Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-11-09 22:39:07 följande:

Låter helt normalt. Det är också en av anledningarna till att kan ska vara försiktig med att lyfta tungt efter förlossningen. Men så länge det inte ökar onormalt mycket så är det som det ska vara. Till skillnad från mens så är avslaget väldigt oförutsägbart. Det minskar, ökar, kommer klumpar, ändrar färg Hej vilt ett tag.

Sajocawa skrev 2016-11-09 22:41:24 följande:

Fast agn)

Tack för svar om avslag. Ni har säkert helt rätt, bara lire nojig efter den där infektionen jag fick men så länge jag inte har ont eller känner mig dålig måste det ju va lugnt oavsett. Ska försöka sluta noja över allt nu. Herregud vilket katastroftänk jag har fått sen födseln - allt som kan gå fel gör det i min fantasi
  • Loppan84
    columbus skrev 2016-11-10 08:38:07 följande:

Ah okej, kul att höra erfarenheter från er. Man känner sig ju helt lost här. Vi bor i Stockholm men i söderförort, så vill att den ska funka både i naturen här men inne i centrala stan så det är väl huvudkraven, plus att den ska vara lätt att lyfta upp i lägenheten då (finns barnvagsförråd så själva liften/liggdelen). Kommer åka en del kollektivt också (men vi ska även få hit en bil inom kort så den måste funka smidigt i den också, haha). Ska börja grotta ner mig ordentligt. Tack för tips!

Hade också samma krav - lätt i stan, men bra i terräng och särskilt snö, lätt att lyfta och vår research pekade hela tiden på buffalo och alla som hade liknande krav tipsade om den. Dock är det ju en ganska dyr vagn och om vill läggs lite mindre pengar tror jag britax smile 2 är mest lik av de lite billigsre.
  • Loppan84
    columbus skrev 2016-11-10 09:09:07 följande:

Var det du happylife som skrev om spökveckor precis? Jag är nog inne i typiska sådana nu. Känner mig extremt ogravid. Tröttheten är som bortblåst och matlusten tillbaka. Inte ett dugg ömma bröst eller någonting. Njuter dock till 100% av att ha energi igen, haha.

Mina spökveckor varade från vecka 17-22 ungefär, var hög på endorfiner och super Mega lycklig hela den tiden
  • Loppan84
    happylife skrev 2016-11-10 11:04:35 följande:

Vet du vad skillanden är på buffalo och donkey?

Nja, vet bara att buffalo hade störst och mest lättsvängda hjul och därför var bäst i stan och lättast att köra.
  • Loppan84
    Sagan12345 skrev 2016-11-10 14:57:11 följande:

När jag testkörde så var donkey lättare att svänga än buffalo. Skillnaden är att donkeyns sitt och liggdel är smalare för att man ska kunna spänna ut chassit och sätta i en till sitt/liggdel. Så i buffalon har barnet större utrymme.. Över hjulen är båda vagnarna lika breda men handtaget på buffalo är inte lika brett.. Kan tänka att detta gör att buffalo är lite smidigare att fälla ihop men har inte testat.. Vi körde på donkey i alla fall :)

Nej var förresten olika typer av hjul inte svängningen som var grejen - den ena var med lugnt och den andra inte typ? Med snö och terräng var iaf buffalon lite mer rekommenderad
  • Loppan84

Låg tråd i bindan idag. Är det för tidigt för stygn att släpps efter 2 veckor eller verkar det som normal tajming?

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-11-10 15:59:43 följande:

Det tror jag inte är någon fara. Mitt första stygn släppte efter 5 dagar och bm jag pratade med sa att det var lugnt :)

Hoppas det gäller för mig också. Fick ju ta loss 2 tighta stygn efter 5 (nästan 6) dygn så hoppas det hade hunnit läka där också.
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-11-11 13:02:44 följande:

Eftersom våra två andra barn heter något på E så vill jag gärna fortsätta med den trenden:) dom heter Emmy och Elias

Hade det blivit en pojke hade jag fått bryta den trenden haha. För alla E pojknamn som vi gillar är upptagna av närstående haha.

Hur som helst så är detta våra förslag kom gärna med synpunkter Enya, Eira

Eden, Elli, Emma, Elsa

Edith är mitt favoritnamn, sparar det till om vi får en tjej :)
  • Loppan84
    happylife skrev 2016-11-11 11:45:49 följande:

Jag är så lättad så jag gråter!

Inga avvikelser hittade och vi väntar en flicka <3 <3 <3

Jag ringde igen och fick tag i dom, dom hade fullt upp och hade inte hunnit gå in i systemet.

Åååhh vilken lättnad!

Härliga tider Stort grattis.
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-11-11 13:07:12 följande:

Edith är också jättefint! Men en kompis flicka heter det;)

eid skrev 2016-11-11 15:30:59 följande:

Stort grattis Happylife- så himla skönt!

Spännande med namndiskussion- vi har så svårt med namn så vi undviker samtalsämnet här hemma...

Båda gillar Edith jättemycket, men en av mina närmsta kompisar har "paxat" det namnet sedan vi var små, så tyvärr känns det som jag inte kan ta det. Olivia tycker jag jättemycket om och Ester och Ingrid. Min sambo är halv-fransman och har släkt i Frankrike så det måste funka där. Så himla svårt! Om ni har något bra franskklingande namn tar jag mer än gärna emot förslag :)

Åh vad synd. Men Ester är också superfint, riktig favorit. Olivia är fint men känns som det är sjukt vanligt bland de som är 10-15 nu? Blir som att ha ett typiskt 70-tals namn när man är född på 80-talet isåfall.

Andra namn som kan funka i bägge länderna är kanske Cornelia, Agnes, Alice, Ines och Simone?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend