• Erla

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Treansresa skrev 2017-07-01 06:10:13 följande:

Vad häftigt att du kände när den fixerade sig.:)

Jag har i v 38 och har inte boat klart alls. Inte ens köpt alla grejer. Och det ångrar jag nu då jag är inlagd på förlossningen på obestämd framtid. Så mitt tips är att börja snart! Bättre för tidigt än att inte hinna.

Förlossningsväskan är iallafall packad. Har med kläder till mig, bebisen och sambon. Hygien, tofflor, laddare, kamera, filt, gosedjur och böcker.

Ja, det var ganska häftigt ^^

Oj, vad är du inne för om man får fråga?

Då kanske man ska börja färdigställa rummet snart :P tänkte att bb-väskan behöver bli klar också, men blir så osäker på vad som ska tas med. Tack för dina tips ^^
  • Erla
    Treansresa skrev 2017-07-01 19:29:31 följande:

Jag började blöda för 1.5 vecka sedan och har fortsatt småblöda sedan dess. Igår rann det dock blod efter benen och blöder fortfarande som en riktig mens. Så dom vill ej skicka hem mig ifall det är moderkakans Kant. Så nu ligger jag och rullar tummarna på förlossningen utan värkar eller något.

Jo den är svår att packa. Jag fick med för mycket grejer tror jag !

Men fy vad läskigt! Går det inte undersöka vårt blödningarna kommer ifrån?
  • Erla
    Treansresa skrev 2017-07-02 09:50:03 följande:

Dom har gjort UL och vul och hittar inga blödningar. Är det kanten på moderkakan och det rinner direkt ut så syns det dock inte på ultraljud

Men nu är det klart. Blir igångsatt idag så senast tisdag vid lunch har jag bebisen här! Har den inte kommit tills dess så snittar dom

Åh vad spännande! Tänk att du väldigt snart har din lille bebis i famnen :D
  • Erla
    Mimipig skrev 2017-07-02 21:06:43 följande:

Morgonrock! Och varma strumpor. Fast jag födde i och för sig i ett nollgradigt mars... du kanske hellre vill ha en fläkt... öronproppar och läppsyl.

Tusen tack för tipsen ^^
  • Erla
    Treansresa skrev 2017-07-03 00:55:36 följande:

En underbar liten pojke tittade ut 2229 :)

Åh grattis!! :D hoppas allt gick fint ^^
  • Erla
    frestelsen skrev 2017-07-07 09:16:00 följande:

Hur många av er vill ha fler barn?

Asså jag är sugen som fan men vet inte om jag pallar en graviditet om den ska va så jobbig som med Wilde..

Sen tog de ju 3 år att göra han med..

Vill gärna ha två barn och med tanke på hur lätt graviditeten har varit hittills känns det som att vi absolut vill ha ett till. MEN vi har ju inte träffat bebisen än och jag antar att våra känslor kan ändras när bebisen väl anländer :) kan ju vara så att ett barn blir tillräckligt för oss ^^
  • Erla

Måste bara skriva av mig lite. Är så otroligt frustrerad! Beställde ett babynest av en lokal, hobbysömerska då en vän till mig rekommenderade henne. Beställde i april och fick i mitten på juni veta att det var färdigt. Hon skulle skicka det, men inget nest har kommit och det är omöjligt att få kontakt med henne nu. Är så besviken och stressad då hon självklart inte ville sy upp ett nest utan att ta betalt i förskott. Funderar på att åka hem till henne och knacka på dörren, men känns lite smått hysteriskt på något vis. Det är ju ändå ca 5 veckor kvar tills bebisen är beräknad. Hur hade ni gjort?

• Erla
    Treansresa skrev 2017-07-08 19:25:39 följande:

Jag är helt chockad hur fort tiden går! Lilleman är redan 6 dagar gammal! Han är en riktigt pigg och glad bebis som har stor aptit på livet. Tyvärr vill inte gulsotsvärdet som vi så idag klev han över 350 och solning vart ett faktum. Ska bli skönt när det är över men jobbigt att inte kunna mysa på som man vill.

Han är fortfarande namnlös! Vi kan verkligen inte hitta ett namn han passar i. Här är en bild som speglar han så bra!

Så goo! Jag tycker det ser ut som en liten Sven, men mest för att han liknar min morfar lite grand :P Sven Lennart hette han. Lite gammaldags och inte alls namn man kanske tänker på i första hand :)

Hoppas ni hittar ett passande namn åt lillkillen ^^
  • Erla
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-11 05:55:29 följande:

Fick rosa på pappret igår eftermiddag, sedan rött på pappret på kvällen, nu var det rosa på morgonen. Har haft lite starkare molvärk och idag gick tempen ner, tog den t.o.m efter toabesök så den bör ju ha varit lägre om jag tagit den innan, så nu tror jag tyvärr att jag är ute ur leken..igen....orkar inte...

Hade mindre blödningar tidigt i denna graviditeten och det visade sig vara i sin ordning. Hoppas att allt är som det ska med dig med. Du har inte möjlighet att få det undersökt?
  • Erla

Har de senaste dagarna haft som mensvärk mitt på dagen. Blir lätt illamående i samband med det också :P känns helskumt, men antar att det är förvärkar eller något??

Vecka 35 (34+2) nu så inte långt kvar! Fick en ny bm också då vår gått på semester. Hon ville hålla koll på vikten nu de sista veckorna då jag vid senaste besöket, i vecka 33, vägde precis lika mycket som vid besöket i vecka 29. Har hittills bara gått upp 6 kg och behöver enligt bm inte gå upp mer för att bebisen ska ha det bra, men för min skull behövs ett par kg till för att jag inte ska rasa sedan, sa hon.

Hur går det för er andra? Hur många fler är det som är beräknade relativt snart??

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend