Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Beebii skrev 2016-11-02 16:29:01 följande:

Tack detsamma! Ja våra två blir 10 och 5 år nästa år så det blev ganska långt mellan barnen men det ska nog funka!

Nämen vad kul med en plussare till. Grattis och välkommen :)
  • Loppan84

Har inte velat skriva om det här pga många är på väg mot födsel men måste bara skriva av mig lite - alla vet ju också att saker kan ske under förlossning så kommer ju knappast som en nyhet ;) Osvsett - har varit ganska traumatiserad sen förlossningen. Slutade med sugklockan sista värken pga bebis blev stresssd på slutet så fick klippa mycket och är rejält sydd. Hsr haft så otroligt ont i stygnen efter - sbsolut inte kunnat sitta men också slitit med att resa mig mig upp, vänds mig om i sängen, hosta, skratta etc utan att få sjukt ont. 2 gånger har jag bett dem kolla stygnen och bägge de gångerna sa de bm att det såg väldigt fint ut men tight sytt. Idag eskalerade smärtan dock och slutsde med att jag fick fruktansvärt ont av att bara resa mig upp alltså då menar jag verkligen ont. Skulle säga att om föds barn var 8 på skalan så var det att gå ett steg 9 och resa sig upp 10 idag.

Till slut får jag tag i en läkare på förlossningen som lovade att kolla och inte bara en bm och då hade jag så tighta stygn att hela fifi var svullen utvändigt så bara stt klippa upp någrs stygn utan bedövning och några satt LÅNGT in och dessutom inne i köttet pga så svullen.

Direkt efter så var den sjuka smärtan jag gått med i 5 jävla dagar borta.

Är så jävla ledsen och traumatiserad nu. Hela förlossningen är det värsta jag varit med om - från att bli kgångsatt, långt förlopp, sugklocka, klippning, inlagd 3 timmar efter fl med bebis men utan man, att sova själv de två första

Nätterna med bebis, infektionen och inte minst den helt jövliga smärtan efter pga stygnen - och här är kanske stygnen det värsta av allt. Jag är så ledsen över hela förlossningen. Inte över att få barn - känns underbart med bebis - men själva fl.

Vad ska jag göra? Prats med nån?

• Loppan84
    misslina skrev 2016-11-03 07:06:11 följande:

Usch då! Förstår att förlossningen känns jobbig! Och jag tycker absolut att du ska prata med någon! Det är viktigt att du får ventilera och bearbeta detta.

Annars kommer du bara bära med dig detta. Jag tänker också på att det är bra om ni i framtiden vill ha fler barn.

Jag gjorde misstaget att inte göra det efter min förra förlossning och måste nu ta tag i det. Mycket oarbetade känslor som kommer fram.

Kram

Hur tänker du att du ska bearbeta det? Prata med din man eller vänner? Läsa på? Ta upp det med MVC? Prata med terapeut/psykolog?
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-11-03 08:19:51 följande:

Ja precis... någon kurator eller så.

Jag ska pratat med min bm nästa gång jag ska dit. Höra vad det finns för rutiner.....

Vi ska ha hembesök från BVC/MVC snart så ska fråga då om hon vet nått.
  • Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2016-11-03 09:03:22 följande:

Men så knäppt. Båda svaren kom med.

Haha ja jag såg det. Tack gode Gud för smärtstillande ja. Efter jag fick klippt upp de där stygnen känns det mycket mycket bättre så hoppas saker går sig till lite nu :)
  • Loppan84

Herregud hur löpngesen var det iskristall var här inne egentligen? Vad sker iskristall?

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-11-04 19:19:55 följande:

Jag är så uttråkad! Är inte van att ha det såhär.. graviditeten har gått så sinnessjukt fort, känns fortfarande som om jag blev gravid typ förra veckan, bara för att jag har haft sånt galet pressat schema i flera månader så har inte hunnit tänka på graviditeten. Men nu är jag bara hemma på dagarna och tiden sniiiiiglar sig fram... blööö

Kände samma som dig tills jag hittade downtown abbey Du har ingen serie med många säsonger som du har lust att se? Bakade också en del och fyllde frysen. Och gå på så många behandlingar plånboken klarar
  • Loppan84
    columbus skrev 2016-11-04 22:33:13 följande:

Här blev det också pizzakväll, men smält mozarella på igen. Mmmmmmm.. :D

Här också! Men njöt av serrano som inte var stekt i ugnen Häromdagen blev det massa ost och charkuterier och champagne, fasen vad jag njöt.
  • Loppan84

En fråga - ni som fött förrut - hur länge blödde ni färskt rött blod? Jag blir så lätt irriterad i huden av bindor och är rädd att få svamp nu med alla stygnen så vill helst gå utan. Idag på dag 7 hade jag lätt kunnat gå över till tunt

trosskydd men vet inte om det är en endagsförteelse? De säger ju att man ska blöda 6-8 veckor men känns som sista 1-2 dagarna på en mens nu - alltså väldigt lite och övergående. Eller kommer det nu en ny fas avslag efter det färska blodet försvinner?

• Loppan84

Här har vikten börjat rasa av - går ner 1-1,5 kg om dagen sista dagarna. Nere på 68 kg nu så 7 kg kvar till startvikten 8 dagar efter förlossningen. Känns helt ok :) Magen drar också ihop sig men mycket hud och en del bristningar ser jag. Kan det va så att en del av bristningar och hud lägger sig när magen dragit ihop sig helt? Ser ganska ytligt ut fakriskt.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend