-
Ja, jag kan ju inget annat än att hålla med :P hahahappylife skrev 2017-03-25 20:40:51 följande:Fin <3
-
^^ ja det är första barnet :)Bäbiiiis skrev 2017-03-25 21:00:30 följande:
Så fin! Jag har glömt - är detta första barnet för dig?
-
Här har jag precis gått in i vecka 21 och har brutalt jobbig halsbränna på kvällarna. Ett par dagar i veckan känner jag av foglossning, men har börjat träna igen så smärtan dyker inte upp lika ofta nu. Fick inhandla en ny bh i helgen också. Två storlekar större och känner nu att det inte kommer vara tillräckligt inom kort :P
Hur har ni det med mättnadskänsla? Tycker att jag knappt kan äta någonting innan jag känner mig äckligt mätt. Fick i mig en halv tallrik soppa förut och nu känns det som att det verkligen inte får plats mer. Är mätt riktigt länge också så i nuläget äter jag max en frukt mer än vad jag gjorde innan jag blev gravid. Får inte i mig mer än så. -
happylife skrev 2017-04-04 09:12:14 följande:
Kan tipsa om Omeprazol mot halsbrännan, den får man ta. Tar en varje morgon, de hjälper! Hade jättestora problem med halsbränna!
Jag kan äta som vanligt tyvärr =P
Tack för tipsen!Bäbiiiis skrev 2017-04-04 09:41:16 följande:Jag kan också äta som vanligt och har kunnat hela grav. Bara halsbränna som påverkat aptiten lite. Jag tar flytande Gaviscon mot halsbrännan vid behov och det hjälper ganska omgående. Också helt ok som gravid.
Hmm, jag kanske får minska ner portionerna lite och äta lite oftare. Fast det är egentligen bara på eftermiddagarna jag känner mig proppmätt. Äter lunch på jobbet vid 11:30 och en frukt 14:30. Efter det får jag knappt i mig något mer för att jag känner mig alldeles proppmätt. Får väl prata med min BM på nästa besök :P -
Japp, jag har haft nästäppa ett par månader nu :P funkar inte alls med koksalt :/ blir bara ännu värre med det.columbus skrev 2017-04-06 09:58:02 följande:
Någon mer som lider av hemsk nästäppa? Som tidigare nässpraysmissbrukare så är det rena helvetet att gå runt nu och aldrig kunna andas ordentligt. "Använd koksaltlösning", jo tjena :D Värst är på nätterna när jag ska sova. Blir tokig, haha. Blöder även näsblod varje dag numera. Nu önskar man verkligen att de sista veckorna går fort!
-
Låter som att jag ska ringa badhuset och se hur de har det med vattengympa ^^ har inte jätteont nu än, men känner av det om jag har rört mig mycket under dagen. Visst skulle man kunna träna i förebyggande syfte?ohhello skrev 2017-04-10 21:29:49 följande:
Har nu varit på första passet och säger bara: VARFÖR GJORDE JAG INTE DETTA TIDIGARE? :D Himla skönt även om det var rätt så tungt. Kände inte alls av min foglossning och den har varit helt hanterbar nu efteråt. Inte mått såhär bra på flera dagar! :)
Märkte förresten att squats hjälpte rätt bra också så kör det några gånger i veckan just nu. -
För en vecka sedan kände min sambo sparkar för första gången ^^ så mysigt!
Vi har dessutom redan en vagn som står och bara väntar på en bebis. Vecka 22 nu och hela 18 veckor kvar till bf. Vet att tiden bara kommer springa iväg även fast alla andra säger att det är så segt att vänta på bebis. -
Då ska jag absolut ringa och höra :)ohhello skrev 2017-04-10 21:46:41 följande:
Jo, jag tror det är för alla gravida. Man fick lite andra övningar om man har foglossning, men det är nog bra i förebyggande syfte också skulle jag tro? Jag har ju inte hemskt ont ännu, är mest sjukskriven för att mitt jobb inte vill ge mig lättare arbetsuppgifter (jobbar på lager) & de arbetsuppgifter jag har skulle bara förvärra foglossningen. :/
Hmm, jag har för mig att arbetsgivaren ska kunna erbjuda anpassade arbetsuppgifter. Vet inte om det är ett måste dock, men tråkigt att behöva vara sjukskriven pga det. Närmare bf bör du nog då kunna ansöka om gravidpenning va? -
Ah jag va osäker på hur det är med det där :) men nu vet jag ^^happylife skrev 2017-04-11 09:06:39 följande:
Hoppar in lite arbetsgivaren är inte skyldig att kunna ge andra arbetsuppgifter, men de är skyldiga att utreda/redovisa för OM dom kan det eller ej
-
Så spännande att läsa om era upplevelser! Då har man lite att referera till när man själv börjar närma sig. Gick in i vecka 23 i söndags och börjar få riktigt svårt att hålla mig från att köpa en massa grejer :P vagn är färdigt dock ^^
Börjar nöja lite över min viktuppgång och att det kommer vara ett hett samtalsämne vid nästa bm-besök. Känns dock samtidigt lite skönt att omfånget inte ökat förutom växande bröst och mage. Har hittills bara gått upp det jag gick ner i början av graviditeten; ca 2-3 kg. Så nu står jag på samma vikt som innan jag blev gravid. Hur såg eran viktuppgång ut?