kort period? Knappt en vecka liksom... igår mådde jag hyfsat bra också, med några få vågor under dagen. Idag känns allt nästan som innan illamåendet slog till. Dvs alla andra symptom är kvar. Vill ju inte oroa mig, men såhär tur kan man väl inte ha??

Vilken vecka är du i nu? Jag var ju extremt illamående i starten och spydde dagligen till vecka 16. Men mellan vecka 18-24 kände jag verkligen ingenting, sen vecka 24 började jag känna lite mer ordentliga sparkar men hade egentligen inga andra känningar förrän vecka 26. Det kallas ju spökveckorna så det är nog helt normalt
  • Loppan84
    Erla skrev 2016-12-28 13:00:13 följande:

Skönt att veta :)Jag är i vecka 7 (6+3) och började må illa i vecka 6 (5+4). Har hört om spökveckorna, men har för mig att bm sa att det var först från vecka 8 det räknas som spökveckor.Då kanske jag slipper. Vore ju skönt att göra det :P

Aha trodde du var längre. Vecka 12-15 nån gång brukar väl spökveckorna börja, när illamåendet och tröttheten släpper för de flesta. Men slipper du det så försök njuta istället för att oroa dig, man blir inte mer gravid för att man mår skit
  • Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2017-01-17 09:52:52 följande:

Hur är det mer er och småttingarna? Har allt gått bra för er?

Måste säga att allt är toppen, var förberedd på att första tiden kanske skulle bli kämpig men bortsett från lite fysiska plågor i början har det bara varit positivt och i det stora hela har det bara varit supermysigt att bli mamma

Mår du bra? När är bf för dig nu igen?
    eid skrev 2017-01-17 06:05:40 följande:

Ja verkligen! Jag jobbar min sista dag imorgon, så när som helst from torsdag är bebis varmt välkommen. Då blir det promenader, trappgång och städning ;)

Heja heja!
    Sagan12345 skrev 2017-01-16 22:46:03 följande:

Hehe japp, lite overkligt börjar de kännas :)

Men du mår bra? Hur länge är det till bf? Har du haft nån mer extra uppföljning nu på slutet eller har de slutat med det nu?
  • Loppan84
    Sagan12345 skrev 2017-01-17 20:40:56 följande:

Jodå jag mår bra.. Hur mår du? 14dagar till bf :)

Jag var på ultraljud 27/12 och ska på ultraljud på torsdag men bara för att kolla tillväxten..

Åh herregud då är det snart dax
  • Loppan84

Heja heja friskt humör!!! Hur går det hör inne?

På tal om halsbränna - jag hade den sjuuuukaste halsbrännan i slutet av min graviditet. Direkt när han va ute försvann den. alltså DIREKT. Samma med snarkningar och andningsproblem. Sjukt att det kunde gå så fort. Så har ni nått att tänka positivt runt när syran stöter upp

• Loppan84
    happylife skrev 2017-01-27 20:45:28 följande:

Jo då jag gnäller för fullt haha! Helt sjukt att den kan försvinna så abrupt!

Ska tänka på det när det är som jobbigast

Hur går de med lillen? hur mår du?

Klart du får gnälla, det ÄR sjukt jobbigt att va gravid.

Jo vi mår toppen, han fyller tre månader imorgon. Kan inte fatta hur fort tiden går

Hur långt har du kvar nu? Med tanke på att det gått 3 månader sen lilleputten föddes kan det väl inte va jättelänge kvar?
  • Loppan84
    Sagan12345 skrev 2017-01-28 09:19:11 följande:

Blää jag har blivit förkyld, dålig timing med 3dagar till bf :(

Jag var också förkyld men det var ingen fara, men packa ner mycket nässpray i BB-väskan. Mitt tog slut och serb var inte lätt att ta krystandet med munandning
  • Loppan84
    happylife skrev 2017-01-27 22:19:52 följande:

Ja det är ju faktiskt det! Man måste nog själv ha varit gravid för att kunna förstå

Häftigt, Gud vad tiden går! Är det mysigt med bebis?

Är nu i v 24, känns som en bra bit på vägen men samtidigt som en hel evighet kvar!!

Ja supermysigt. Framförallt mer roligt än jah trodde, trodde kanske man bara skulle mysa och så men det är mycket skrattande. Han tycker ju allt är superroligt (favoriten är att man andas in stort andetag och spärrar upp ögonen, då gapskrattar han liksom) och själv tycker man ju han är den roligaste som finns. Så vi sitter och fnittrar mycket på dagarna
  • Loppan84
    eid skrev 2017-01-29 09:32:26 följande:

Åh vad skönt att höra att snarkningarna går över snabbt efter förlossning.. Min sambo förstår inte hur jag kan snarka så högt. Jag tycker bara att det är rätt åt honom att han också får "lida" lite, han slipper ju iaf alla kroppsliga förändringar som graviditeten innebär ;)

Ja alltså jag trodde min sambo överdrev tills jag fick problem med andningsuppehåll och därför hade en natt med sömnregistrering (fick låna apparat från sjukhuset) för stt se om det var apné (som kan va farligt för bebis). Fick mätt snarkningen till 80 dB vilket är på nivå med en buss om man står rätt brevid den Hahaha Så sjukt!

Ta ner appen snore lab så kan du testa med olika hjälpmedel och se skillnaden. För mig hjälpte det lite med avsvällande nässpray (antihistamin) och att skölja näsan med koksalt märkte jag via appen. Men inget för halsen (munspray eller bricanyl tex) hjälpte.

Dagen efter fl hade snarkningen minskat ordentligt enligt snore lab och 4 dagar senare var den borta sa min man
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend